Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er problemet med det? :)

Fordi det er ikke alle som kan spise en hel haug med karbohydrater kanskje? Eller fordi de fleste av oss ikke kan spise en stor del med både fett og karbohydrater og i tillegg mye proteiner? If it fits your macros, greit, men da må man heller ikke klage på manglende resultater, i alle tilfeller i forhold til fettprosentreduksjon.Vil man gjerne at kroppen skal jobbe mot fettfrigjøring, be my guest.

Ærlig talt så syns jeg at du skal begynne å se an målsetning, person og bakgrunn du hos de du svarer istede for å presentere dette som en universal løsning i hver eneste kostholdspost du er i.

Tranen din kan du holde for deg selv, feil forhold mellom EPA, DHA og DPA, men det er ikke det største problemet - det verste er at den smaker helt forjævlig :p

Nei, ikke for de som gjør ting mer innviklet enn hva det faktisk er!

Det er så enkelt at de fleste av oss kan ikke spise de makroene vi har lyst på der og da hele tiden, om vi ønsker resultater. Vi trenger ikke måle og veie, men en viss peiling bør man ha. Skal jeg spise 2 ss lakseolje, 150-200 gram proteiner og resten hva jeg har lyst på så er det bare å glemme å bli tynnere. Både insulinutskillelse, chylomikroner og ASP? Forget it.

Hva målet til st.olavsløpet er må trådstarter selv svare på. Det er forskjell mellom en diett for å bygge, øke utholdenhet eller gå ned i fettprosent.

Målet til st.olavsløpet er egentlig alle tre både bygge, gå ned i fett prosent og øke utholdenhet,

med til og starte med så tenkte jeg hovedsaklig og gå ned i fettprosent

så kostholdet mitt fremåver skal være(?)

2-2.5g protein pr kg altså 182-227g

som intas før og etter trening

mindre sukker å junk i helgene

mere grønnsaker

men hva med havregryn? er ganse mye karbo i den, noen alternativer?

Takk for alle svar :D

Fordi det er ikke alle som kan spise en hel haug med karbohydrater kanskje? Eller fordi de fleste av oss ikke kan spise en stor del med både fett og karbohydrater og i tillegg mye proteiner? If it fits your macros, greit, men da må man heller ikke klage på manglende resultater, i alle tilfeller i forhold til fettprosentreduksjon.Vil man gjerne at kroppen skal jobbe mot fettfrigjøring, be my guest.

Ærlig talt så syns jeg at du skal begynne å se an målsetning, person og bakgrunn du hos de du svarer istede for å presentere dette som en universal løsning i hver eneste kostholdspost du er i.

Tranen din kan du holde for deg selv, feil forhold mellom EPA, DHA og DPA, men det er ikke det største problemet - det verste er at den smaker helt forjævlig :p

Det er så enkelt at de fleste av oss kan ikke spise de makroene vi har lyst på der og da hele tiden, om vi ønsker resultater. Vi trenger ikke måle og veie, men en viss peiling bør man ha. Skal jeg spise 2 ss lakseolje, 150-200 gram proteiner og resten hva jeg har lyst på så er det bare å glemme å bli tynnere. Både insulinutskillelse, chylomikroner og ASP? Forget it.

må huske å trene også.

Annonse

Målet til st.olavsløpet er egentlig alle tre både bygge, gå ned i fett prosent og øke utholdenhet,

mere grønnsaker

- omelett

- proteinpannekaker/vafler

- mager kesam

- proteinbrød med pålegg

- proteinhavregrøt

Jeg ante meg at det kom et slikt svar. Men sjekk hva jeg skrev igjen. Jeg sa at man kunne fylle resten av kalorikvota med de makroene man ville. Siden kalorimengden er konstant, er argumentene dine da "mute by default" i mangel av tilsvarende norsk uttrykk. Ser heller ikke noe rart med EPA/DHA i tran:

Omega-3 fettsyrer 1,2 g

- derav DHA 0,6 g

- derav EPA 0,4 g

mere grønnsaker

?

Du skal ikke innta alle proteinene direkte før og etter trening, men i løpet av hele dagen fordelt utover måltidene dine;)

F.eks:

Før trening; 40g proteinpulver

Etter trening; 40g proteinpulver + raske karbohydrater (havregryn/riskaker/rosiner e.l)

Det gir 64g proteiner fra pulver og resten opp til 180-220g bør du få i deg gjennom skikkelig mat i løpet av dagen. Capiche?:)

En moderat mengde havregryn går bra. Havregryn + brød + pasta +++ er noe annet enn å spise havregryn og mye grønnsaker.

problemet med og skal ha proteinet via mat er at eneste gangen jeg har tilgang til kjøkken er før klokken 06:00 også etter 20:00 men skal få ordnet med micro på jobb så da kan jeg ta med mat og varme opp

så forstått :p

spiser 75gramm havregryn med melk men er møkke lei det, skal prøve noen av alternativene som ble postet tidligere

Tusen takk for alle svar dere har vært rå :thumbsup:

problemet med og skal ha proteinet via mat er at eneste gangen jeg har tilgang til kjøkken er før klokken 06:00 også etter 20:00 men skal få ordnet med micro på jobb så da kan jeg ta med mat og varme opp

så forstått :p

Aha! Skjønner:) Men det meste går fint an å spise kaldt også om du ikke er så veldig kresen. Syns det smaker likegodt jeg:)Kjøtt og salat/grønnsaker og slike ting. Om du tar meg deg 1 skyr holder den seg også utover dagen.

Bruk tiden etter 20:00 til å forberede maten din til dagen etter:thumbsup:

har laget kyllingfillet biter med litt ris og masse grønnsaker til imorgen, blir bra :D

tar en liten protein shake en time før trening også noe rett etter, noen raske karbhydrater kansje?:huh:

Høres flott ut:D

Tja, 30-40g havregryn blandet i shaken? Eller en liten neve rosiner; 20-30g?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...