Gå til innhold

morgencardio


GSophie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fettforbrenning hovedsaklig. langkjøring er vel det beste + bakkeintervaller (?) tenkte ifh til to økter pr dag, så morgencardio, så styrke senere på dagen. ser bare at det er mange som tar morgencardioen ved å kun gå fort,men jeg ser ikke helt hensikten med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at en kommer veldig "billig unna" med å gå hvis man bare har tida til det. Klart man forbrenner ikke like mange kalorier som å løpe, men man får heller ikke samme "bivirkninger". Da tenkes i forhold til når en er på diett. Ihvertfall for meg vil for mye løping gå ut over styrketreninga og jeg vil også blir veldig mye mer sulten. Men jeg kan gjerne gå 1-2 timer uten at jeg blir hverken mer sulten eller at det ødelegger for annen trening.

Det sagt så mener jeg selvsagt ikke at man skal bytte ut alle kardioøktene med gåing. 2-3 ganger i uken med litt mer intensiv kardio, men ikke så lang varighet så holder man den anaerobe kapasiteten oppe.

Men ja, enig med Therese også, kostholdet vil alltid være det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv en joggejente, og har vektreduksjonsmål nå. Jeg ønsker å miste fett og mist mulig muskler. Trodde absolutt at jogging var veien å gå, men en fugl hvisket meg i øret og sa at kjemperask gåing gir bedre fettforbrennende effekt enn jogging. Nå har jeg byttet ut joggeøktene med gåing, og jeg begynner å tro på det. Når jeg jogger før jeg at jeg får mye gratis ved hvert løpesteg, men med rask gåing får jeg ikke det, det er ingen "oppdrift" der. Når jeg går ordentlig raskt kjenner jeg det også langt mer i lår og legger enn hva jeg gjør med jogging. I tillegg er det bra for et kranglete kne.

Du ønsker imidlertid ikke å gå ned i vekt, men stramme opp kroppen? Hadde jeg hatt det som utgangspunkt tror jeg at jeg hadde kjørt mye styrketrening og hatt det som hovedaktivitet. Da vil du redusere fettprosenten din ettersom prosenten med muskler vi øke. Ettersom du samtidig ønsker kardioaktivitet hadde jeg valgt rask gange og løping i bakker. Løping i bakker fordi det stimulerer store muskelgrupper som lår og rumpe. Men igjen, først og fremst hadde jeg søkt optimalisering ifht styrkeøktene :)

Som andre har nevnt er kostholdet vel så viktig, men høres ut som du har kontroll der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv en joggejente, og har vektreduksjonsmål nå. Jeg ønsker å miste fett og mist mulig muskler. Trodde absolutt at jogging var veien å gå, men en fugl hvisket meg i øret og sa at kjemperask gåing gir bedre fettforbrennende effekt enn jogging. Nå har jeg byttet ut joggeøktene med gåing, og jeg begynner å tro på det. Når jeg jogger før jeg at jeg får mye gratis ved hvert løpesteg, men med rask gåing får jeg ikke det, det er ingen "oppdrift" der. Når jeg går ordentlig raskt kjenner jeg det også langt mer i lår og legger enn hva jeg gjør med jogging. I tillegg er det bra for et kranglete kne.

Du ønsker imidlertid ikke å gå ned i vekt, men stramme opp kroppen? Hadde jeg hatt det som utgangspunkt tror jeg at jeg hadde kjørt mye styrketrening og hatt det som hovedaktivitet. Da vil du redusere fettprosenten din ettersom prosenten med muskler vi øke. Ettersom du samtidig ønsker kardioaktivitet hadde jeg valgt rask gange og løping i bakker. Løping i bakker fordi det stimulerer store muskelgrupper som lår og rumpe. Men igjen, først og fremst hadde jeg søkt optimalisering ifht styrkeøktene :)

Som andre har nevnt er kostholdet vel så viktig, men høres ut som du har kontroll der? :)

ja, samboeren min er aktiv fotballspiller, så finnes ikke noe søtt osv i hos oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...