Gå til innhold

Problemer med skulder.


Zcum

Anbefalte innlegg

Hei.

Som Tittel tilsier, så har jeg problemer med skulder under diverse øvelser som har med overkropp og gjøre.

tror egentlig ikke det har så veldig mye med feil teknikk ettersom det også er smerte i den under øvelser som f.eks sideplanke.

Det er forøvrig værst ved bicepscurl, om jeg tar 12kg manualer eller 30kg er den samme.

idet jeg trekker manualen til meg, så kjenner jeg et knekk i skulderfestet og en ganske så distinkt stikksmerte.

Dette blir bare værre å værre, og på slutten av treningen sliter jeg med å løfte armen.

er dette noe man kaller hypermobile ledd? og er det lurt av meg da fokusere mer på trening av skulderfeste "muskelen"?

er irriterendes når jeg vet jeg kan ha mer fremgang i øvelser men grunnet faren for å skade skulderen ytterligere så er jeg på punkt der jeg ikke kommer videre.

Setter pris på alle svar og spørsmål vedrørende problemet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som Biceps lange hodet. Den går over skulderleddet. Kom deg til Naprapat/Osteopat for å sjekke opp i problemet. Tren preachercurl eller chins med underhåndsgrep for biceps inntil videre. Bicepsøvelser med overarm rett ned eller bakover setter lange hodet på strekk og kan irriterere enda mer. Men som sagt, sjekk det opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triggerpunkt er problemet. Muskelen kalt infraspinatus og teres minor høres det ut som. Du sier selv at du bare kjenner det bare fremsiden? sikker på at du ikke kjenner det til nakken, rygg eller andre steder? isåfall legg merke til det.

Jeg har hatt det selv :p det du må gjøre er jo rehabøvelser :) noen øvelser som hjelper reach roll, wallslidez + egenmassasje lats og andre områder rundt skulderen.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker meget for særiøse og gode svar!

Etter hva jeg har merket så er det kun på fremside, men kan prøve litt idag fpr å se.

Skal komme meg til naprapat eller lignende for å få sjekket det opp.

utenom det må jeg vel heller ta alternativ trening til hjelp:)

Jaggu meg mye kvalifiserte folk her med mye kunnskap innabors,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Triggerpunkt er problemet. Muskelen kalt infraspinatus og teres minor høres det ut som. Du sier selv at du bare kjenner det bare fremsiden? sikker på at du ikke kjenner det til nakken, rygg eller andre steder? isåfall legg merke til det.

Jeg har hatt det selv :p det du må gjøre er jo rehabøvelser :) noen øvelser som hjelper reach roll, wallslidez + egenmassasje lats og andre områder rundt skulderen.

Lykke til :D

Infraspinatus er ofte årsaken til smerte på fremside skulder ja. Men når han får smerter av bicepscurl så tviler jeg på infra er hovedproblemet her. Internettdiagnoser blir mye tipping, derfor bør du komme deg til en som kan se på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Infraspinatus er ofte årsaken til smerte på fremside skulder ja. Men når han får smerter av bicepscurl så tviler jeg på infra er hovedproblemet her. Internettdiagnoser blir mye tipping, derfor bør du komme deg til en som kan se på deg.

Det er sant at det blir mye tipping Oaz :)

Jeg ville heller brukt pengene på en av produktene fra Aaron Brooks, Eric Cressey, Eirik Sandvik sine løsninger på skuldresmerter

og foam roller.

Da jobber du med triggerpunktene + du har rehabøvelser resten av livet + du blir følgt opp med å sende bilder.

Det er min mening eller gjort begge to samtidig :D

Jeg har selv veldig mange av produktene dems, og er storfornøyd. Verdt det.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forstå at å kjøre en full diagnose er vanskelig ja.

Jon: Symptomene har kommet snikende over tid, la ikke merke til det før for noen par måneder siden.

Problemet med skulderne kommer med en gang når jeg trener bicepscurl, og merker det litt ved flyes også.

Trente preacher curls og kabelcross (bryst) idag, for å gjøre det litt alternativt, og det så ut til å fungere fint, uten noe særlig tegn til skuldern utenom den smerten som allerede var der etter et sett med bicepscurls (for å lokalisere smerten).

Blir nok å punge ut for naprapat eller lignende ja.

takker så meget unge herremenn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triggerpunkt er problemet. Muskelen kalt infraspinatus og teres minor høres det ut som. Du sier selv at du bare kjenner det bare fremsiden? sikker på at du ikke kjenner det til nakken, rygg eller andre steder? isåfall legg merke til det.

Jeg har hatt det selv :p det du må gjøre er jo rehabøvelser :) noen øvelser som hjelper reach roll, wallslidez + egenmassasje lats og andre områder rundt skulderen.

Lykke til :D

Er ofte vanlig at problemet ligger i dem du nevner, men at smertene kommer på motsatt side, altså på fremsiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange drar skuldra litt fram når de curler tungt, noe som kan provosere fram smerter. Å kutte alle bicepsøvelser for en periode var noe jeg ville gjort. Å komme seg til en dyktig behandler, idrettsfysio eller manuellterpeut for lommeboka sin del eller naprapat\osteopat om man vil inn raskt. En behandler med erfaring innen idrettsskader vil uansett være å foretrekke. Inntil videre ville jeg gått bort fra alle øvelser som gir økte smerter mens du gjør dem eller rett etter utførelse. Høyreps sittende roing med nøytralt grep eller nedtrekk smalt nøytralt grep med høyt antall repetisjoner (20+) flere dager i uka kan være til hjelp da du bedrer blodsirkulasjon til skadestedet. Dette forutsatt at det går smertefritt å utføre. Å ha mye fokus på smertefrie trekkøvelser ville jeg også prioritert, f.eks facepulls, stående enarmsroing, inverted rows, reverse flyes etc såfremt de ikke er vonde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...