Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1: Omega 3

2: Proteinpulver

3: Kreatin

4: Rosenrot

5: Pre workout av et slag for dager hvor jeg vil ha ekstra krutt.

Multivitamin/antioksidanter får jeg som oftes gjennom kosten men tar litt ekstra noen dager (collagen-grønn te ekstrakt-multi-reservatol-htp-5) men rosenrot tar plassen på listen fremfor disse iforholdt til kosttilskudd som fungerer bedre iforhold til treningen.

• 3 måneder senere...
Gjest noen123

for min del:

zma - sover som en stein og har veldig positiv innvirkning på kramper for min del

tran - gode fettsyrer og omega 3

multivitaminer - merkbar innvirkning på generelt energinivå

kreatin - for å få maks ut av treningene

proteintilskudd - et godt hjelpemiddel i en hektisk hverdag

Det er vanskelig å gjøre en rangering av kosttilskudd uten å si noe om premissene. Har man en mangel av et vitamin- eller mineral i kroppen vil det naturlig nok være viktig å få tilført dette, enten gjennom kostholdet eller via kosttilskudd.

Av ergogene stoffer vil jeg trekke fram koffein, kreatin og bikarbonat som de tilskuddene med best dokumentert virkning. Utover det vil jeg også vurdert tilskudd av protein og omega-3, litt avhengig av hvordan kostholdet ser ut.

En del kosttilskudd har ikke den samme dokumenterte virkningen, men det betyr ikke at de er uten virkning. Det at et tilskudd gir deg økt pump trenger ikke bety at det gir deg noe mer muskler - men følelsen av pump kan gjøre deg motivert og få deg til å trene hardere - og følgelig ha en effekt, selv om det i utgangspunktet er en placebo-effekt det er snakk om.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...