Gå til innhold

Yum yum nudler


Gjest Vimsa

Anbefalte innlegg

Gjest Vimsa

På pakken til yum yum kyllingnudler står det 480 kcal pr 100g, men det står ikke om det er tilberedt eller tørr vare. Hvis det er tilberedt vare vil ikke det være utrolig mye? Det vil da bli ca 960 kcal for 200 gram som egentlig ikke er så stor porsjon? Hvis det er tørrvare vil en pakke før den er tilberedt inneholde ca 380 kcal, men hvor mye vil den samme pakken da inneholde tilberedt? den er jo bare kokt i vann.

Kan noen hjelpe meg med det regnestykket? :p jeg er virkelig ikke et matematisk geni, nei. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vimsa
Det er uten vann. :)

okay, så hvordan blir det med 200 g tilberedt? altså kokt i vann. djiiisus jeg suger på sånt. 480 kcal for 100 g tørr vare, hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Vei hvor mye du tar før du koker det da vet du ;)

nettopp det jeg klarte å glemme, haha. men nå har jeg lært - veie før og veie etter :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vimsa
Tips: Det står på pakka hvor mye de veier :)

Veier de 200 g, blir det 480 x 2 = 960 : O

en pakke veier 60 g, så det tilsvarer 280 kcal sånn omtrent, men han teite typen dyttet flere pakker oppi :mad: holdt på å klikke for meg, så jeg vet bare at jeg fikk i meg 200 gram tilberedt vare, men aner ikke hva det tilsvarer tørt :confused: 200 gram tørr vare er jo ikke det samme som 200 gram kokt, det veier mer kokt. aner ikke hvor mye mer kokte veier, men hvis jeg kun ser på mengden så lignet det på ca en pakke, litt under egentlig. så det vil tilsvare kaloriinnholdet i en pakke som er rundt 300?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en pakke veier 60 g, så det tilsvarer 280 kcal sånn omtrent, men han teite typen dyttet flere pakker oppi :mad: holdt på å klikke for meg, så jeg vet bare at jeg fikk i meg 200 gram tilberedt vare, men aner ikke hva det tilsvarer tørt :confused: 200 gram tørr vare er jo ikke det samme som 200 gram kokt, det veier mer kokt. aner ikke hvor mye mer kokte veier, men hvis jeg kun ser på mengden så lignet det på ca en pakke, litt under egentlig. så det vil tilsvare kaloriinnholdet i en pakke som er rundt 300?

Omtrentlig :) Ta det med ro, det er bare denne ene dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Omtrentlig :) Ta det med ro, det er bare denne ene dagen!

puh, da puster jeg litt lettet ut. var plutselig redd for at innholdet som var oppgitt var pr tilberedt vare, men det hadde jo vært syyykt mye. stakkars typen fikk gjennomgå litt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så big deal så kan du jo også regne ut hvor mange kalorier du kokte totalt, veie ALT når det er ferdig, og så regne ut kaloriinnhold per 100 g ferdig vare. Nudler er uansett ikke BEST på diett, annen pasta er mindre energitett, men ikke freak ut nå da :) Du ødelegger ikke dietten din om du f eks ikke vet om du spiste 1630 eller 1690 kcal i dag. Underskudd er underskudd og det er hva du gjør i lengden som teller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Hvis det er så big deal så kan du jo også regne ut hvor mange kalorier du kokte totalt, veie ALT når det er ferdig, og så regne ut kaloriinnhold per 100 g ferdig vare. Nudler er uansett ikke BEST på diett, annen pasta er mindre energitett, men ikke freak ut nå da :) Du ødelegger ikke dietten din om du f eks ikke vet om du spiste 1630 eller 1690 kcal i dag. Underskudd er underskudd og det er hva du gjør i lengden som teller :)

er litt sent å gjøre det etter at typen har spist opp alt vettu ;) og det er stor forskjell på om det hadde vært 960 kcal som først antatt, eller om det var 300, selv om det er underskudd i lengden som teller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart, mente det mer som et tips til neste gang du er i en liknende situasjon. Jeg skjønner at du ikke koker nudler og sitter og ser på dem hele kvelden etterpå :p

Det er sant at dét hadde vært en stor forskjell, men man kommer langt med sunn fornuft, 1 gram (tørr) karbohydrat er 4 kcal og nudler er mest karbohydrat og littegrann fett. Så det er begrenset hvor energitett den kan være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nudler == fandens oldemor. Just saying! Billig pseudo-mat produsert for å skape metthetsfølelse uten å levere noen som helst næringsverdi.

Jeg ville heller skylt ned en kvast rå brokkoli med ei bøtte skyr hadde jeg vært sulten. Og jeg hater begge deler med stor pasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en pakke veier 60 g, så det tilsvarer 280 kcal sånn omtrent, men han teite typen dyttet flere pakker oppi :mad: holdt på å klikke for meg, så jeg vet bare at jeg fikk i meg 200 gram tilberedt vare, men aner ikke hva det tilsvarer tørt :confused: 200 gram tørr vare er jo ikke det samme som 200 gram kokt, det veier mer kokt. aner ikke hvor mye mer kokte veier, men hvis jeg kun ser på mengden så lignet det på ca en pakke, litt under egentlig. så det vil tilsvare kaloriinnholdet i en pakke som er rundt 300?

Hvilken teite fyr? :p:P

Uansett da, 300 kcal er ikke mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla off-topic, og heller ikke ment som kritikk, men du må roe ned det hysteriet ditt noen eller ganske mange hakk.. Som flere har nevnt over her, det er det store bildet som teller, en liten pakke med nudler kommer ikke til og ha noe å si for sommerformen din(hva enn du jobber mot) om du er flink ellers, så ingen poeng i å bli sur på typen din pga. det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...