Gå til innhold

Nå ble jeg usikker her ang bacon


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Jeg lurer egentlig for en venn,som påstår nå at hun har hørt at bacon er sunt fett hvis det ikke er fritert eller stekt i fett.....jeg bare.hææææ?? nei d er ikke sunt for fem flate øre sier jeg...Jo det vr det...hehe...så nå tenker jeg..ok..ingenting er bare usunt..så lenge det har næring..og for folk som går på veldig lakarbo er det jo greit men ellers...det kan vel igrunn ikke kalles akkurat sunt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å steke bacon i tørr stekepanne er skjending av godt bacon. Kanskje hun tror det er sunt fordi det ikke smaker like godt da.

Det er vel ikke akkurat det sunneste man kan putte i seg, og selv de mest hardbarka lavkarboerne baserer seg vel på bacon i kostholdet sitt. Det hadde riktignok vært helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærte engang at fett fra dyr med fire bein, er det usunne fettet.

Fett fra de som har vinger/svømmer (fugl,fisk), er det sunne fettet.. tror det er en grei regel..

Finnes lite vitenskapelig grunnlag for dette. Men folk må gjerne spise det fettet de vil eller ikke vil spise for min del altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gildes go og mager bacon er det 1% mere fett i enn det er i karbonadedeigen dems.. Altså 6%..;) smaker akkurat det samme som vanlig bacon.. koster i følge en test, google -bacon test-.. 39kr mere for 1 kg, noe som utgjør 4-5kr mere per pakke..

redigert;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gildes stjernebacon er det 1% mere fett i enn det er i karbonadedeigen dems.. Altså 6%..;) smaker akkurat det samme som vanlig bacon.. koster 4-5 kr mere for kg mener jeg og huske.

Nå rabler du mye her. Stjernebacon har 32g fett pr 100g og koster ~200,- kiloen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle animalsk fett for usunt er en grov forenkling. La det være forbeholdt VG og Dagbladet. Det er ikke slik at fisk og fugl 'er sunt og inneholder det sunne fettet' mens dyr med fire bein 'inneholder det usunne fettet'. Det kommer helt an på hva dyret har spist, hvor på dyret en spiser kjøttet fra og hvor aktivt dyret er..Mye som med mennesker.

Hvor på dyret er da "best" og "verst"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...