Gå til innhold

1600 kcal diett


Anbefalte innlegg

Har fått beskjed av treneren min om at hvis jeg vil være streng mot meg selv nå fremover for å nå formen burde jeg ligge på 1600 kcal hver dag og bare spise karbohydrater til frokost og etter trening. Men sliter litt å klare å sette opp en plan. De to forslagene som er under fant jeg her på fitnessbloggen men bruker ikke proteinpulver eller måltidserstattere så synes det er litt vanskelig å gjøre de om så de passer til meg.

Hvordan burde jeg legge opp kaloriene i løpet av dagen?

På treningsdager spiser jeg som regel frokost/lunsj/middag og lite måltid etter treningen. Blir jeg sulten mellom måltidene blir det som regel frukt eller gulrøtter/selleri. På fridagene droppen jeg måltidet etter treningen. Jeg spiser heller ikke kveldsmat, ikke noen spesiell grunn til det, bare har aldri lyst på mat sent på kvelden

Jeg forventer ikke en full kostholdsplan, men litt tips bare til hvor mye kalorier jeg burde spise til hvert måltid? Er det noen her som spiser på samme måte? (1600 kcal, karb til frokost og etter trening)

  • Frokost
    4 knekkebrød
    1 ts Start Omega
    40g proZyme proteinshake (vann)
    Pålegg
    50g P – 13,5g F – 31g K [420 kcal]

    Lunsj
    1 pose MealTech
    1 ts peanøttsmør
    45g P – 15g F – 29g K [422 kcal]

    Middag
    Santa Maria tortilla lefse (65g)
    50g laks (her kan du bruke annet magert kjøtt også)
    10-15g Philadelpfiaost (12% fett)
    Ruccola og løk (til kylling anbefaler jeg litt tacosaus og mais)
    18g P – 11g F – 38g K [325 kcal]

    Kveldsmat
    3 knekkebrød
    30g ProZyme proteinshake
    Pålegg
    1 ts peanøttsmør
    43g P – 15g F – 26g K [385 kcal]


  • Frokost. 1/2 bx mager kesam (kanel, splenda), eple (opphakket), 1 neve mandler, og 1 ss selolje [PFK: 22, 22, 22 - 381]
    Lunch: 50g byggryn, 2dl skummet melk, 40g proteinpulver [45, 2, 43 - 360]
    Trening
    Treningsshake: 40g proteinpulver, 2 bananer [PFK: 35, 2, 43 - 330]
    Kveldsmat: 200g karbonadedeig, 50g fullkornsris, 1 ss cocosa (økologisk) [PFK: 39, 22, 39 - 529]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette så ut som en grusom kostholdsplan i mine øyne, her er det jo stort sett bare knekkebrød og proteinpulver. Og et knøttlite måltid med stakkarslige 50g med kjøtt/fisk?

Spis mer kjøtt og grønnsaker, 1600 kcal burde være rikelig til tre relativt store måltider. Siden du allerede ikke spiser kveldsmat så er kanskje PF noe som passer fint for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trener du? Er det styrketrening? Eller en idrett?

Enig med Dag her.

Uansett så hadde jeg lett erstatta knekkebrødene og proteinpulveret med kjøtt og grønnsaker. Det må være forferdelig å leve på knekkebrød og proteinpulver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...