Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ha som mål å løfte mer enn du har gjort før!

Hvis du klarte 100x5 forrige gang så prøver du å løfte 100x6 f. eks.

Hvis man ser framgang så er det mye mer motiverende å trene framfor å bare "dra på gymmet for å løfte jern".

• 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Appropo motivasjon, er det noen som har sett treningsGiven min? den har plutselig blitt borte... arrgh. Spess når jeg egentlig har begynt å se litt resultater av kost og trening..... Hmm om noen har sett den så venligst skrik ut eller be den komme hjem til meg med en gang ;)

Annonse

Gjest Banan Arne

For meg er det motiverende å gjøre det best som mulig og så gøy som mulig. Lese om treningslære, ernæring, kosttilskudd, kjøp kosttilskudd, trenings klær, og mens du gjør dette så ser du og måler din egen framgang selv. Prøv å gjør det best mulig! :)

Du må også finne en treningsmetode eller et program du synes er gøy å trene. Jeg pleier å periodisere treningsøktene mine slik at jeg alltid ser frem til en økt. Hvis det er en dag jeg ikke har lyst til å trene gjør jeg det ikke heller, gidder ikke tvinge meg selv til å gjøre noe jeg ikke vil. Lag deg en plan du kunne tenke deg å kjøre og et mål du kan oppnå.

Trening i mine øyne skal for det meste være gøy, så hvis du tenker " bah, beinøkt idag!", så ta rennafart og DRIT i bein, da får du sansynlig mye mindre ut av økta di om du tenker slik også. Så om du har lyst til å trene bryst, så gjør det.

Utenom det, så har du sikkert noen mål eller forbilder som du ser opp til.

Mine er slike som Rocky (stallone) og Arnold, ikke nødvendigvis fordi jeg vil ha kropp som de, men fordi de har den mentaliteten jeg kan kjenne meg igjen i. Og hvis jeg tenker at: Skal jeg gidde å kjøre 35min for å trene på studio idag a?... så spretter det om amerikansk/østerisk stemme i hodet mitt " Hjay, you need to PUMP! do it NOW!", og så blir jeg hyper og setter meg i bilen.

Men igjen, ikke alle har splittet personlighet.

Vist jeg en dag har helt jævli lite lyst å dra på trening fordi jeg føler meg ræva og tenker at treningen kommer til å suge uansett, så tenker jeg bare på at "Den verste treningsøkten, er den treningsøkten som ikke skjer..." Så da drar jeg heller på trening og gjør litt istedenfor å gjøre ingenting. Og det hjelper utrolig mye for meg når det gjelder å holde motivasjonen oppe, for neste gang blir det lettere å dra på trening.

På starten av morgenen mens jeg er på badet og steller meg tenker jeg alltid på gårsdagens økt og tenker ut hvilket mål jeg vil prøve å slå! Eller rettere sagt ; skal slå. Jeg pleier ofte ikke å ha så mye motivasjon til treningen, siden motivasjonen for meg går lett ut på dato.. Så derfor har jeg begynt å tenke slik :

I dag skal jeg løpe 5 km uansett hva.

Så hjelper det ofte for meg å planlegge hele dagen rett og slett, så vet jeg at jeg får plass til en god treningsøkt :)

Men om humøret virkelig er på bånn tenker jeg bare på drømmekroppen jeg arbeider jeg mot, men det er i virkelig krisetilfeller :p

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...