Gå til innhold

Fettrik mat


eelise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Personlig er jeg veldig begeistret for fisk og sjømat- massevis av sunt fett!

du har jo den gode gamle makrell i tomat, men prøv også brisling/sardiner på boks, sild, ansjos, svolværpostei og torskerong

om du tør da! :)

Røkt laks, ørret og makrell er også en slager! både med grønnsaker og på brød/knekkebrød/lomper

Ellers så er det godt med gresk yoghurt som mellommåltid med bær/frukt.

Nøtter i begrensede megnder godt som snacks/mellommåltid. Prøv også fersk kokosnøtt!

Det var bare noen tips fra meg! :D

Oda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg veldig begeistret for fisk og sjømat- massevis av sunt fett!

du har jo den gode gamle makrell i tomat, men prøv også brisling/sardiner på boks, sild, ansjos, svolværpostei og torskerong

om du tør da! :)

Røkt laks, ørret og makrell er også en slager! både med grønnsaker og på brød/knekkebrød/lomper

Ellers så er det godt med gresk yoghurt som mellommåltid med bær/frukt.

Nøtter i begrensede megnder godt som snacks/mellommåltid. Prøv også fersk kokosnøtt!

Det var bare noen tips fra meg! :D

Oda

Tusen takk for tips! de skal jeg ta med meg videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg veldig begeistret for fisk og sjømat- massevis av sunt fett!

du har jo den gode gamle makrell i tomat, men prøv også brisling/sardiner på boks, sild, ansjos, svolværpostei og torskerong

om du tør da! :)

Røkt laks, ørret og makrell er også en slager! både med grønnsaker og på brød/knekkebrød/lomper

Ellers så er det godt med gresk yoghurt som mellommåltid med bær/frukt.

Nøtter i begrensede megnder godt som snacks/mellommåltid. Prøv også fersk kokosnøtt!

Det var bare noen tips fra meg! :D

Oda

Svolværpostei er noe du bør holde deg langt unna. Skyhøyt innhold av tungmetaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utenom fet fisk, så har man jo nøtter som er kanon kilde til sunt fett. Valnøtter, mandler, hasselnøtter, linfrø og diverse frø man kan mekke knekkebrød og rugbrød av:) Anbefaler virkelig Gresk youghurt med valnøtter og honning, flytende vel og merke.. Fiske olje som tilskudd er jo også et must, ikke kapsler, men olje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt tips til mat som inneholder litt fett (sunt fett) :)

Laks er greit, men pålegg, mellommåltid osv trenger jeg tips til :) Liker ikke avokado forresten så den er utelukket :p

Frø og kjerner er i mine øyne en fin kilde til fett som er lett å få i seg. F.eks. kan du lage knekkebrød med masse frø i, eller strø frø over grøt/yoghurt/cc osv. Ost inneholder jo også en del fett, men det kommer vel an på om du vil definere det som "sunt fett" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

King Oscar Japanese Style Sardiner!!!!

1 boks fordelt på 2 skiver Ryvita Sesame Rye, og jeg er i himmelen. Dagsdose med Omega3 på kjøpet (for normale mennesker that is)

[ATTACH=full]25213[/ATTACH]

NAAAAAAAAAIS!! kjørt på en stund med Oscar sin tunfisk, den derre med chilli er smooth, denne må testes :) Kjøpte en tuna med teriyaki smak i Danmark ifjor, men den hadde de ikke lengre sist jeg var nede. Smellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...