Gå til innhold

Dine topp 5 kosttilskudd (Råd)


Danny S

Anbefalte innlegg

Anbefal dine topp 5 kosttilskudd for en som trener hardt.

urangert rekkefølge.

1. Protein Pulver (for å øke prosenten av protein i kostholdet.

2. Selolje (kanskje den beste oljen for omega 3)

3. Kamut Hvetegress (For å balansere syre/base nivået i kroppen, samt bra næringsstoffer)

4. ZMA (For å holde testosteron produksjonen på topp, redusere stress, og bedre søvn)

5. Horsepower (for økt driv på trening, samt mye bra næringstoffer. Uten bruk av koffein)

- på vinteren kan du legge til D-vitamin 5000 iu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Proteinpulver

2. Omega 3

3. Kreatin

4. Multivitaminer

Zma er det ingen studier som backer oppunder som jeg vet om. Hvis det finnes, og du kan linke dem til meg så lover jeg masse "likes" <3

studie direkte på zma vet jeg ikke, men på Sink som er en ingrediens i zma viser er med på å stimulere testosteron produksjon, sædproduksjon, styrke immunforsvaret, hud, negler, hår og masse annet.

Den øker ikke testosteron mer enn hva du kan produsere, men hvis du har mangel på sink, så vil du øke testosteron produksjonen opp til normalt igjen. hvis du skjønner hva jeg mener? :p

Magnesium har masse innvirkning på nervesystemet, og får musklene til å slappe av.

B6 er med på å øke proteinsyntesen blant annet.

Så skal disse ha en synergisk virkning sammen ved at de ikke ødelegger for hverandre med tanke på opptak i kroppen. Noe som f.eks kalsium og magnesium har.

Er nok bare å google det så står det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1:Det du mangler fra kostholdet ellers.

2-5: Avhengig av hensikten med treningen.

tenkte litt sånn generelt, på en som trener hardt ;) styrke / blanding av styrke og kondis som de fleste gjør.

Og kostholdet skal jo alltid være i boks først.

Sleng opp dine topp 5 på generelt basis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva spiser denne generelle hardttrenende personen?

Eksempel på en random trenende person:

spiser havregryn, grov brød, varierte grønnsaker, en del rent kjøtt, melk, juice, frukt. :p Ta i betraktning at denne personen også spiser nok for å vedlikeholde vekta ++.

målet er å gå opp i vekt uten å legge på seg ekstra fett.

trener styrke 3 ganger i uka og kondis 2.

:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omega-3 tilskudd anbefaler jeg til de aller fleste :)

Proteinpulver er greit å ha, ikke nødvendigvis noe du må ta hver dag, men som noe du kan ha i bakhånd om du ikke "når" det daglige proteinmålet ditt

Kreatin er billig og kan ikke skade

Ha en boks c-vitamin stående i tilfelle du skulle begynne å brygge på sykdom - når du begynner å bli syk sluker du en diger dose og unngår å bli syk. Så slipper du å hoppe over treningen. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...