Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ALLTID, crispsalat/isbergsalat, tomater, paprika, agurk, løk, hvitløk, boks mais, boks ananas, gulrot og tidvis brokkoli og tørket tomat. i kjøleskapet. Sammen med litt ymse ris, mel, tørrgjær og en liter med melk, buljong pulver + noen kjøtt biter type; pølser/farser/karbonadedeig/fisk gir det gforholdsvis mange muligheter.. Da er det bare viljen din og skillsa dine som stopper deg;) Greia er at om man hele tiden har ting, så er det lettere og være oppfinnsom.. krydder/saushylla innholder sikkert 30 forskjellige flakser/bøsser..

i dag f.eks endte jeg med den her;

Pølsepiroger – matprat.no

Jeg mangla tomatpurre, men hey, jeg hadde tomater, løk, paprika, ketchup, olje, salt pepper, en kjele og en stavmikser...

Fortsetter under...

Alltid ferske, utan at eg har reflektert stort over det. Greit å vite at frosne ikkje har noko mindre næringsverdi, tvert imot.

Tilbereding skjer i steikepanna eller ved lett damping. Om eg tar dei i panna legg eg eit lokk på mot slutten for å få dei gjennomkokt.

Annonse

Stort sett frosne, men fortærte nettopp en salat med masse ferske grønnsaker.

Frosne grønnsaker må tilberedes riktig, ellers blir de fort vassne. Kok opp lettsaltet vann og ha grønnsakene oppi fosskokende vann. Når vannet igjen koker heller du av vannet og grønnsakene er ferdig.

Ehm - kokte wok-grønnsaker ?

Tenker vi konkluderer med at grønnsaker må tilberedes riktig jeg. Forøvrig er kokte grønnsaker veldig økonomisk hjemme hos meg, for da eter ingen det so blir servert.

Salat,wok eller grateng er favorittene her i gården. Ferske de første dagene etter handling, frosne er back-up. Handler en dag pr uke, litt logistikk å ha alt tilgjengelig til enhver tid ...

Prisen er helt avhengig av hva man vil ha. En pose wok blanding er ikke så veldig dyr, men vi trenger 2 poser for å få nok til 4 familiemedlemmer, og da er det brått ikke så rimelig. En enkel metode å drøye en pose på, er å hakke etpar løk og en stor paprika og wok`e denne først, og helle posen oppi etterhvert. Da holder det med en pose.

Fryste grønnsaker kan faktisk være mer næringsrike enn ferske da de blir forvellet og fryst rett etter høsting, men ferske som regel blir "kunstig" modnet under lampe ved frakt.

Synes ikke du skal være negativ til frosne grønnsaker, for den andre metoden din blir jo i grunn bare veldig tungvindt. Å fryse ferske grønnsaker er ikke særlig heldig for kvalitet og smak heller...

Jeg brukte alltid frosne grønnsaker da jeg hadde fryser ( :rolleyes: ) av samme årsak som nevnt over her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...