Gå til innhold

Hvordan foretrekker du å spise?


Kris Li

Anbefalte innlegg

Periodisk faste

Fett og proteiner på morgen, karbs og proteiner på kvelden, på denne måten holder jeg meg mett og kan gå lengre mellom hvert måltid uten å kjenne sult. Starter jeg dagen med karb går jeg med søtsug og sult.

2-3 store måltider om dagen.

Rene kilder, minst mulig behandlet mat.

Aner ikke kaloriene, men det blir styrt av coachen så spiser det som står på planen. Hodet trives best uten å vite antall kalorier!!

+ 1 til. Spiser akkurat sånn og bare når jeg er sulten. Det blir alt fra 1500 til 2500 kcal daglig, avhengig av om det er totalt hvile eller med aktivitet. Ser man bort fra karboraidene, men de ser vi bort i fra (sikkert nærmere 3-4000 kcal, haha). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver å få i meg passelige mengder med karbo, fett og proteiner i løpet av dagen.

1)Mellom 5.30 - 8.30Starter gjerne dagen med et par rugsprø med masse pålegg og grønnsaker, samt kaffi eller grønn te og masse vatn. Visst eg har god tid spiser eg gjerne harvegrøt istedenfor

2)Ca midt i arbeidsdagen, varierer litt. Har gjerne med meg ferdiglaga havregrøt med rosiner, eller salat med kjøtt/egg. Prøver også å få i meg litt frukt og gjerne 1/2 boks kesam ila arbeidsdagen!:)

3) Middag, ca 15/16 Kjøtt/fisk/kylling med masse grønnsaker og gjerne litt saus. Desserten blir ofte kesam med funlight

4) Kvelds ca 22.00. Eit par knekkebrød, gjerne med egg og litt oppkutta gr.saker, kanskje noe nøtter

Har spist ca dette mønsteret i over eit år og kjenner meg sånn ca sikkert på kaloriinnhaldet..Ligger litt under vedlikehold, men ikkje mye pga lørdagskosen..Trives EKSTREMT godt med denne måten å spise på!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre jenter ser ofte litt rart på meg når jeg sier at jeg spiser tre skiver til frokost, lunsj og kvelds, men jeg er jo ikke fet, sååå....

Jeg spiser ikke lavkarbo, og tar ikke tilskudd av proteiner eller noe.:cool: Men jeg tar tran, og spiser sunt! Har ikke noe mål om å gå ned i vekt, bare bedre fysisk form og velvære.

Frokost kl 7:

Tre grove skiver med skinke, gulost, brunost og blåbærsyltetøy (uten sukker:p)

Et glass melk + vann + grønn te:thumbsup:

Masse masse agurk og en del paprika på

Lunsj ca kl 1130:

Det samme som til frokost, bortsett fra melk og grønn te..

Middag:

Spiser det jeg får av muttern jeg!!:oops: Men vil helst ikke ha noe særlig pasta. Spiser heller ikke mer enn en potet til tilbehør, men ris kan jeg spise en del av, spesielt om jeg har litt sug (fordi jeg er ganske glad i det, heheh.).

Gjennom en sunn og god uke er jeg innom laksewok, torsk i ovn, omelett, taco, kylling, pizza oooog gjerne mer fisk.;) Pizzaen er nesten max sunn (men uten proteinpulver osv.) med grov bunn og masse grønt - og kyllingkjøttdeig-, tacoen er ganske sunn med kyllingkjøttdeig, grove lefser og ellers masse masse grønt, rødt, gult..

Spiser ca 150 g laks/torsk/kylling, og masse masse masse grønnsaker - jeg fråtser! Og en god del saus.. Til omeletten er det vel to egg (eller??), litt ost, og masse grønnsaker - ikkenoe kjøtt.

Det er ikke alle retter jeg har ris eller poteter til, vil unngå det, men mamma propper det i meg vettu.. :thumbsdown:Ellers kan det nok bli nan-brød ol.

=> Minst mulig salt og sukker - og egentlig minst mulig ris, pasta og poteter. Ikkenoe særlig kjøtt fra firbeinte dyr heller.

-- Blir også fiskekaker, karbonader, biff innimellom ol (prøver å unngå det..) men hver uke MÅ jeg ha både torsk, laks, kylling, omelett og taco : D

Mellommåltid:

Enten før eller etter middag.

Kan være to skiver brød, havregrøt eller kornblanding. Eller to knekkebrød og en brødskive.

Kvelds:

Samme som frokost, bare uten te (da må jeg på do om natta, hehe).

Ellers:

Godtar dessert hvis det er det, men blir mest glad for fruktsalat :D

Nøtter(blir en del..), sjokolade, og masse masse popcorn (med lite salt) på fredager og lørdager! :D:p

Blir en god del epler også, og smoothies i helgene, eller ellers hvis jeg har lyst på noe..

På fredager/lørdager spiser jeg ikke kveldsmat da, fordi da er det sen middag og masse godt ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Tre brødskiver med rikelig kjøttpålegg, margarin og majones, 4dl lettmelk og 40g ProZyme

Lunsj: Omtrent det samme som frokosten, men drikker vel ofte cola her :p

Middag: Alt mulig rart som jeg kan spise mye av. Veeldig mye kyllingkjøttdeig i bruk..

Før eller etter trening: 4dl lettmelk, 40g ProZyme

På trening: 28g whey cooler i vann

Etter trening: Banan for litt "kjappe" karbohydrater, så måltid etter det. Varierer. Middagsrester eller en skitten bulk med proteinshake om ikke det ble tatt før trening.

Snacks: Ostepop? ^^

Rimelig dårlig kosthold på meg egentlig. Målet er å øke i vekt, og proteininntak er aldri under 2g per kg kroppsvekt (gidder ikke tenke fettfri vekt her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Havregrøt med proteiner i en eller annen form til.

Mellommål: Frukt (eple er favoritt)

Lunch: Masse grønt med kylling, kalkun, karbonadedeig, cc, egg eller tunfisk. Eller en kombo av alt..

Mellommål: Mager yogurt blandet med cc, kanel, stevia, kakao, frukt etc.

Middag: Samme som lunch, men prøver å være litt mer oppfinnsom og kreativ(?) siden jeg har ofte bedre til til å lage middagen.

Kvelds: Går mye i mager yogurt blandet med forskjellig smaker. Havregrøt hvis jeg er mer sulten og har ettermiddagstrening.

Generelt: Er jeg hjemme i Norge kan du adde på speltlomper, knekkebrød, sukkerfri ketchup, funlight + + til ting jeg spiser hver dag. For ikke å nevne sennep, brunost og kaviar, det viktigste av alt hehe.

Trening: 2-3t tennis hver dag. Styrke 3-4 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: cottage cheese/mager kesam med bær og litt mandler

Lunsj: to knekkebrød med mye proteinrikt pålegg (rundt 11.30)

Mellommåltid: en god porsjon proteiner (ofte laks) + litt karbo fra grønnsaker og pasta/ris (faktisk det største måltidet om dagen og er gjerne i 15 tiden før jeg reiser fra jobb)

Middag: en god porsjon proteiner fra kjøtt/fisk + litt karbo (sånn type 18-19)

Kveldsmat: havregrøt når jeg kommer hjem fra trening.

Trener kickboksing 4 dager i uka og da ganske sent, fra 20/21 - 22/22.30, så kveldsmaten fungerer også fint for å roe ned kroppen når den har litt for mye adrenalin. I tillegg har jeg nå begynt å trene en ekstra økt om morgenen før jobb og håper få til dette hvertfall 3 dager i uka. Da blir det gjerne en banan + et glass melk etter den økta for at det ikke blir altfor lenge til lunsj :)

Proteinmengden gjør at jeg holder meg mett og har et veldig stabilt energinivå i løpet av hele dagen så jeg trives veldig godt med å spise slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...