Gå til innhold

Følelse av å ha null krefter i kroppen..


Madelen83

Anbefalte innlegg

I dag forsøkte jeg meg på en time på Elixia step og styrke, og den opprinnelige planen var å trene et par ekstra styrkeøvelser i etterkant av timen. Har trent en lengre periode nå, men kjenner at noen dager (slik som i dag...:wub: ), så har jeg liksom ikke krefter til å gi 100%. Har spist en sunn og god frokost med proteiner og karbohydrater før trening, men allikevel kjentes det ut som jeg knapt klarte å løfte ben og armer.. Klarte rett og slett ikke å ta noen ekstra øvelser i etterkant, så måtte bare si meg fornøyd med å i det minste ha gjennomført timen :mellow:

Alle har vel kanskje sånne dager, men det viktige er vel å gi det en kan - og håpe på at en har en bedre dag neste gang!! Andre som har lignende opplevelser? Kan det være bare den generelle dagsformen, eller evt kosthold? Kanskje flere faktorer som spiller inn her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen dager vil nok være sånn uansett, men personlig føler jeg det egentlig kun sånn i perioder hvor jeg har spist for lite i forhold til treningsmengden:) Så om du spiser sunt/riktig kan det være verdt å ta en ekstra titt på mengden, og kanskje øke denne litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har spist i underskudd lenge, ta en juksedag. Og jeg ville unngått økter over en time uansett. Testosteronnivåene synker etter en time, og som kvinne er de ikke alt for høye fra før....

Har du noe mer informasjon om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vel heller ikke si jeg spiser så mye i underskudd - var etter frokost, som gjerne består av ca 30 gram havregryn, 20 gram vaniljeprotein og kanel.. Tenker at det burde være en grei mengde - blir hvert fall ganske mett etterpå.. Men det er nok sikkert lurt å holde seg til maks en time - gjør det jo og enklere å opprettholde treningen og ha tid i en hektisk hverdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...