Gå til innhold

fysisk og psykisk styrke en sammenheng?


Tuva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fysisk styrke kan sikkert øke psykisk styrke ved å øke selvfølelsen - man tror på seg selv, som resulterer i økt selvrespekt, mer handlekraft, og mindre indre motstand.

Psykisk styrke kan øke fysisk styrke ved å gjøre at man er mer disiplinert, presser seg litt mer på trening, samt lettere takler fysisk motstand som et resultat av treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du definere fysisk styrke?

det første som slår meg når noen sier at noen er psykisk styrke feks de som presser grenser, om det enten er sosial, på trening eller ved å ta på seg for mye arbeid men likevel klarer å gjennomføre. de som er psykisk sterke klarer å ha kaldt hode og fokus..

det er en vanskelig def. men om ingen andre har noe forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første som slo meg når jeg leste denne tråden var denne linken http://articles.elitefts.com/articles/training-articles/a-letter-to-the-haters-what-you-can-learn-from-bodybuilders/

Så den linken her på forumet et sted, men husker ikke hvem som postet den.

Det har jo en god del med psykisk styrke å gjøre, slik jeg ser det. Man pusher personlige grenser, og blir tryggere på seg selv og på hva man kan oppnå med hardt og strukturert arbeid.

Personlig så merker jeg at jeg etter 7 år med aktiv styrketrening har blitt tøffere psykisk i både sosiale og andre situasjoner.

Har også blitt mer strukturert, disiplinert, og takler motgang og stress på en mye bedre måte.

Så jeg vil tørre å påstå at man blir psykisk sterkere av å trene.

Om det dog er en direkte relasjon mellom muskelstyrke og "psykisk/mental styrke", har jeg ingen formening om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...