Gå til innhold

Proteinmuffins uten spesialmel?

Gjest aaa

Anbefalte innlegg

Noen som har oppskrift? Jeg prøvde meg på en jeg fant på nett, men så etterpå at den skulle ha havremel. Med speltmel ble den tykk som brøddeig...funket ikke å følge punktet om å "helle over i formene" ;)

Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle tro at speltmel, proteinpulver, egg og kesam/cc blir helt duganes proteinmuffins. Avhengig av hvor søtt proteinpulver du har kan du søte etter smak, og evt. tilsette bakepulver om du har. Bland ut med melk/vann hvis du vil ha den "rennende".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk - får prøve med litt melk i neste runde. Jeg tilsatte ekstra kesam og fikk den i det minste i konsistensen til halvtørket sement. Med andre ord fikk jeg den inn i formene, så skal se hvordan det ble :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har oppskrift? Jeg prøvde meg på en jeg fant på nett, men så etterpå at den skulle ha havremel. Med speltmel ble den tykk som brøddeig...funket ikke å følge punktet om å "helle over i formene" ;)

Noen som har noen gode forslag?

Havremel er jo bare finmalte havregryn :) Om du har en blender har du havremel ;) Eller misforsto jeg hva du ikke hadde nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker sjeldent oppskrift, men prøver meg bare frem i forhold til konsistens. Men vispet egg, CC som moses med stavmikser, en most banan og litt proteinpulver, havregryn til passe konsistens funker veldig fint!

Kan jeg kjøre havregryn i food processor for å mele den? Eller har du grynene i som de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mekket også en røre av prot pulver, havregryn, cc og egg. funket fett det. er som du sier bare å justere tørt og vått så ikke deiligen blir for tørr. Jeg liker å bruke CC fordi jeg føler ting blir mer fløffy da, med banan blir det mer fuktig og søtere. Jeg bare crusher den med en sånn potetmos stappesak så de største klumpene forsvinner. Er du ikke redd for fett er dte bare å ha i smeltet smør også. Husk bakepulver da, så de vokser litt, ellers vil jo egg altid hjelpe til med heveeffekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...