Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, det jeg og flere av mine nærmeste leter etter, er lister i lange baner om ting som inneholder det som må til for å tøyle fettprosenten! Min egen fettprosent ligger nå på rundt 19%, og jeg har akkurat pangstartet, skutt motivasjonen gjennom taket ved hjelp av fitnessbloggen og bodyrock, og nå trenger jeg bare mange, lange lister over gode ting å ha i kjøleskapet!

f.eks.

-skyr

-kesam

-cottage cheese

-Sukrin/sukrinmelis

osv!

Jeg er endelig ferdig med å sitte å se på magefettet, så hjelp meg på min vei from fat to fit, og jeg er EVIG takknemlig!

Fortsetter under...

Det blir vel kanskje ikke bare ting du kan ha i kjøleskapet, men også litt du kan ha i fryser og matskap:

- Kyllingfilet/kalkunfilet

- Kjøtt med lite fett (= masse proteiner) Fett er ikke farlig, men fettfattig kjøtt inneholder mer proteiner.

- Grønnsaker! Anbefaler fryste wokkegrønnsaker, blir så crispy og godt når de stekes. I tillegg bevares ofte næringsstoffene godt i når grønnsakene er fryst og du slipper problemet med å kaste rottene grønnsaker.

- Frukt

- Egg!

- Natreen

- Stevia

- Fettredusert mandelmel

- Kokosmel

- Fun light saft

- Krydder o.l. (oregano, timian, hvitløk, paprika, salt, pepper, kanel)

- Speltlomper

Anbefaler deg også å lage deg en liten oppskriftsbok! Trenger ikke være en fysisk bok, men bare det å bookmark'e en del oppskrifter du syntes ser gode ut når du er på nettet og surfer :)

Det blir vel kanskje ikke bare ting du kan ha i kjøleskapet, men også litt du kan ha i fryser og matskap:

- Kyllingfilet/kalkunfilet

- Kjøtt med lite fett (= masse proteiner) Fett er ikke farlig, men fettfattig kjøtt inneholder mer proteiner.

- Grønnsaker! Anbefaler fryste wokkegrønnsaker, blir så crispy og godt når de stekes. I tillegg bevares ofte næringsstoffene godt i når grønnsakene er fryst og du slipper problemet med å kaste rottene grønnsaker.

- Frukt

- Egg!

- Natreen

- Stevia

- Fettredusert mandelmel

- Kokosmel

- Fun light saft

- Krydder o.l. (oregano, timian, hvitløk, paprika, salt, pepper, kanel)

- Speltlomper

Anbefaler deg også å lage deg en liten oppskriftsbok! Trenger ikke være en fysisk bok, men bare det å bookmark'e en del oppskrifter du syntes ser gode ut når du er på nettet og surfer :)

Tusen takk, her var det mye som skal skrives opp! Har en treningsplanlegger som foreløpig blir brukt delvis som oppskriftsbok (treningslogg foran, oppskriftsbok bak), men om det blir mange, skal jeg nok hive meg i å kjøpe en egen til mat :-)

Akkurat slike ting jeg ser etter, ting som er brukt ofte i oppskrifter og slik!

Annonse

- Frossen grønnsaksblanding

- Kyllingfilet

- Karbonadedeig

- Purreløk

- Cottage Cheese

- Mager kesam

- Hamburgerrygg

- Kalkunskinke

- EGG

- Tunfisk

- Skyr

- Ferdig kokt jasminris (koker opp en kg i slengen)

- Ketchup uten sukker

- Flaske med kaldt vann

- Ferdig blandet fun-saft

- Torskefilet

- Rotgrønnsaker til å lage rotmos av

- Frisk salat / (paprika, agurk, løk)

- Hvitløks-paste (genial)

Tusen takk, her var det mye som skal skrives opp! Har en treningsplanlegger som foreløpig blir brukt delvis som oppskriftsbok (treningslogg foran, oppskriftsbok bak), men om det blir mange, skal jeg nok hive meg i å kjøpe en egen til mat :)

Akkurat slike ting jeg ser etter, ting som er brukt ofte i oppskrifter og slik!

Har du hørt om iHerb og Netrition?

- Motivasjon

- viljestyrke

Ta en god dose av de vær gang du lager mat ;)

Men husk fordi at ting er sundt, kan du ikke pakke i deg alt mulig rart!

Må ligge i kaloriunderskudd, så loggføre på diett.no om du er usikker :)

Hvor mye skal du ned til? 19 i fettprosent er ikke akkurat så veldig mye, med mindre du skal ned for en eller annen konkurranse?:)

Kan jo være det er mer eller mindre, tok en test hvor resultatet betyr at du kan ligge opptil 3% over eller 3% under. 19% er ikke veldig mye, men jeg vil bare føle meg komfortabel med kroppen min, og slik det er nå, så skulle gjerne en del av magefettet og fettkiloene forsvunnet :-)

- Motivasjon

- viljestyrke

Ta en god dose av de vær gang du lager mat ;)

Men husk fordi at ting er sundt, kan du ikke pakke i deg alt mulig rart!

Må ligge i kaloriunderskudd, så loggføre på diett.no om du er usikker :)

Motivasjon og viljestyrke er det i massevis! Har kommet godt i gang, så håper på å se resultatet etter hvert ;-)

Kan jo være det er mer eller mindre, tok en test hvor resultatet betyr at du kan ligge opptil 3% over eller 3% under. 19% er ikke veldig mye, men jeg vil bare føle meg komfortabel med kroppen min, og slik det er nå, så skulle gjerne en del av magefettet og fettkiloene forsvunnet :)

Ja, okei, så lenge du trives med så lav fettprosent skal jeg ikke diskutere :p. Synes bare det hørtes lite ut og ha en fettprosent under 19% som "normalen"..ikke det, er jo nok av dem som trives mellom 15 og 20 :)

Annonse

Ja, okei, så lenge du trives med så lav fettprosent skal jeg ikke diskutere :p. Synes bare det hørtes lite ut og ha en fettprosent under 19% som "normalen"..ikke det, er jo nok av dem som trives mellom 15 og 20 :)

Men fettprosent er jo bare et tall for meg, målet mitt er å føle meg vel med kroppen og kostholdet mitt :-) 3 dager inn i fasen er motivasjonen 240%, kostholdet tar form, mellommåltidene er byttet ut med vann, og jeg føler meg klar for både mot- og medbakker! Sommerkroppen 2012, her kommer jeg! :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...