Gå til innhold

Lav puls!


Chrika

Anbefalte innlegg

Litt OT men jeg prøver meg.

Noen som har opplevt å fått så lav hvilepuls etter trening og inntak av mat at dem har svimt av

ved å reise seg for fort?

Vært plaget av svimmelhet etter trening og kun etter trening.

Noen som har et godt svar?

Lavt blodtrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt OT men jeg prøver meg.

Noen som har opplevt å fått så lav hvilepuls etter trening og inntak av mat at dem har svimt av

ved å reise seg for fort?

Vært plaget av svimmelhet etter trening og kun etter trening.

Noen som har et godt svar?

Eh, det minner meg om da jeg veide 37-39 kg på 166cm, trente 4x25min om dagen bestående av kroppsvektøvelser + jogging 2-5 ganger i uka og spiste minimalt.-

Jeg anbefaler at du kanskje spiser mer i en periode sånn at kroppen får kommet seg tilbake.

Hvordan ligger det ann med karbohydrat inntaket og eventuelle refeeds?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men jeg prøver meg.

Noen som har opplevt å fått så lav hvilepuls etter trening og inntak av mat at dem har svimt av

ved å reise seg for fort?

Vært plaget av svimmelhet etter trening og kun etter trening.

Noen som har et godt svar?

Det har vell ikke noe med treningen å gjøre, bare at de at du reiser deg veldig fort, har/har hatt samme problem selv, ikke noe å være redd for. Jeg hadde ikke lavt blodtrykk. Bare vær mer forsiktig når du reiser deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det minner meg om da jeg veide 37-39 kg på 166cm, trente 4x25min om dagen bestående av kroppsvektøvelser + jogging 2-5 ganger i uka og spiste minimalt.-

Jeg anbefaler at du kanskje spiser mer i en periode sånn at kroppen får kommet seg tilbake.

Hvordan ligger det ann med karbohydrat inntaket og eventuelle refeeds?

Er på lavkarbo så karbo er det minimalt med og får i meg nok mat :)

Refeeds er "litt" utskeielse i helgene med karbo :whistling:

Vekten har vært stabil på 81 kg så tror inntaket er stort nok.

Lavt blodtrykk?

Det har vell ikke noe med treningen å gjøre, bare at de at du reiser deg veldig fort, har/har hatt samme problem selv, ikke noe å være redd for. Jeg hadde ikke lavt blodtrykk. Bare vær mer forsiktig når du reiser deg.

Har nyst vært inne på helsesjekk og elle verdier er bra. Men er litt plagsomt at en må tenke seg om to ganger før enn spretter opp :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men jeg prøver meg.

Noen som har opplevt å fått så lav hvilepuls etter trening og inntak av mat at dem har svimt av

ved å reise seg for fort?

Vært plaget av svimmelhet etter trening og kun etter trening.

Noen som har et godt svar?

Har besvimt etter hard trening. Men tror det hadde mye med at jeg ikke hadde spist noe omtrent.

Dønn i dusjveggen! Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer en periode når du trener mye intervall med høy intensitet hvor pulsen rett og slett ikke vil opp, det er en venteperiode, bare fortsett og pushe, og etter 1-2 uker vil pulsen gå opp igjen. :) har hatt den perioden før, hvor jeg ikke kom over 160 i puls, og pluttselig en dag føyk den opp i 180, var ganske morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har besvimt etter hard trening. Men tror det hadde mye med at jeg ikke hadde spist noe omtrent.

Dønn i dusjveggen! Haha

Det kommer en periode når du trener mye intervall med høy intensitet hvor pulsen rett og slett ikke vil opp, det er en venteperiode, bare fortsett og pushe, og etter 1-2 uker vil pulsen gå opp igjen. :) har hatt den perioden før, hvor jeg ikke kom over 160 i puls, og pluttselig en dag føyk den opp i 180, var ganske morsomt.

trente ikke så mye intervall. det var styrke 3 ganger og cardio 2 ganger i uken. men som Citius sier så kan det være for lite mat selv jeg hadde spist før jeg svimte av :p

men nå vet jeg om det så jeg er ekstra påpasselig etter trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trente ikke så mye intervall. det var styrke 3 ganger og cardio 2 ganger i uken. men som Citius sier så kan det være for lite mat selv jeg hadde spist før jeg svimte av :p

men nå vet jeg om det så jeg er ekstra påpasselig etter trening ;)

Det er relativt normalt å oppleve lavt blodtrykk etter trening. Under treningen pumper hjertet mer blod, og for å kompensere for det økte blodtrykket utvides blodårene. Når man er ferdig med treningen kan det hos noen ta litt tid før blodårene trekker seg sammen igjen, slik at når gjennomstrømningen blir mindre blir også blodtrykket lavere. Dette i tillegg til et midlertidig blodtrykksfall mange opplever når man reiser seg, kan være nok til å besvime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...