Gå til innhold

Kunder gir andre kunder dårlige råd....


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som PT og veileder på vårt gym. Jeg er alene i denne jobben, og vi har ca 400 kunder - nok å ta tak i. Men det kan til tider være vanskelig å følge opp alle, og jeg opplever at "de store gutta" gir råd til folk. Folk som gjør en innsats før sommeren. Jeg tok en runde idag, og ser to av kundene kjøre sidehev på en måte som jeg ikke vil de skal gjøre. Jeg spurte hvorfor de hadde gått bort fra måten jeg hadde instruert dem på - og det var fordi en bodybuilder på 115 kg hadde fortalt det jeg hadde instruert dem på, var feil. Det samme var tilfellet med benkpress også.

Noen som har opplevd det samme ?

Mannen er hyggelig, og gjør det sikkert bare fordi han vil hjelpe - han har trent seriøst og hardt i 8 år, men når en kunde sliter med vonde skuldre, ber jeg han kjøre med tommelen opp i sidehev, ikke lillefingeren :)

Jeg har bedt dem glemme de rådene han ga, men jeg lurer på hva jeg skal si til denne fyren? Gutta på gymet som vil opp og frem har voldsom respekt for ham, han er jo stor, så han har jo gjort en del ting riktig. Jeg ser at han har gjort den del feil også, men det bør nok ikke påpekes - men bør jeg be han å la jobben min være i fred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det viser seg å være et gjentakende problem ja, men ikke hvis det kun er et engangstilfelle. Folk gjør som de selv vil, alt du kan gjøre er å prøve å få dem til å forstå hva som er best for dem :p Selv om den store mannen ser stor og sterk ut kan det godt hende det finnes enklere og bedre måter å gjøre ting på, det kan hende han sliter med skader selv pågrunn av feiltrening, kanskje han ikke kun trener men dytter i seg litt av hvert? Folk generelt er utrolig ukritiske til hvem de tar råd fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider