Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Det er jo så mange flinke kokkespirer på dette forumet! Noen som har en oppskrift eller 2 på hjemmelaget proteinbar? Jeg syns ikke det er så kult å drive å drikke proteinpulveret mitt, så hvis jeg kunne bakt en bar med det hadde det vært topp. Men det er mye ymse oppskrifter ute på nettet:p

:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5585-hjemmelaget-proteinbar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.passionforbaking.com/blog/2010/08/24/proteinbar/ Disse prøvde jeg en gang og synes de var veldig gode, til tross for at jeg ikke hadde alle ingrediensene. Men det blir jo litt kcal av de, og du får ikke så mye protein per bar som hvis du tar en shake.

Har du prøvd å ha det i grøt f.eks?

Bruk samme fremgangsmøte som de første men dropp visse ingridienser så du slipper for mange kcal pr. bar. Holder jo å bruke litt nøtter, havregryn, frø, peanøttsmør, sukrin og proteinpulver evt. :) Jeg skal søren teste det ut selv, veldig kjekt å ha rett før/etter trening! :)

Har du noe som er nærmere en oppskrift? Jeg er skikkelig lite flink på kjøkkenet ;) Men en ting er sikkert, og det er at det ikke skal noe peanut-sk%t i om jeg skal prøve ;)

Tror man også kan bruke eggehvitte til å binde det samme, istedenfor peanøttsmør..Vet ikke, men man lærer av å feile! Jeg skal prøve ut noen oppskrifter i løpet av helgen jeg :)

Annonse

Da har jeg slengt sammen div. ingredienser å det ble faktisk ganske gode proteinbarer! :)

De seeer vel ikke så innbydene ut, skal jeg være ærlig.. Vil ikke si hva det ligner på jeg ;P

Men bilde og oppskrift skal dere få! :)

100g. lettkokt havregryn

60g. solsikkefrø

20g linfrø

70g hakkede mandler

130g. sjokolade protein

1 egg og 2 hvitter

1 ss sukrin/splenda

litt melk (bare for å få røren klissete/fast)

Bland alt det tørre, visp eggene og hell over. Bruk hendene og bland, røren skal være klissete og du skal kunne klare å forme noen avlange barer. Er den for tørr(faller fra hvernadre, tilsett litt melk) Form til passe barer, legg på bakepapir (jeg sparyet litt med 1kcal solsikkeolje spray) Inn i ovnen på 180grader i ca. 15-20 min.

Jeg fikk 11 barer a 45g per bar.

45g bar:

Kcal: 143

Karb: 7,3g

protein: 13g

fett: 7,8g

post-6410-14440836825461_thumb.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...