Gå til innhold

Proteinrikt pålegg


Sessa

Anbefalte innlegg

Etter å ha fått hjelp av Mr. Eilertsen med å få noen generelle retningslinjer i forhold til kostholdet, så har jeg ganske slavisk spist etter måltidseksemplene jeg fikk.

Det har gått greit å finne på variasjoner på mellommåltider og middager, men det er en ting jeg nå begynner å bli litt lei av - nemlig lunsjen min.

2 knekkebrød med 2 kokte egg og 2 skiver ost har blitt spist nå nesten hver dag i 4 uker. Derfor tar jeg gjerne imot noen forslag for annet proteinrikt pålegg som kan (hvertfall nesten) matche det å spise egg? Helst noe mer spennende enn å skulle ha 3-4 skiver kjøttpålegg på hvert knekkebrød ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Have you missed out magerost naturell fra Kavli? :eek:

Per 100 g: 6 g fett, 0 g karbohydrater og 19 g proteiner

- masse proteiner med andre ord!

Speltlompe + magerost naturell + (masse) sukrin - og du har en veldig god "base" for videre eksperimentering!

Prøv i tillegg (sukrin kan kanskje droppes i noen av tilfellene, men jeg er bare så glad i søtt :wub:):

- Kanel

- Egg eller eggehviter

- så lett 10 % ost og skinke/kyllingskinke

- parmaskinke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brukernavn007

Pålegg med rundstykker - amen til den! Føler meg litt "småkriminell" siden dette ikke var lov hjemme når jeg var liten jente, noe som bare gjør det ekstra godt!:p tihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...