Gå til innhold

smerter i skulder


glenn89

Anbefalte innlegg

Opplevde igår å få smerter i venstre skulder. Smerten oppsto relativt ut av det blå, og uten at jeg drev noen form for aktivitet som belastet skulderen. Hele skulderen, samt en liten del av rygg og nakke kjennes nå ut som den "har stivnet helt". Føles på en måte ut som den er på nippe til å hoppe ut av posisjon, selv om det mest sannsynligvis bare føles slik ut pågrunn av stivheten..

Får til å røre på hånda, men det hele føles veldig "spent" ut.

Noen med erfaringer? Skjønner jo at jeg nok må ta noen dager treningsfri..:( Tips til øvelser som hjelper??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke at jeg er en ekspert men, hvordan er det når du gjør følgende: Løfter armen til siden, strakt ut fra kroppen og over hode?

Jeg får til å gjøre begge bevegelsene du nevner, hvertfall akkurat nå. Det har gått litt opp og ned siden jeg kjente det først igår. Enkelte ganger derimot kan jeg omtrent ikke røre på skulderleddet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit lenge med samme greiene som du beskriver, og til slutt måtte jeg kutte bryst- og skuldertrening.

Var hos manuellterapeut forrige, men han hadde ikke mye lurt på lager annet enn å dingle litt med armene av og til.

Litt i tenkeboksen nå i forhold til hva jeg skal gjøre videre, så slenger meg med på tråden og observerer om du får noen gode svar :)

Ikke trøkk på med vekter i hvertfall :) Ville gitt det noen uker for å få roe seg, og om det enda henger igjen kan det jo være lurt å oppsøke noen. Fikk selv anbefalt naprapat, men har vært litt treg på avtrekkeren :)

Håper det løser seg fort for deg! Dødsirriterende med skader når man ellers er gira og vil trene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit lenge med samme greiene som du beskriver, og til slutt måtte jeg kutte bryst- og skuldertrening.

Var hos manuellterapeut forrige, men han hadde ikke mye lurt på lager annet enn å dingle litt med armene av og til.

Litt i tenkeboksen nå i forhold til hva jeg skal gjøre videre, så slenger meg med på tråden og observerer om du får noen gode svar :)

Ikke trøkk på med vekter i hvertfall :) Ville gitt det noen uker for å få roe seg, og om det enda henger igjen kan det jo være lurt å oppsøke noen. Fikk selv anbefalt naprapat, men har vært litt treg på avtrekkeren :)

Håper det løser seg fort for deg! Dødsirriterende med skader når man ellers er gira og vil trene :)

Ja tenker å se an et par dager i første omgang.. Håper det rett og slett bare er en kraftig strekk eller noe som får hele skuldra til å føle seg "spent".. Kjedelig om det skulle vise seg å være noe langvarig!

Er jo som du sier, er gira og vil trene!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To små triks;

Youtube; Shoulder dislocations.

Utfør bevegelsen; som om du skulle trukket et "sverd" ut fra, ja for deg høyre side av hoften, og løft så sverdet helt opp over hodet (Hah vanskelig å forklare, men om du klarer å se deg for hvordan en fyr ville tatt sverdet ut av sliren sin og hevet det over hodet, så er det en herlig øvelse som du gjerne kan utføre 3x10)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville brukt ca. 400kr og fått en kiropraktor til å se på det.

For meg høres beskrivelsen mer ut som kink enn som strekk, men nå har jeg kun opplevd strekk en gang i forhold til noe og 20talls kinker.

Har blitt nesten helt bra de siste dagene (95%), så det meste tyder på at det var kun enn stygg strekk:) Men om det er noe som kommer igjen ofte så blir jeg nok å kontakte en kiropraktor ja... Krysser fingrene for at det er blir bra nå:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter med det samme, spess benken, skrå benk, og kabelkrysstrekk :cry: hva gjorde du glenn?:)

Kjente det godt i både benk og skråbenk jeg og! Heldigvis bare ga det seg etter noen dager så det var tydeligvis ikke noe alvorlig..:) Ellers vil jeg anbefale to triks som ble anbefalt av tage litt ovenfor her:

"To små triks;

Youtube; Shoulder dislocations.

Utfør bevegelsen; som om du skulle trukket et "sverd" ut fra, ja for deg høyre side av hoften, og løft så sverdet helt opp over hodet (Hah vanskelig å forklare, men om du klarer å se deg for hvordan en fyr ville tatt sverdet ut av sliren sin og hevet det over hodet, så er det en herlig øvelse som du gjerne kan utføre 3x10)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...