Gå til innhold

U-symmetri?


CaraMella

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å gruble over lårmusklene mine, da den venstre er tydelig større / mer fremtredende enn den høyre. Har lagt merke til dette før også, men nå virker det nesten som at venstre fortsetter å vokse bra ( noe jeg absolutt sier ja takk til ) men den høyre henger overhodet ikke med ,og har stoppet opp?!?

Har også merket at styrken på høyre beinet er mye lavere enn venstre..Hvordan skal jeg trene for å få fart i høyre bein? Skal jeg stoppe å trene venstre bein og "vente" til høyre er på lik linje? Kjører begge bein likt nå for vil jo at ventsre skal bli enda større:wub:men begynner å få noen ganske stygge bilder i hodet...:thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er alltid en side som vil være anderledes. Altså,ingen er HELT symmetrisk:) Det aller mest vanlige er feks at den ene foten er lengre enn den andre eller noe slikt.Da så lite at man ikke trenger å bekymre seg medisinsk mtp ryggplager og slike ting. Men det kan jo oppstå forskjeller på andre plasser også ,slik du beskriver. Det er nok mange som opplever dette,feks mang menn kan oppleve at den ene bicepsen er litt større enn den andre. Det de fleste fysioterapeuter pleier å anbefale så lenge du ikke plages med det annet enn at du synes det er litt rart,er at du bare fortsetter å trene begge ben like mye og ser om den andre lårmuskelen kommer seg. Noen muskler har faktisk sånn "tvilling kompleks" :p Altså...den ene tar mer enn den andre;) For å forklare det enkelt. Ikke at dette er en godkjent teori men jeg har hørt om det:) Så hvis det da ikke tar seg opp vil jeg faktisk anbefale å beslke en fysio og få den personen til å hjelpe deg ved å spesial trene det andre benet rett og slett for å se om det faktisk bygges bare litt mindre muskler(altså,alle har like mange muskler i hvert lår men at den ene på det ene låret kan kanskje være litt treg og bygges saktere eller noe).

Håper du finner ut av det uansett,og det er ikke sikkert det er noe som engang vises:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg peiling, men ville det funket å kjørt ett bens øvelser og tatt ett par ekstra rep på det svakeste benet...?

Enig i denne,eller at du bare trener med tyngre vekter på det andre benet men like mange reps,ettersom reps igrunnen har lite å si for muskelens str...tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er sterkere i ene foten, anbefales det vel å trene med samme vekter og reps på begge fotene. Men start med den svakeste foten først, og ikke kjør flere reps på andre foten selv om den har mer å hente. Etterhvert vil styrke jevne seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...