Gå til innhold

Italia!


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg bor også i utlandet og jeg vet at det finnes Cottage Cheese i Italia, og magre yoghurter som likner kesam med masse proteiner! Hvis du drar på en BIO butikk finner du garantert havregryn. Eller hva med omelett? Salat med masse grønnsaker, avocado, tomat og mozarella. Eller salat med Chevre, nøtter og kylling? Husk, det er ikke farlig med en liten skive baguette til, karbohydrater er en del av livsstilen her nede. Det sør-europeere lever etter i motsetning til oss nordmenn er filisofien om at; litt av alt er lov. Jeg elsker middelhavskosten! Ricotta er også veldig mager. Hvis man leter litt finner man masse sunn mat - kjøtt, melkeprodukter og billige grønnsaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok dessverre bare tips i forhold til å bli en vannballong....

Beste tipset blir nesten å si "Spis motsatt av hva de vanligvis gjør der nede"...blir mye pizza,pasta, kaker og slikt..men på en annen side kan det sikkert variere fra sted til sted og familie til familie.

Pharmaskinke og den slags er som sagt veldig billig (hvertfal sammenlignet med norge). Lett å ha med seg og knaske på..eventuelt i kombinasjon med frukt\grønnsaker og ost.

(Dette heller som du sikkert ser mot et lavkarbokosthold).

Har bare feriert der så det blir vanskelig å komme med mer detaljerte tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Total 2% heter den yoghurten som er det samme som norsk Kesam - står sammen med melkevarene i butikken :) Vet selv hvor vanskelig det er i sånne karboland hvor ALT bare handler om baguett, pasta, og baguette igjen... Jeg sverger til proteinlapper, Total, cottage cheese på WASA knekkebrød (av alle ting så fant jeg det her nede ) omelett, kylling og grønnsaker. Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja utrolig hvor glad man blir når man finner sånne ting her nede!

Jeg lager litt på slump men bruker ofte;

1 egg + 2 eggehviter

1 Scoop proteinpulver uten smak (det er ofte proteinpulver i de litt større matbutikkene)

2 ss Havregryn eller knuste havregryn som man kan kjøpe

1 ss Mandelmel (finnes blandt mel og bake-produktene)

Litt kardemomme

1 spiseskje Total (Kesam)

Halv teskje bakepulver

Prøv deg frem med søtning, jeg bruker Stevia uten kalorier, siden det har de her nede ;) På pannekakene har jeg eventuelt kokt skinke, laks ...eller naturell mager smøreost + stevia og kanel. Finnes mange andre oppskrifter her inne på FB også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

middelshavsdietten har vel blitt kåret til den sunneste i verden, så det bør vel la seg gjøre og finne sunn mat der også :)

Men hva legger man i begrepet sunnest? Jeg skal ikke si noe for sikkert, men jeg tror den ble kåret fordi det var lavest dødlighet av hjerte-kar-skydommer, men det sier ikke så mye om hva dietten gjør med vekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...