Gå til innhold

Hvor mye muskelmasse kan man miste på 30 dager?


fbsolo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ifølge tråden lenger opp her så er de jo tydelighvis ikke kjempenøyaktige, men du får en veldig god pekepin. Viser fettprosent, antall kilo fett, samme med muskelmasse og gir en indikasjon på hvileforbrenning. Vet ikke hva de koster, jeg tester jevnlig på Elixia:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge tråden lenger opp her så er de jo tydelighvis ikke kjempenøyaktige, men du får en veldig god pekepin. Viser fettprosent, antall kilo fett, samme med muskelmasse og gir en indikasjon på hvileforbrenning. Vet ikke hva de koster, jeg tester jevnlig på Elixia:)

Dersom det var på Elixia var det mest sannsynlig en Inbodymåling. Gjorde du forberedelsene likt hver gang? Eks. vil mat i magen måles som fett om jeg ikke tar feil, da apparatet ikke klarerer å skille dette ut og det teller med som vekt naturlig nok. Mengden glykogen i kroppen vil også påvirke resultatet langt mer enn 1%. Jeg har ca. 50 kg skjelettmuskelmasse, og jeg varierer ca. 3 kg fra morgen til kveld (92-95 kg). Nå vil ikke alt dette bindes opp i musklene, men det er fort 2% differanse i "muskelmasse" bare der.

En Inbodymåling er 98% nøyaktig sammenliknet med en DEXA-scan (røntgen). Den ene prosenten du hadde i forskjell er ikke et signifikant resultat.

Det kan også være at du ble noe overtrent i perioden, som påvirket både hormonnivåer og elektrolyttbalansen i kroppen. Dette vil også affisere målingen.

Kuriosa for dere som blir målt med Inbodytester og bruker anabole/androgene steroider:

I noen ytterpunkter vil det være tydelig om en testperson eksogent tilfører hormoner, spesielt om personen bruker ting som ikke aromatiserer i det hele tatt (alene eller med tilsvarende ikke-aromatiserende steroider) eller bruker ting som aromatiserer kraftig. Ved førstnevnte vil balansen mellom ICW* og ECW** være godt mot ICW, og motsatt ved aromatiserende steroider.

Klart at dette ikke beviser noen ting, da det kan være mange andre grunner til at denne balansen er skjev, men det er et godt hint og sannsynlig årsak hos visse personer med andre karakteristika også (eksempelvis uvanlig mye muskelmasse/uvanlig mye fremgang/plutselige kviseutbrudd på ryggen/gasp-tøy/pitbull/rulleblad) :D

*ICW=Intracellular Water

**ECW=Extracellular Water

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...