Gå til innhold

Klarer ikke få i meg proteinpulveret...tips?


Mette L

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Menne... Du skjønte vel hvor jeg ville med hva jeg skrev? Dette er strengt tatt ikke kvinneforum hvor alle skal slanke seg.

Jeg er selv i kcalunderskudd og drikker 2 shakes om dagen med 1/2 liter melk og 2 scoops whey i hver shake. Ser ikke helt problemet med de 700kcal som det blir. Vil faktisk påstå at det er noe alle burde få i seg i løpet av dagen.

MÅ man være kaloritellefreak så kan man bytte ut 2dl av hver shake med vann, men da blir smaken deretter...

OP spør etter smak for å klare å få det ned, målsetninger er irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for mange gode tips! Det er vel smaken på proteina jeg ikke liker trur jeg...jeg har virkelig prøvd å tvinge det i meg men da ender jeg opp kvalm resten av dagen. Så kvalm at jeg må gå å legge meg noen timer.

Det hadde vært mye bedre å klart å få det inn i kosten bare men siden jeg allerede sliter med å få i meg nok mat så trur jeg ikke det er en mulighet for øyeblikket!

Skal prøve ut noen av tipsene og virker det ikke får jeg heller bytte det og kaste resten!

Melk liker jeg ikke så det drikkes aldri, men jeg har prøvd i det også for å se om det ble bedre...men det gjorde det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt akkurat samme problem som deg. Måtte tvinge det ned. Jeg har kjøpt så mye forskjellig. Hadde nesten gidd opp da jeg kjøpte tech nutrition sin jordbær. Den har 0.2 gr karb og 90 gr per 100 gr med proteiner så veldig høyt innhold. Blander det med skummet melk. Ingen problem å gå ned når du har deg en shake av denne:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker du soyamelk da? Prøve å blande med det?

Jeg drakk spirulina en periode og fanken det smaker pyton! Om jeg blandet i eplejuice gikk det greit men med vann brakk jeg meg med en gang. Ente opp med å blande det i miniprosjon, typ en shot størrelse, og holde meg for nesa mens jeg shotta det. Og noe annet drikke rett etterpå som smakte godt. Men når det er sagt er det ikke noe jeg fortsatte med...

Men om dette er det første pulveret du har kjøpt så ville jeg prøvd en mer likanes smak som sjokolade eller vanilje. Sistnevnte er sikkert perfekt i bakst, vafler, pannekaker, muffins o.l. Jordbær blir fort kvalmene synes jeg, fordi smaken blir så veldig kunstig. Jeg har en nødpakke med nutrilett jorbær shakes på jobben, skal myyye til før jeg tyr til de..

Jeg bruker sjokoladesmak, blander ut i vann -smaker definitivt best med mindre vann en mye. Ellers smaker det kjempegodt i kaffe:) (shaker ut pulveret med litt melk før jeg blander inn i kaffen da, ellers blir det klumper.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt akkurat samme problem som deg. Måtte tvinge det ned. Jeg har kjøpt så mye forskjellig. Hadde nesten gidd opp da jeg kjøpte tech nutrition sin jordbær. Den har 0.2 gr karb og 90 gr per 100 gr med proteiner så veldig høyt innhold. Blander det med skummet melk. Ingen problem å gå ned når du har deg en shake av denne:):):)

Da skal jeg se om jeg kan finne den neste gang jeg skal ha ny boks :-) Enten det blir nå eller når den jeg har er tom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ender opp med å bytte det ut, kan du kanskje lage en byttetråd, kanskje noen her liker jordbær og har noe de vil bytte selv:)

Drikker du soyamelk da? Prøve å blande med det?

Jeg drakk spirulina en periode og fanken det smaker pyton! Om jeg blandet i eplejuice gikk det greit men med vann brakk jeg meg med en gang. Ente opp med å blande det i miniprosjon, typ en shot størrelse, og holde meg for nesa mens jeg shotta det. Og noe annet drikke rett etterpå som smakte godt. Men når det er sagt er det ikke noe jeg fortsatte med...

Men om dette er det første pulveret du har kjøpt så ville jeg prøvd en mer likanes smak som sjokolade eller vanilje. Sistnevnte er sikkert perfekt i bakst, vafler, pannekaker, muffins o.l. Jordbær blir fort kvalmene synes jeg, fordi smaken blir så veldig kunstig. Jeg har en nødpakke med nutrilett jorbær shakes på jobben, skal myyye til før jeg tyr til de..

Jeg bruker sjokoladesmak, blander ut i vann -smaker definitivt best med mindre vann en mye. Ellers smaker det kjempegodt i kaffe:) (shaker ut pulveret med litt melk før jeg blander inn i kaffen da, ellers blir det klumper.)

Ja det skal jeg gjøre hvist jeg skal bytte det ut !

Har aldri prøvd soyamelk før egentlig, men det går jo an å prøve. Ja jeg må kjøpe en annen smak...så foresten at den jeg har nå ikke er jordebær men bringebær.

Drikker ikke kaffe heller jeg da...tviler på at det blir like godt å blande ut i fanta zero hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...