Gå til innhold

Hjemmelaget proteinbar?


Anbefalte innlegg

Heisann!

Det er jo så mange flinke kokkespirer på dette forumet! Noen som har en oppskrift eller 2 på hjemmelaget proteinbar? Jeg syns ikke det er så kult å drive å drikke proteinpulveret mitt, så hvis jeg kunne bakt en bar med det hadde det vært topp. Men det er mye ymse oppskrifter ute på nettet:p

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk samme fremgangsmøte som de første men dropp visse ingridienser så du slipper for mange kcal pr. bar. Holder jo å bruke litt nøtter, havregryn, frø, peanøttsmør, sukrin og proteinpulver evt. :) Jeg skal søren teste det ut selv, veldig kjekt å ha rett før/etter trening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokosmel,sjokoladeproteinpulver, melk, kakao og sukrin. Dypp i smelta sjokolade. Det er en suksess! :)

Har du noe som er nærmere en oppskrift? Jeg er skikkelig lite flink på kjøkkenet ;) Men en ting er sikkert, og det er at det ikke skal noe peanut-sk%t i om jeg skal prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe som er nærmere en oppskrift? Jeg er skikkelig lite flink på kjøkkenet ;) Men en ting er sikkert, og det er at det ikke skal noe peanut-sk%t i om jeg skal prøve ;)

Tror man også kan bruke eggehvitte til å binde det samme, istedenfor peanøttsmør..Vet ikke, men man lærer av å feile! Jeg skal prøve ut noen oppskrifter i løpet av helgen jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror man også kan bruke eggehvitte til å binde det samme, istedenfor peanøttsmør..Vet ikke, men man lærer av å feile! Jeg skal prøve ut noen oppskrifter i løpet av helgen jeg :)

Sharing is caring! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg slengt sammen div. ingredienser å det ble faktisk ganske gode proteinbarer! :)

De seeer vel ikke så innbydene ut, skal jeg være ærlig.. Vil ikke si hva det ligner på jeg ;P

Men bilde og oppskrift skal dere få! :)

100g. lettkokt havregryn

60g. solsikkefrø

20g linfrø

70g hakkede mandler

130g. sjokolade protein

1 egg og 2 hvitter

1 ss sukrin/splenda

litt melk (bare for å få røren klissete/fast)

Bland alt det tørre, visp eggene og hell over. Bruk hendene og bland, røren skal være klissete og du skal kunne klare å forme noen avlange barer. Er den for tørr(faller fra hvernadre, tilsett litt melk) Form til passe barer, legg på bakepapir (jeg sparyet litt med 1kcal solsikkeolje spray) Inn i ovnen på 180grader i ca. 15-20 min.

Jeg fikk 11 barer a 45g per bar.

45g bar:

Kcal: 143

Karb: 7,3g

protein: 13g

fett: 7,8g

post-6410-14440836825461_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...