Gå til innhold

Tilbakemeldinger, takk!


Anbefalte innlegg

Grei nok fordelig?? ( MÅL: ned i fett % - 174cm og 63,5 kg)

X size programmet 4 dager. 1 økt intervall ( ca 30 min) og 1 økt moderat kardio.

M1: Kyllingfilet 250gr + Brokkoli 100gr

M2: Shake 40 gr

M3: Kyllingfilet 300gr + Brokkoli 200gr

M4: Havregrøt ( 60gr) m lerums uten tilsatt sukker syltetøy, 40 gr mandler.

I tillegg 10 g EFA, kreatin og vitamin D

Dette skal følges alle dager, untatt fredag. 24 timers faste fra tors-fredag.

Og fredag kveld blir det da en liten "karb up" med speltlomper og div pålegg....

Virker sikkert frykelig kjedelig for noen, men da jeg ikke er så glad i å lage mat, vil jeg holde det så enkelt som mulig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med så lite kcal klarer du jo ikke en gang å opprettholde basalforbrenningen din, og du trener vel minst 5-6 økter i uka utover hva du skriver.

Dersom dette stemmer, ligger du nærmere 1000 kcal i underskudd daglig, og det er neimen ikke rart kroppen din nekter å slippe noe som helst!

Jeg vil anbefale deg å lese denne artikkelen skrevet av Børge Fagerli. Så anbefaler jeg deg å lese den en gang til, før du kikker litt nærmere på innlegget du har skrevet over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at dere nå tror at jeg er typisk " skjønner-ikke-hvorfor-jeg-ikke-går-ned-spiser-2guller-øtter-omdagen*:p

MEN jeg har siden jul ligger i ett lite overskudd. Derfor jeg trenger å kutte litt nå mot sommeren. Og dere vet ikke hva som skjuler seg under klærene :wub: Jeg har GODT med håndfuller av flesk som kan ryke og reise. Målet mitt er ikke å bli tynn som en strek, VS modellene er ikke mine type damer. Jeg vil frem med det jeg har av muskler...markert vil jeg bli!

Og nei jeg har ikke 5 - 6 økter i uka. 4 økter ligger jeg på... Kardioen er ikke så hard;) ( hater kardio) eneste er intervallene men de tar jo max 25 min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du har 4 økter pr uke, ligger du fortsatt under hvilemetabolismen din med et inntak på knappe 1400 kcal, og det er aldri et godt utgangspunkt for sunn og fornuftig vektnedgang/nedgang i fettprosent.

Hvis du har ligget i et lite overskudd siden jul, hvordan vet du da at 1600 kcal ikke gjør at du går ned? 1600 kcal er ikke overskudd dersom du har trent 4 økter i uka, samt jobb og normalt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som funker for meg er ca 100 gram karbohydrater, opp rundt 200 gram proteiner ..og fett tror jeg er ca 40-60 gram pr dag. Dette var veldig ca-ca tall da. Men kh og proteinene stemmer bra :) Jeg ligger på 1500 kcal jeg da ;)

Men jeg har langt mer å gå på enn deg :p Men skal ikke ligge for lavt for lenge :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

test det ut 1-2 uker og se hva vekta sier:) ingen her som kan si om det er for mye eller for lite om du ikke har prøvd d selv og vet :)

fasten ville jeg ha kuttet ut om jeg var deg:)

1377kcal er ikke ekstreeeet lavt på din kroppsvekt så lenge du vil ned, men det må du nesten prøve og se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du ligget på 1600 kcal etter å ha ligget på 2200?

Personlig ville jeg ha lagt til litt mer karbohydrater, spesielt rett etter trening. Riskaker er jo kjempegodt og lett å dytte inn i munnnen. Og jeg ville også ha lagt inn mer fett, 40 g mandler som eneste fettkilde gir deg svært lite, og fett er nødvendig for forbrenningen :thumbsup:

Ellers vil jeg vel anbefale deg å spise grønnsaker i flere farger. "spis regnbuen" som de sier så fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips! Prøve å legge inn litt mer fett ja:)

Grønnsaker må jeg virkelig tvinge meg til, så der blir det ikke noe mer fargerikt nei:p

Trist! Grønnsaker som er SÅ godt :D

Anbefalingen min er uansett i allefall å ligge på over hvilemetabolismen, helst ikke under 1500 kcal, spise mer fett og mer karbohydrater, og kanskje litt mer variert sånn for din egen del?

Kylling, okse, svin, tunfisk, laks, torsk, magre meieriprodukter, avocado, ris, søtpotet/potet, speltlomper, riskaker...

Jeg ønsker deg i allefall lykke til, og jeg er helt sikker på at du plutselig dumper ned i fettprosent bare du gir kroppen din nok energi til å fungere optimalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å "stjele" tråden, men er det noen som har gode fettkilder? Liker ikke avokado forresten :) spiser også "nok" nøtter om dagen :) Men er fremdeles lite fett noen dager, eller? ligger på alt fra 30-50g, er det nok? :S vil jo ikke at fettforbrenningen skal stoppe heller :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å "stjele" tråden, men er det noen som har gode fettkilder? Liker ikke avokado forresten :) spiser også "nok" nøtter om dagen :) Men er fremdeles lite fett noen dager, eller? ligger på alt fra 30-50g, er det nok? :S vil jo ikke at fettforbrenningen skal stoppe heller :p

Du kan jo spise fet fisk? Du kan jo også ta å ha litt ekstra olje over salaten eller rett og slett bare spise en ss Udos Choice for eksempel for å få opp inntaket :D (Ellers så vet jeg at ostepop inneholder en del fett .. men var kanskje ikke det du tenkte på? ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spise fet fisk? Du kan jo også ta å ha litt ekstra olje over salaten eller rett og slett bare spise en ss Udos Choice for eksempel for å få opp inntaket :D (Ellers så vet jeg at ostepop inneholder en del fett .. men var kanskje ikke det du tenkte på? ;))

takk for svar! fisk er jo godt, ja :D Liker ikke olje over salaten heller (kresen ja -.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...