Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha fått hjelp av Mr. Eilertsen med å få noen generelle retningslinjer i forhold til kostholdet, så har jeg ganske slavisk spist etter måltidseksemplene jeg fikk.

Det har gått greit å finne på variasjoner på mellommåltider og middager, men det er en ting jeg nå begynner å bli litt lei av - nemlig lunsjen min.

2 knekkebrød med 2 kokte egg og 2 skiver ost har blitt spist nå nesten hver dag i 4 uker. Derfor tar jeg gjerne imot noen forslag for annet proteinrikt pålegg som kan (hvertfall nesten) matche det å spise egg? Helst noe mer spennende enn å skulle ha 3-4 skiver kjøttpålegg på hvert knekkebrød ;)

Fortsetter under...

Skrevet

Have you missed out magerost naturell fra Kavli? :eek:

Per 100 g: 6 g fett, 0 g karbohydrater og 19 g proteiner

- masse proteiner med andre ord!

Speltlompe + magerost naturell + (masse) sukrin - og du har en veldig god "base" for videre eksperimentering!

Prøv i tillegg (sukrin kan kanskje droppes i noen av tilfellene, men jeg er bare så glad i søtt :wub:):

- Kanel

- Egg eller eggehviter

- så lett 10 % ost og skinke/kyllingskinke

- parmaskinke

Skrevet

Jeg har Hafler til kvelds et par ganger i uken, som regel 2 stykker, og av pålegg har jeg da.

Halve rundstykke nummer 1 - 150g hamburgerygg og 2 skiver lettost

Halve rundstykke nummer 2 - 100g Roastbiff

Halve rundstykke nummer 3 - Halv boks med makrellfilet

Halve rundstykke nummer 4 - Halv boks med makrellfilet

:D

Annonse

Skrevet

Takk :) Handlet inn både makrellfilet og tunfisk så da gleder jeg meg til litt variasjon.

Blir det ikke litt i overkant med 100-150g kjøttpålegg på en "skive", eller går det greit?

Skrevet

Mhm, ser absolutt den. Har etterhvert vent meg til det selv siden jeg har kuttet betraktelig ned på karboen, og så må det jo nesten til for å få nok proteiner :)

Gjest Brukernavn007
Skrevet

Pålegg med rundstykker - amen til den! Føler meg litt "småkriminell" siden dette ikke var lov hjemme når jeg var liten jente, noe som bare gjør det ekstra godt!:p tihi...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...