Silje Helene Skrevet 6. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2012 Kjøp ein hund. Hahahaha.... DET gjorde jeg- And i love him to death... Men noe aktiv det er han ikkje... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-192398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Kva hund er det? Viss han ikkje er aktiv nok kan du låne min. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-192615 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djxjfjsk Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Du er flink som spørr etter råd, å ikke gir opp eller legger det på hylla! Jeg syns selv det var veldig kjedelig å trene kondisjon før fordi jeg virkelig ikke hadde kondisjon, og jeg likte å trene styrke mest fordi du blei sliten på en annen måte. Men etterhvert som jeg nådde de små målene mine så blei det gøyere å gøyere å jogge. Å nå syns jeg nesten det er gøyere å jogge, man får en bedre følelse etter en joggetur enn en styrkeøkt. Så jeg vil anbefale deg å sette deg små mål som du kan mestre på en uke. Deretter kan du sette seg større mål, ( og når du eventuelt ikke går på den strenge dietten) etterhvert som det er lettere å trene kondisjon Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-192725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silje Helene Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2012 [quote name="Katrine ' date=' post: 194671, member: 6397"]Du er flink som spørr etter råd, å ikke gir opp eller legger det på hylla! Jeg syns selv det var veldig kjedelig å trene kondisjon før fordi jeg virkelig ikke hadde kondisjon, og jeg likte å trene styrke mest fordi du blei sliten på en annen måte. Men etterhvert som jeg nådde de små målene mine så blei det gøyere å gøyere å jogge. Å nå syns jeg nesten det er gøyere å jogge, man får en bedre følelse etter en joggetur enn en styrkeøkt. Så jeg vil anbefale deg å sette deg små mål som du kan mestre på en uke. Deretter kan du sette seg større mål, ( og når du eventuelt ikke går på den strenge dietten) etterhvert som det er lettere å trene kondisjon takk for svar, skal prøve å sette meg små mål (de må være små, for jeg har ikke kondis hehe) Og jeg kommer jo ingen vei av å legge det på hyllen så det går ikke, motivasjonen for resultatet i "the long run" er på topp, bare den stunden på tredemøllen eller sykkelen som er utrooolig tungt.. Men dere er no så snill å gir masse gode råd her at det skal nok gå bra det også ) Djxjfjsk 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-193716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
linnii Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Hei! Cardio er forferdelig de første gangene hvis det er lenge siden sist man trente (cardio), men jeg kan jo dele noen tips fra min egen erfaring på mølla... Det var for omtrent et år siden at jeg begynte med lengre distanser på mølle (6 km). Nå løper jeg ofte opp mot 7, avhengig av hva jeg ønsker å fokusere mest på i hver økt. Personlig bruker jeg de første 12-17 minuttene på å varme opp skikkelig, hvis ikke holder jeg ikke ut særlig lenge. Etter ca. 20 minutter føler jeg at det begynner å bli lettere å løpe, og at jeg er mer motivert for å holde på. For noen uker siden hadde jeg hatt en uke fri fra trening og var sekundet fra å trykke på møllas stoppknapp etter 2,5 km, men tenkte "hva er det verste som kan skje om jeg prøver litt til?" En stund senere hadde jeg plutselig passert 7 km. Derfor: vær litt sta! Det kan være vondt i starten av hver enkelt treningsøkt, men over et visst punkt kan det hende det går lettere om du har varmet opp ordentlig. Etter at kroppen er varm, løper jeg gjerne intervaller. Det er slik kroppen min fungerer best, jeg synes det er vanvittig kjedelig å løpe med jevnt tempo i for eksempel 40 minutter. Intervallene kan for eksempel begynne med ett minutt på 10, ett på 11 og avsluttes med ett på 12, om du orker, før du tar pause i noen minutter. Etter intervallene føles musklene mine tomme for energi, og jeg går derfor noen minutter, før jeg er full av energi igjen. Dette er sikkert veldig individuelt, men derfor er det viktig at du finner ut hva som passer for akkurat deg. Det positive med hurtige intervaller, er at du må fokusere sånn på hva du gjør, at du glemmer at du blir sliten. Da mener jeg at jeg konsentrerer meg om pusten (å holde den jevn og kontrollert) og kontrollen over kroppen på mølla. Det eneste jeg tenker på i disse sekundene, er musikken jeg hører på, kroppskontroll, og sekundviseren. Samtidig føler jeg meg sterk når jeg spurter, og det er en herlig følelse Særlig hvis du har noen på mølla ved siden av deg som orker mindre Det er en fantastisk følelse å dra fra treningssenteret de gangene du vet at du har løpt en distanse du bør være fornøyd med Første gang jeg løp 6 km på mølle, føltes det som en bragt, selv om jeg hadde løpt lignende utendørs mange ganger tidligere. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-199029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norsubsea Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Kardio pleide å suge max! Men nå begynner det å hjelpe på. Finner motivasjon i alt! Fin natur, bra vær, dårlig vær (utfordrer meg selv), musikk på ørene, logging av rute, logging av puls.... Logging er genial for å hente frem for motivasjon senere, når man ser at fremgangen kommer.... Samme rute men litt fortere enn sist... Samme rute, like fort som sist men med lavere snittpuls..... Har aldri likt noe særlig dette med utholdenhets trening ala løping, sykling, langrenn... Men nå har alt forandret seg. Vet ikke helt hvorfor, men bestemte meg på ett tidspunkt for at nok var nok, pondus skulle bli vaskebrett igjen (snart 10 år siden sist jeg så noe til det vaskebrettet). Begynte å lese og kikke litt rundt, har stort sett drevet med styrketrening ved siden av aktivt fysisk arbeid tidligere. Men skjønte fort at dersom man ville kvitte seg med litt overflødig vekt og fett så måtte det kardiotrening til.... Begynte litt i det små med gåing/ litt jogging og har nå nesten ett år etter løpt flere turer på rundt 20km på ca 2 timer. Dette er jeg kjempefornøyd med, men har fortsatt ett stykke igjen før jeg når de endelige målene mine. En plass må man begynne og det å finne ett mål med treningen er en meeeeget god start. Hva er målet ditt? Konkurranse med deg selv eller andre? Hvilke tidsrammer har du for å nå målet ditt? Når du ahr funnet deg ett endelig mål, sett deg opp flere delmål som du prøver å tidfeste, da har du noe å jobbe mot og noe å feire når du når dit. Husk bare at målene ikke må bli urealistiske, for om du da bommer på ett mål blir skuffelsen desto større..... Lykke til..... rudboy 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-199291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThereseB Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Min cardio avhenger veldig av humøret og tiden jeg har til disposisjon. Har jeg litt dårligere med tid en dag kjører jeg interaller. Da helst i form av 4x4, nettopp fordi du her også kan variere. Har jeg masse energi og er klar for økten kjører jeg på med høy hastighet, samme om jeg er en smule forbannet på noe (effektiv psykologtime, den løpingen). Er formen heller noe shabby og viljestyrken laber, senker jeg hastigheten på mølla, mens jeg øker stigningen. Det gjør det enda tyngre, men det går uansett sakte når jeg ikke er motivert, så da utnytter jeg det til å tyne musklene litt. Alternativt trener du ikke kjøre fast intervall, prøv med fartslek! Løp i noen minutter, så kan du gå litt. Løp noen minutter lenger, eller raskere - så gå litt med stigning. Løp ett minutt på full spurt. Gå litt igjen. Gjør akkurat det som passer deg hver gang du starter mølla. Det er morsomt! Er det fint vær benytter jeg meg av gleden ved å trekke frisk luft og kjører som regel langkjøring ute. Skal sies at jeg presser meg mye mer når jeg løper sammen med noen enn alene, så en treningspartner er ikke dumt om du finner deg noen. Om jeg så er alene og lite motivert for løpingen, tenker jeg bare på noen jeg er sint på og at jeg løper fra disse under treningen. Evt tenker jeg at om jeg bare presser meg opp denne lille bakken, vil jeg være mye nærmere målet mitt. Og når jeg kommer til toppen får jeg en liten følelse av mestring om jeg klarte det og plukker meg et nytt mål. Står jeg inne på mølla tenker jeg ofte:"løper til 3km". Så når jeg kommer dit tenker jeg "løper til tiden er 20min", evt "løper til kcal står på 500". Og når jeg kommer dit tenker jeg videre: "løper til jeg har klart 6 km", også baller det på seg. Altså, de dagene du er motivert setter du deg store mål lenger frem, alle de andre dagene setter du små mål hele veien og roser deg selv for hver milepæl. Her har jeg kun beskrevet løping, nettopp fordi jeg liker løping best som cardio. Løping er min psykolog, kind of. Etter en løpeøkt der du har presset deg, føler man seg så mye bedre og lettere etterpå. 10kg lettere på skuldrene og man kan gå hjem og late seg med god samvittighet. ;p Uansett hva du velger: lykke til. Silje Helene og rudboy 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-199321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caped Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg foretrekker squash som cardio, fordi der sinnsykt moro, og du får kjørt lår og rumpemuskler med det samme. Men da er man jo helst avhengig av en treningspartner.. Løper jeg intervaller på mølla så har jeg hele tiden kaloritelleren oppe, så når jeg har gjennomført 4x4 og ser hvor mye kcal jeg har forbrent, så ser jeg kanskje at jeg mangler 45 kcal for å nå et rundt tall, så løper jeg litt til, så tenker jeg kanskje "nei jeg fortsetter litt så jeg brenner 50kcal til.." så har jeg plutselig løpt/gått en halvtime ekstra:D så kaloritelleren gir meg mest motivasjon. Silje Helene 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-199713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusS Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Begynte sterkt med løping jeg. Da var det konkurranse med meg selv, helst intervaller på tredemølle. Om å gjøre å presse seg lengst mulig, og skal alltid løpe 10 sekunder til også plutselig hadde jeg løpt i 20-30 min. Mens jeg er på jobb, så utnyttes nesten hver sjanse for å sykle. Når jeg bokset ( for 2 år siden ) var jeg på min peak i kondis. Beinharde treninger som varte halvannen- to timer. Og utrolig artig. Savner den kondisen... Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-199915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina H. P. Skrevet 10. mars 2012 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg vil jo selvfølgelig anbefale å løpe steder hvor du ikke kan se hvor langt du har igjen til "målstreken" og variere terrengeet du løper i. Større stier, mindre stier, terreng med mye stigning etc. Også bør du jo variere intensiteten. Litt langdistanse, litt bakkeintervaller, eller bare intervaller fra lyktestolpe til lyktestolpe (løpe ca. 70% forbi tre lyktestolper og gå i et passende tempo forbi én lyktestolpe). Personlig så synes jeg at mølle og bane kan bli veeeldig kjedelig og ensformig. Også blir det naturlig nok tyngre å løpe når du hele tiden vet, eller kan se hvor langt du har igjen. Hvis du skal løpe i skogen og kjenner at det kan bli litt trutt, vil jeg anbefale deg å si til deg selv (når du kjenner at du er nær ved å gi opp) at du bare skal over den bakken, og når du har kommet over bakken skal du bare rundt neste sving (hele veien sette deg et mål om at du "bare" skal komme deg dit, eller "bare" skal komme deg dit). Tro det eller ei, men det funker faktisk;) Silje Helene 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-199951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silje Helene Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Tusen takk for masse bra svar!! Beklager at jeg ikke har vært innom, men det har blitt mye i det siste men no er det påske og ferie, så da har jeg litt fritid itenom skole, jobb og trening..!! Ha en kjempe fin påskeuke alle sammen!!! Christina H. P. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-232421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AaAaAa Skrevet 1. april 2012 Del Skrevet 1. april 2012 Jeg liker stort sett cardio.. men jeg har dager hvor det er det siste i verden jeg ønsker å gjøre.. For meg hjelper det da å bytte treningsformen flere ganger i løpet av økten. Feks. 20 min ellipsemaskin, 10 min sykkel, 20 min mølle og 10 min roing. Da går tiden mye fortere for min del, og det er lettere å få en god økt istede for en halveis som gir dårlig humør Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-232606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silje Helene Skrevet 1. april 2012 Forfatter Del Skrevet 1. april 2012 Jeg liker stort sett cardio.. men jeg har dager hvor det er det siste i verden jeg ønsker å gjøre.. For meg hjelper det da å bytte treningsformen flere ganger i løpet av økten. Feks. 20 min ellipsemaskin, 10 min sykkel, 20 min mølle og 10 min roing. Da går tiden mye fortere for min del, og det er lettere å få en god økt istede for en halveis som gir dårlig humør Jeg prøvde faktisk å bytte litt på det og tok 10 min på hvert apperat og det gikk faktisk bedre Men jeg fikk dårlig samvittighet av å gå av apperatet og bort til neste.. (psyken er en fin ting........ ) men absolutt noe jeg kommer til å fortsette med.. Har løpt en del ute i det siste og det er absolutt bedre enn inne på senteret.. Merker kondisen kommer seg også ) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-232630 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Groenhaug Skrevet 3. april 2012 Del Skrevet 3. april 2012 Jeg elsker å løpe, men man har alltid dager/perioder hvor kroppen sier: JEG VIL IKKE! Til vanlig så har jeg 4-5 løpeøkter i uka, litt avhengig av hvordan kroppen er og da går det i kortintervaller, langintervaller og langkjøring. Kortintervalløktene er absolutt deilig når du er ferdig med dem, men underveis så er de pain. For min del så må jeg se på noe om jeg løper inne på mølle. Jeg må ha et punkt å se på og prøve å se minst mulig ned i skjermen. Samtidig så må jeg ha musikk som motiverer. Jeg er glad i musikk med høyt tempo og som får kroppen skikkelig giret. Noen er sikkert glad i musikk som er rolig osv, men for min del fungerer ikke det i hele tatt når jeg skal trene. Når det gjelder langkjøring så bare løper jeg og hører på musikk. Har ikke noe problem med å løpe 10 - 20 km på mølla eller ute, det er bare behagelig, men det er litt mer motiverende når jeg trener inne at jeg kan se på et program som jeg liker. Mitt tips til deg om du har lyst til bedre motivasjon er: Gode sko, det er alfa omega. Løpetrening er ikke gøy med vonde sko. Musikk som du liker og får deg giret.Jobbe med den indre stemmen. Når kroppen sier "nei", da sier du istedenfor "kom igjen litt til". Selvfølgelig, er kroppen virkelig tung da justerer du farten. Jobb heller med å komme gjennom hele økten. Ha et bestemt mål. Når jeg jeg løper på mølla så skal jeg nå det antallet kcal, km og tid. Velg deg f. eks tid, du skal løpe i 1 time, ja, da går du ikke av den mølla før det har gått en time. Apps. Som noen sier her, apps er veldig motiverende. Jeg ble virkelig hektet på kondisjonstrening etter at jeg fikk pulsklokke. Siden har smarttelefonene kommet og man kan registerer utrolig mye. Endomondo som tidligere nevnt er en app jeg har blitt helt hektet på når jeg løper ute. Ettersom jeg ikke vet hvor langt jeg har løpt når jeg løper ute og ikke vet km hastigheten så kan man bli litt umotivert og ikke klare å presse seg til å gjøre økten bedre, men endomondo så sier de til deg hvor langt du har løpt og km hastighet. Utrolig smart!Finn den løpetreningen du liker: intervaller, langkjøring (det er mange forskjellige). Eller så gjør du noen annen kondisjonstrening. Noen synes spinning er morsomt, du har ski, etc. Det er mange forskjellige måter å trene kondisjonen på! Lily, rudboy og Linen 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-236034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silje Helene Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 Jeg elsker å løpe, men man har alltid dager/perioder hvor kroppen sier: JEG VIL IKKE! Til vanlig så har jeg 4-5 løpeøkter i uka, litt avhengig av hvordan kroppen er og da går det i kortintervaller, langintervaller og langkjøring. Kortintervalløktene er absolutt deilig når du er ferdig med dem, men underveis så er de pain. For min del så må jeg se på noe om jeg løper inne på mølle. Jeg må ha et punkt å se på og prøve å se minst mulig ned i skjermen. Samtidig så må jeg ha musikk som motiverer. Jeg er glad i musikk med høyt tempo og som får kroppen skikkelig giret. Noen er sikkert glad i musikk som er rolig osv, men for min del fungerer ikke det i hele tatt når jeg skal trene. Når det gjelder langkjøring så bare løper jeg og hører på musikk. Har ikke noe problem med å løpe 10 - 20 km på mølla eller ute, det er bare behagelig, men det er litt mer motiverende når jeg trener inne at jeg kan se på et program som jeg liker. Mitt tips til deg om du har lyst til bedre motivasjon er: Gode sko, det er alfa omega. Løpetrening er ikke gøy med vonde sko.Musikk som du liker og får deg giret.Jobbe med den indre stemmen. Når kroppen sier "nei", da sier du istedenfor "kom igjen litt til". Selvfølgelig, er kroppen virkelig tung da justerer du farten. Jobb heller med å komme gjennom hele økten.Ha et bestemt mål. Når jeg jeg løper på mølla så skal jeg nå det antallet kcal, km og tid. Velg deg f. eks tid, du skal løpe i 1 time, ja, da går du ikke av den mølla før det har gått en time.Apps. Som noen sier her, apps er veldig motiverende. Jeg ble virkelig hektet på kondisjonstrening etter at jeg fikk pulsklokke. Siden har smarttelefonene kommet og man kan registerer utrolig mye. Endomondo som tidligere nevnt er en app jeg har blitt helt hektet på når jeg løper ute. Ettersom jeg ikke vet hvor langt jeg har løpt når jeg løper ute og ikke vet km hastigheten så kan man bli litt umotivert og ikke klare å presse seg til å gjøre økten bedre, men endomondo så sier de til deg hvor langt du har løpt og km hastighet. Utrolig smart!Finn den løpetreningen du liker: intervaller, langkjøring (det er mange forskjellige). Eller så gjør du noen annen kondisjonstrening. Noen synes spinning er morsomt, du har ski, etc. Det er mange forskjellige måter å trene kondisjonen på! vanvittig bra svar masse nyttige tips.. takk for at du tok deg tid ) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5509-s%C3%B8ker-motivasjon/page/2/#findComment-239902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.