Gå til innhold

Smalere bein


NinaJ

Anbefalte innlegg

Heisann! Siden det er veldig mange som vet hva de driver med her, tenkte jeg å spørre om råd.

Jeg trener i hovedsak styrke, og målet mitt er å få markerte og ikke nødvendigvis små muskler. Det å øke i størrelse er jeg ikke redd for, og har allerede gjort.

Jeg trener tresplitt, der jeg i hovedsak fokuserer på bein, armer og midje (mage/rygg). Ellers trener jeg cardio variert (noen egne dager og ofte gerilja-kardio etter styrkeøktene).

Jeg fokuserer mye på å trene tungt og øke på vektene ofte får å komme fremover. Det gir resultater og er kjempegøy, men jeg har blant annet et stort klesproblem. Jeg føler at bena mine vokser relativt fort, og buksene mine blir for små, alt for fort. Jeg vil helst trene meg til sterke ben, uten for mye fett, men ikke så mye STØRRE. Rumpa kan gjerne vokse da, men det er å finne den balansen jeg har problemer med. Her om dagen tok jeg på meg en haremsbukse som satt relativt slapt på meg for 4 uker siden. Plutselig satt den kjempetett! Jeg har gått ned i fettprosent, men vil helst ha litt mindre masse på beina fordi det nesten kan bli for mye.

Hvilke øvelser skal jeg prioritere/unngå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke øvelser trener du nå, og hvor mange reps kjører du?

Hvis du vil øke i styrke uten å øke mye i muskelmasse (det vil være en viss økning uansett for alle som ikke er veldig godt trente), bør du ligge på lave reps (det er vanlig å si 3-5 reps) og fokusere på maksimal aktivering (eksplosiv utførelse).

Men egentlig vil jeg anbefale deg å bare kjøpe nye bukser, hvis det er sånn at det er det eneste "problemet" du har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å poste samme spørsmål! Vil gjerne ha strammere bein, men vil også at lårene skal bli mindre. Jeg har visstnok litt lav vekt i forhold til hva som er sunt for meg, så å slanke meg mer vil ikke være gunstig. Så er litt usikker på hvordan jeg burde gå fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt går det i utfall med 5x2 eller 10x2 vekter, knebøy (10 eller 20 kg. vekt), leg press -ett og ett bein før begge bein. Litt dårlig forklart, kanskje.. Nå er det en del apparater jeg tar som jeg absolutt ikke husker navn på, men de går mye på bakside lår og rumpe/forside lår. Prøvde som sagt å øke regelmessig på vektene, men varierer mellom hver øvelse. Føler jeg har blitt relativt sterk i lårene, og det har jo noe med at størrelsen har økt. Prøver å variere mellom tungt med 6-8 reps og liitt lettere med 10-12 reps. Prøver å variere mye generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Jag sæger dere jenter kutt på kardio - er en vei till smalere ben , før att det stresser krppen før mye og øker kortisol !

bare se på dagens fitness tævlande di fleste har engang markerte ben medans ryggen har en julgran ! dette pga av elipse maskine treddemølla har misshandlets helt fram till dagen D , og powerwalk kl 5 på morgonen NEI NEI NEI !

Kør hellre par ggr i uken med typ sikel trening md explosive øvelser med kort vile !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag sæger dere jenter kutt på kardio - er en vei till smalere ben , før att det stresser krppen før mye og øker kortisol !

bare se på dagens fitness tævlande di fleste har engang markerte ben medans ryggen har en julgran ! dette pga av elipse maskine treddemølla har misshandlets helt fram till dagen D , og powerwalk kl 5 på morgonen NEI NEI NEI !

Kør hellre par ggr i uken med typ sikel trening md explosive øvelser med kort vile !

hva baserer du dette på? Blir ikke mye muskelmasse av powerwalk og elipsemaskiner. Fett% av vel kanskje stikkordet?

Smalere bein, tja dette kommer vel mer av fett% enn muskelmasse for folk flest som vil ned? hehe. Tren, spis litt mindre. Tren mer! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje jeg veit noe du ikke veit ? :)

Javel men den jenta som ikke har ett gram fett på magen eller axler men enda ballong bein ?

Jag siger tren smartere - tex som sagt ovan, mindre kardio och litt metabolisk trening a

Sirkel

A1 frivændningar 4 *12-15

A2 Burpees 4 * 12-15

A3 dype kneebøy med kropps vikt Max antal

kør allt vile senn i 90 sek senn pååt igen a 4 ggr

senn sirkel B

B1 marklyft 4*12-15

B2 Vertikala hopp 4*12-15

B3 pushups max antal

samtliga reps genomførs explosivt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kansje jeg veit noe du ikke veit ? :)

Javel men den jenta som ikke har ett gram fett på magen eller axler men enda ballong bein ?

Jag siger tren smartere - tex som sagt ovan, mindre kardio och litt metabolisk trening a

Sirkel

A1 frivændningar 4 *12-15

A2 Burpees 4 * 12-15

A3 dype kneebøy med kropps vikt Max antal

kør allt vile senn i 90 sek senn pååt igen a 4 ggr

senn sirkel B

B1 marklyft 4*12-15

B2 Vertikala hopp 4*12-15

B3 pushups max antal

samtliga reps genomførs explosivt !

hehe det er klart! Men da er det jo å bare å fortelle hva du vet så kanskje å lærer noe nytt i kveld:)

aner ikke. ikke sett bilder av hun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje jeg veit noe du ikke veit ? :)

Javel men den jenta som ikke har ett gram fett på magen eller axler men enda ballong bein ?

Jag siger tren smartere - tex som sagt ovan, mindre kardio och litt metabolisk trening a

Sirkel

A1 frivændningar 4 *12-15

A2 Burpees 4 * 12-15

A3 dype kneebøy med kropps vikt Max antal

kør allt vile senn i 90 sek senn pååt igen a 4 ggr

senn sirkel B

B1 marklyft 4*12-15

B2 Vertikala hopp 4*12-15

B3 pushups max antal

samtliga reps genomførs explosivt !

Hei, du mener sirkel som i: 1 sett frivendinger, rett på 1 sett burpees, så 1 sett dype kne og SÅ 90 sek hvile og så på igjen 4 ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...