Gå til innhold

Myo-reps!


AdelH

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt det på baseøvelser, økte som ville H******* i markløft men vil ikke anbefale det til noen da jeg i ettertid forstår at teknikken ble dårlig av det.

Nå bruker jeg det på ettbeinsøvelser og alle overkroppsøvelser (i mitt program) bortsett fra foroverbøyd roing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kjørt noe ala 5x5 på baseøvelsene(mark,bøy,benk,chins,dips, foroverbøyd roing), autoregulert droppsett....det har jeg hatt bra erfaring med :) Bruker forøvrig myo-reps på skapular sidehev, preachercurl, enarms liggende sidehev, JM-press med manualer, tildels chins el nedtrekk.

Sjekk ut youtube-kanalen til Børge:

http://www.youtube.com/user/BorgeMyR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan myoreps brukes på baseøvelser, men mange anbefaler det ikke da det er svært lett å miste kontrollen litt i f.eks foroverbøyd roing når man ligger tett opp mot utmattelse. Så med andre ord bør du styre unna dette med mindre du er veldig trygg på teknikken din.

Ok :) Kan fint styre unna den. Den svir jo godt uansett hor mange sett+rep.. synes jeg :)

Takk for mange fine svar hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv brukt myoreps i halvannet år på et litt varierende prosentandel av øvelsene i programmet mitt. Som nevnt over er det ikke like godt egnet på baseøvelser som knebøy, foroverbøyd roing og markløft der oppspenning av ryggen er veldig viktig for å unngå skader. Børge har vel selv sagt at det finnes unntak her for utøvere som er veldig erfarne og har god teknikk i øvelsene, men primært bør en unngå disse øvelsene på myoreps. Myoreps er også mindre effektivt på øvelser som er litt tungvit å komme i startposisjon på som f.eks hantelpress med tyngre vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...