Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oki, så jeg tar lik dose hver dag, og tidspunktet på dagen er mindre viktig? Og hvor viktig er det at jeg tar det med karbohydrater? Har ingen måltid som har overvekt av karbohydrater, mest proteiner som oftest

Det er mye lettere om du bruker svarfunksjonen. Det er ikke alltid jeg sjekker om det står at noen har skrevet noe nytt i en tråd, men om det står at noen har sitert meg sjekker jeg det garantert.

Tidspunkt er ikke så viktig. Litt karbo er kjekt, men du trenger ikke drikke en liter brus og spise en pose med bamsemums for å ta det opp, for å si det slik.

Det er mye lettere om du bruker svarfunksjonen. Det er ikke alltid jeg sjekker om det står at noen har skrevet noe nytt i en tråd, men om det står at noen har sitert meg sjekker jeg det garantert.

Tidspunkt er ikke så viktig. Litt karbo er kjekt, men du trenger ikke drikke en liter brus og spise en pose med bamsemums for å ta det opp, for å si det slik.

Ok, takk for svar! Begynner i dag, får se hvordan det går :)

Med andre ord så er det ikke noe som heter jentekreatin? :) Bivirkninger og sånn da? Kan noen linke til en bra type kreatin i pilleform for nybegynnere?

Mente sikkert Kre-Alkalyn kapsler, som i reklameøyemed sies å samle lite vann, og kun gi deg fordelene :) Jeg syns kapsler har funket fint, men har tatt det fordi jeg har sett andre typer som skal "loades" i hytt og pine.. og har ikke gidda det rett og slett!

Blir ikke vitsen med å ta ta kreatin samtidig med pre workout litt sånn 1 - 1 = 0... siden man skal unngå koffein mens man tar kreatin...

sitat "Unngå drikke som inneholder koffein i samband med inntak av Kreatin Monohydrat."

Neeeei. Indeed not!

Dette vært diskutert noen hundre ganger :p Men bottom line er at den negative innvirkningen koffeinet har mot kreatinet er såpass liten at det ikke har noe å si..

Ellers ville jo aldri de kreatinholdige preworkoutene virka? Type Anabolic beast, creatine complete extreme, jack3d, no-explode, osvosvosvosv....

Men jo ja, ang. kreatin har hvertfall jeg god erfaring med anabolic beast. Raste i vekt (1-2kg på en uke) etter jeg begynte på den og slutta med monohydrate.. er mye mer markert og har samme styrken. Anabolic beast inneholder kreatin kelat (?) som er veldig reint og samler lite vann...

Annonse

Neeeei. Indeed not!

Dette vært diskutert noen hundre ganger :p Men bottom line er at den negative innvirkningen koffeinet har mot kreatinet er såpass liten at det ikke har noe å si..

quote]

Ok, så man trenger ikke tenke noe på koffein-inntak? Jeg drikker et par kopper om dagen nemlig, og gjerne før trening.

Du bør ikke overdrive inntaket nei. Akkurat hva som er mye og hva som ikke er mye aner jeg ikke.

Men tror nok du kan innta noen kopper kaffe om dagen med god samvittighet.

men du kan jo forske litt på det? Kjør monohydrate hver dag, og se om vekta endrer seg noe hvis du ikke drikker kaffe noen dager..

Du bør ikke overdrive inntaket nei. Akkurat hva som er mye og hva som ikke er mye aner jeg ikke.

Men tror nok du kan innta noen kopper kaffe om dagen med god samvittighet.

men du kan jo forske litt på det? Kjør monohydrate hver dag, og se om vekta endrer seg noe hvis du ikke drikker kaffe noen dager..

Ja, kanskje jeg skal teste det ut :) Så det er altså vekten det slår ut på med koffeinet?

Ja, kanskje jeg skal teste det ut :) Så det er altså vekten det slår ut på med koffeinet?

Tar du monohydrate så vil du sannsynligvis gå noe opp i vekt.. hvis du ikke merker noe vektoppgang mens du drikker mye kaffe, så kan det hende at du får i deg for mye koffein til at du kroppen klarer å ta til seg nok væske..?

Jeg er langt ifra noen ekspert her, så folk må bare rette på meg hvis jeg tar feil :)

Annonse

Jag har hakat upp mig lite på det här om att kreatin binder vann. Vilket kreatin rekomenderar ni om man vill undgå detta till størsta møjliga grad, vill inte se hoven ut i ansiktet. Hur snabbt ser man att det binder vann, 1dag, 1vecka, 1 månad?? om jag startar med det idag och skall på bursdags middag på fredag kommer det att merkas? Har også hørt att alla inte reagerar på kreatin och att kroppen bara kan ta upp några få procent utan kreatinet?

Jag har hakat upp mig lite på det här om att kreatin binder vann.

Slik kreatin skal binde vann, så holder det seg i musklene. Det vil få en til å se bedre trent ut enn man egentlig er, og det vil også gjøre at fettprosenten ser lavere ut. Bruker man skikkelig dårlig kreatin kan det lagre seg under huden og få deg til å se oppblåst ut, men skikkelig kreatin havner i musklene og vil lagre vannet der også. Ikke noe å være redd for - bare bruk bra kreatin :)

Slik kreatin skal binde vann, så holder det seg i musklene. Det vil få en til å se bedre trent ut enn man egentlig er, og det vil også gjøre at fettprosenten ser lavere ut. Bruker man skikkelig dårlig kreatin kan det lagre seg under huden og få deg til å se oppblåst ut, men skikkelig kreatin havner i musklene og vil lagre vannet der også. Ikke noe å være redd for - bare bruk bra kreatin :)

Det stemte aldri i mitt tilfelle hvertfall. Så mindre markert ut mens jeg gikk på monohydrate. men så større ut ja, uten tvil. 2-3kg ser man godt når det legger seg på de riktige plassene.

Det stemte aldri i mitt tilfelle hvertfall. Så mindre markert ut mens jeg gikk på monohydrate. men så større ut ja, uten tvil. 2-3kg ser man godt når det legger seg på de riktige plassene.

Absolutt. Det er litt av grunnen til at jeg ler av folk som ikke er fornøyd med å legge på seg 2-3kg med muskelmasse på et år ;)

Jeg hadde også litt problemer med det forrige kreatinet jeg brukte. Der fikk jeg en del vannansamling under huden og så mye slettere ut, men det jeg har nå fungerer bra :)

Absolutt. Det er litt av grunnen til at jeg ler av folk som ikke er fornøyd med å legge på seg 2-3kg med muskelmasse på et år ;)

Jeg hadde også litt problemer med det forrige kreatinet jeg brukte. Der fikk jeg en del vannansamling under huden og så mye slettere ut, men det jeg har nå fungerer bra :)

Vilket kreatin bruker du? :)

Jeg bruker http://www.fitnessplanet.no/products/creatine-pure-nanox-300-gram-, men Stig anbefaler http://www.norkost.no/products/creapure-500gram-kreatin-monohydrat . Begge er creapure, så det skal være så rent som det kan bli.

Er dette kreatinet bra?

http://www.fitnessplanet.no/products/pvl-kreabolic-3stk

Fått prøvepakke på dette kreatinet, men jeg er nybegynner på dette området så derfor jeg spør. Er veldig skeptisk til hva jeg putter i meg. Jeg bryr meg ikke så mye om jeg går opp i vekt, så lenge jeg ikke ser feit ut. Vil fettprosenten gå ned?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...