Gå til innhold

Proteinpulver til matlaging


Knugen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Generelt Whey er greit å bruke til matlaging, det tåler vel opp til 120 grader mener jeg å huske, men et alternativ er bakeproteinet til proteinfabrikken :)

Hmmm...visste jeg ikke. Vet du hva kasein tåler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasein tåler vel noe av det samme tenker jeg. 120 grader mener jeg er absolut maks for vanlig whey, det merkes når produktet du baker/lager har en kornete konsistens eller er noe seigt/gummi aktig.

Les mer her: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Whey_protein

Men igjen, det ødelegger ikke proteinet, 30 g er fortsatt 30 g, men veit ikke helt hva som skjer med den biologiske verdien osv... Antagelig ingenting???

Proteinpulver med aspartam ville jeg unngått å varme, da aspartam smaker F... når det har blitt varmet :p

Prøv å bruke egg, mager kesam, cottage cheese,kokosmel, mandelmel som proteinkilder og bruk heller mindre proteinpulver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt mye Myoprotein og Activate Elite Gold til baking og begge deler fungerer helt utmerket. Merker heller ikke noe til aspartam smaken. Smaken i pulveret forsvinner imidlertid ganske mye ved oppvarming.

Hvis det er en større andel proteinpulver merkes dette veldig, men med masse annet i en bakst vil man merke lite av det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sjangsen på å bruke denne tråden til å stille et spm, håper det går bra :)

Har fått tilsendt noen prøver på proteinpulver med sjokoladesmak fra norske nettbutikker.

Jeg har brukt det kun til matlaging, og liker det veldig godt.

Driver ikke å bygger musker og sånt, bare liker å passe på hva jeg spiser og å holde meg i form.

Pga dette synes jeg det blir dyrt å bestille proteinpulver fra norske nettbutikker eller kjøpe på helsekost, og kunne derfor tenkt meg å bestille fra iherb. Men det er jo, som kjent, en jungel uten like.

Noen som har anbefalinger til sjokoladeproteinpulver fra iherb som ikke koster skjorta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sjangsen på å bruke denne tråden til å stille et spm, håper det går bra :)

Har fått tilsendt noen prøver på proteinpulver med sjokoladesmak fra norske nettbutikker.

Jeg har brukt det kun til matlaging, og liker det veldig godt.

Driver ikke å bygger musker og sånt, bare liker å passe på hva jeg spiser og å holde meg i form.

Pga dette synes jeg det blir dyrt å bestille proteinpulver fra norske nettbutikker eller kjøpe på helsekost, og kunne derfor tenkt meg å bestille fra iherb. Men det er jo, som kjent, en jungel uten like.

Noen som har anbefalinger til sjokoladeproteinpulver fra iherb som ikke koster skjorta?

Choco rite protein- fås i smakene: brownie, sjokolade, vanilje, peanøtt. Disse er kjempe god!! Koster vel: 80kr for 418gr. Er vel ikke så billig, men det proteinet er FAAAARLIG godt!!! mmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Til baking bruker jeg (fra iherb) peanøttmel, avfettet, now food eggehviteproteinpulver uten smak, MRM eggehviteprotein med vaniljesmak (noen synes den er for søt), hasselnøttmel, mandelmel og det siste jeg kjøpte var chiamel som også kan brukes, men du kan også bruke kokosmel og rismel, sikkert også hamp og erteprotein men smaken er kanskje ikke like god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...