Gå til innhold

styrke på gruppetimer?? effektivt?

lotteb

Anbefalte innlegg

Hei !

sliter litt med trenings motivasjonen i det siste og har funnet ut at det er lettere å komme meg på trening om jeg er med på gruppetimer alla elxia power. lurte på om dette er effektiv styrketrening og kan telles som en god økt,eller om det bare er tull ?

håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Effektiv styrketrening vil jeg ikke kalle det. Til det er det alt for mange repetisjoner med alt for lav vekt. Det går heller under muskulær utholdenhetstrening enn styrke. Når man kjører knebøy med en vektstang som er så lett at man klarer løfte den opp på ryggen med armene, så sier det seg selv at det ikke akkurat er spesielt bra styrketrening. Men for all del, det er jo bedre enn om du ikke kommer deg på trening i det hele tatt :) Og du får jo beveget skrotten og trent, muskulær utholdenhet er jo ikke dumt å ha det heller.

For ekstra motivasjon vil jeg anbefale Fitocracy. Trigger litt konkurranseinstinkt for meg, ihvertfall :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull er det vel ikke, men det er utholdende styrketrening og kan ikke erstatte en tung styrkeøkt. Hva med å prøve å bytte litt på? (Det er uansett det mye bedre å trene elixia power enn ingen ting og om den timen får det til å gå på trening ville jeg ikke droppet den)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd sånn time, og jo...man blir sliten selv med lette vekter siden man kjører så utrolig mange reps, men vil ikke kalle det veldig effektivt om man er ute etter å bli sterkere eller bygge muskler. Noen ganger synes jeg også farten er såpass rask at man ikke rekkerå gjøre øvelsen skikkelig ( sette seg dypt ned i knebøy osv.. ) Men..sliter du med motivasjon er dette myyye bedre enn å ikke trene styrke, du får økt utholdenheten din betraktelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...