Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er det bare knekkebrød du spiser, eller spiser du også brød?

Stort sett bare knekkebrød for tiden, men en skjelden gang går det ned fullkornsbrød(de aller groveste) fra butikken om det er tilbud på det ;)

Takk for svar folkens, keep 'em coming. Nå blir det påleggshandling i ettermiddag :D

Stort sett bare knekkebrød for tiden, men en skjelden gang går det ned fullkornsbrød(de aller groveste) fra butikken om det er tilbud på det ;)

Takk for svar folkens, keep 'em coming. Nå blir det påleggshandling i ettermiddag :D

Jeg syntes det er litt vanskeligerer å finne noe godt pålegg som passer til knekkebrød kontra brød. Men nå er det kanskje fordi jeg normalt liker brød best. Knekkebrød er liksom en sånn periodegreie.

Proteinrike pålegg:

Fiskepudding - kan serveres med litt kaviar eller makrell i tomat = sunt fett

- bare vær obs på innholdet i fiskepuddingene, for det er mildt sagt variabelt.

Kjøttpudding

- også vær obs på innholdet her. Mange produsenter "sper" ut innholdet med både vann, mel og lignende.

Reker

- kanskje en idé å lage en slags rekesalat av reker og kesam som basis. Bland i litt valgfritt krydder som passer til, og kanskje litt løk, raspet gulrot og evt. andre grønnsaker.

Tacokarbonadedeig

- karbonadedeig stekt med tomatsaus og tacokrydder. Avkjøles og brukes som pålegg.

Paté eller leverpostei

- Kyllingleverpaté

- Leverpostei

....går sikkert an å mikse litt på ingrediensene og bytte ut og tilsette andre ingredienser. Men lever som basis er proteinrikt.

Tunfiskmix

-2 bokser tunfisk

-1 boks mager kesam

-En god sprut sitron

-pepper og salt (urtesalt)

-fin hakket rødløk

-fin hakket paprika

-Å gjerne frisk krydderurte av eget ønske (jeg foretrekker: koriander, men godt med persille, dill, gressløk)

Smak deg frem, jeg slomser alltid..så er ikke sikkert det er helt nøyaktig mål! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...