Gå til innhold

Kunder gir andre kunder dårlige råd....


Rodolfo

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som PT og veileder på vårt gym. Jeg er alene i denne jobben, og vi har ca 400 kunder - nok å ta tak i. Men det kan til tider være vanskelig å følge opp alle, og jeg opplever at "de store gutta" gir råd til folk. Folk som gjør en innsats før sommeren. Jeg tok en runde idag, og ser to av kundene kjøre sidehev på en måte som jeg ikke vil de skal gjøre. Jeg spurte hvorfor de hadde gått bort fra måten jeg hadde instruert dem på - og det var fordi en bodybuilder på 115 kg hadde fortalt det jeg hadde instruert dem på, var feil. Det samme var tilfellet med benkpress også.

Noen som har opplevd det samme ?

Mannen er hyggelig, og gjør det sikkert bare fordi han vil hjelpe - han har trent seriøst og hardt i 8 år, men når en kunde sliter med vonde skuldre, ber jeg han kjøre med tommelen opp i sidehev, ikke lillefingeren :)

Jeg har bedt dem glemme de rådene han ga, men jeg lurer på hva jeg skal si til denne fyren? Gutta på gymet som vil opp og frem har voldsom respekt for ham, han er jo stor, så han har jo gjort en del ting riktig. Jeg ser at han har gjort den del feil også, men det bør nok ikke påpekes - men bør jeg be han å la jobben min være i fred?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det viser seg å være et gjentakende problem ja, men ikke hvis det kun er et engangstilfelle. Folk gjør som de selv vil, alt du kan gjøre er å prøve å få dem til å forstå hva som er best for dem :p Selv om den store mannen ser stor og sterk ut kan det godt hende det finnes enklere og bedre måter å gjøre ting på, det kan hende han sliter med skader selv pågrunn av feiltrening, kanskje han ikke kun trener men dytter i seg litt av hvert? Folk generelt er utrolig ukritiske til hvem de tar råd fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg i hvert fall sagt i fra til kundene mine at dersom de blir instruert av andre, vil du gjerne komme med innspill før de "hører på andre rådene". Forklar kundene dine at det er en grunn til at du ber de utføre øvelsene slik du sier. I grunn kan du si det samme til han fyrer - at han skal gjerne komme med retting av teknikk etc dersom det er helt på trynet, men at kundene dine har behov for tilretteleggelse av enkelte øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg i hvert fall sagt i fra til kundene mine at dersom de blir instruert av andre, vil du gjerne komme med innspill før de "hører på andre rådene". Forklar kundene dine at det er en grunn til at du ber de utføre øvelsene slik du sier. I grunn kan du si det samme til han fyrer - at han skal gjerne komme med retting av teknikk etc dersom det er helt på trynet, men at kundene dine har behov for tilretteleggelse av enkelte øvelser.

Diplomatisk og godt. Dette kan jeg bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa kunden han hadde vondt i skulderen til The big guy? Du kan instruere, men du kan ikke forvente, hverken forlange at de skal gjøre som du sier.

Gjør de ikke som de sier, kan de heller ikke klage på deg.

Nei, det var The HUGE guy som så at de ikke gjorde øvelsen riktig/optimalt - i hans øyne. Han har forsøkt å rette på meg også, når jeg trente :) Han er vel typen som, tross sin tilsynelatende ydmykhet, vet ALT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...