Benedicte Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Jeg sliter med den ene skuldra mi og er i ferd med å trene meg opp igjen etter en betennelse. Er det noen som har forslag om noen "snille" skulderøvelser, som er mindre belastende enn andre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
larskr Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Burde vel unngå direkte skulderpressing, så floorpress er vel gull når man sliter med skuldra! Benedicte 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MJF Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Mange har problemer med pressøvelser over hodet, da er sidehevvarianter "snillere". Eventuelt hvis du føler du må ha noen pressøvelser er arnoldpress eller enhåndspress best. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Assie Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Kjør facepulls først så sidehev varianter, ungå press over hodet med stang. Resten burde gå ok. *EDIT* facepulls grei oppvarming og skadeforebyggende, styr unna hantelpress også btw. Ole Morten 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ole Morten Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Du bør prøve å unngå øvelser som krever tung belastning (skulderpress, militærpress og gjerne benkpress). Har opplevd at det hjelper og varme opp godt før man trener pressøvelser, gjerne rotatorcuff øvelser og lignende. Eirik sandvik har en skrevet en gratis e-bok om oppvarming av skuldre som har hjulpet meg mye. http://www.eiriksandvik.com/info/ så skal det dukke opp en pop-up som tilbyr deg gratis nedlastning Også som nevt over kan du forholde deg til sidehev, og helst med fri vekter Lykke til med opptreningen! Assie 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eeee Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Har også en skulder som ikke er helt god. Merker det særlig om jeg gjør benkpress. For meg funker arnoldpress og skapular sidehev bra, da merker jeg ingenting :thumbsup: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benedicte Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Tusen takk for mange gode tips! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eivind Eliasson Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Sliter med skulderskade etter et fall på glatta selv, de jeg bruker både på meg selv og mine pasienter\brukere er: Facepulls, reverse flyes, pulli, smal nedtrekk med nøytralt grep, sittende roing, armhevinger smalt\middelsgrep, kroppshevinger med bicepsgrep eller nøytralt grep for foroverbøyd L-sidehev. Det viktigste er å unngå øvelser som fremprovoserer smerter selv om teknikken er grei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.