Gå til innhold

Bikini fitness vs bodyfitness!


bluenun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fin kropp ja, ikke noe som trengs å gjemmes bort som du sier. Så rak i ryggen, opp med hake og frem med puppene ;) (Det er faktisk seriøst, hvis man skammer seg kan man fort få et litt uheldig kroppsspråk. Det ser fint ut med en god holdning)

God holdning sliter jeg faktisk litt med fordi jeg har drevet aktivt med boksing tidligere.. Fort gjort å krumme seg i ryggen.:/ Skal jeg dømme meg selv, synes jeg fettprosenten utgjør det største "problemet". Den må ned og det er derfor jeg har økt litt på kardio økter slik som intervallet etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kroppen JEG er fornøyd med, men in the end er det helt individuelt hva man tenker på som bikinikropp. For meg er det bare det å være fornøyd på stranden uten å måtte gjemme seg bak diverse plagg når man skal bort til baren. Jeg må ikke på liv og død være like fin som hun bikinifitness jenta, men det går jo an å prøve å gå i retning den "typen" kropp fremfor bygging (eks: Larissa Reiss...)

[ATTACH=full]15683[/ATTACH]

Flott dame som er flott i bikini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser kjempe bra ut! :))

takk skal du ha, jeg er fornøyd. Men jeg har jo mål som jeg vil nå. Jeg mener at det at man har forbilder og mål ikke nødvendigvis betyr at man er misfornøyd med seg selv her og nå og føler at man må noe sted FOR å se bra ut. Man kan føle seg bra nå og man kan føle seg bra da. Og bedre så klart, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men ved knallhard styrketrening 4-5 dager i uken så merker jeg at jeg får synlige muskler etter en viss tid. Så såå lang tid tar det ikke. Kommer an på hvor tungt man trener, hvor mye man vektlegger styrke vs kondisjon og hvor mye mat og da særlig proteiner man får i seg.

De trener neppe fancypancy. Tror nok de sliter seg ut minst like mye som bodyfitness, men de trener litt annerledes. En hel økt med plyometrics vil jeg nesten tippe er hardere enn en økt med knallhard styrke. Og de trener mye styrke også, bare varierer treningen mere, kjører mere kardio og spenst ol enn dem som bare "bygger".

Personlig gidder jeg ikke styre med noe supersets. Eneste endringen jeg har gjort er å få ned ant styrkeøkter fra 5 til 4 ganger i uken og starte å løpe kortintervaller og dukke opp på timer som boxing ol 2 ganger i uken.

Ganske enig her. Etter å ha trent knallhardt og spist bra i litt over et år så ligger fett% min rundt 16, og merker nå at dersom jeg øker proteinmengden og i tillegg har volumfase i programmet så skal det ikke mye til før jeg øker i muskelmasse.

Synes det er veldig interessant, og kunne tenkt meg å prøvd "bikinimåten" å trene på. Har en venninne som stiller i Danmark nå den 8. april, der arrangeres det for første gang. Skal spør henne litt ut om treningsprogram når hun er ferdig der. Det jeg har registrert så langt er i alle fall at det er stort fokus på cardio og beintrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enig her. Etter å ha trent knallhardt og spist bra i litt over et år så ligger fett% min rundt 16, og merker nå at dersom jeg øker proteinmengden og i tillegg har volumfase i programmet så skal det ikke mye til før jeg øker i muskelmasse.

Synes det er veldig interessant, og kunne tenkt meg å prøvd "bikinimåten" å trene på. Har en venninne som stiller i Danmark nå den 8. april, der arrangeres det for første gang. Skal spør henne litt ut om treningsprogram når hun er ferdig der. Det jeg har registrert så langt er i alle fall at det er stort fokus på cardio og beintrening.

Det høres riktig ut ja. De trener masse ben ut fra hva jeg har skjønt. Og personlig så har jeg lett for å få ganske V form på kroppen om jeg prioriterer alle muskelgrupper likt (bred rygg/bryst og overarmer), så det høres logisk ut å kjøre lår og rumpe ekstra hardt. Ser man på bikinijentene så har de synlig sterke ben, men relativt tynne armer og ikke noe særlig rygg..

Du får høre med henne ja! Er jo individuelt fra person til person, men at det er forskjell på hvordan man trener til bodyfitnes vs bikini jeg ikke i tvil om. Er jo ikke bare en vei til målet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enig her. Etter å ha trent knallhardt og spist bra i litt over et år så ligger fett% min rundt 16, og merker nå at dersom jeg øker proteinmengden og i tillegg har volumfase i programmet så skal det ikke mye til før jeg øker i muskelmasse.

Synes det er veldig interessant, og kunne tenkt meg å prøvd "bikinimåten" å trene på. Har en venninne som stiller i Danmark nå den 8. april, der arrangeres det for første gang. Skal spør henne litt ut om treningsprogram når hun er ferdig der. Det jeg har registrert så langt er i alle fall at det er stort fokus på cardio og beintrening.

Please share??:wub::D

Jeg personlige synes man skal ha litt armer og rygg også som jente, den perfekte kroppen i mine øyne er noe mellom Bikini og BF:D om det går ann?:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Please share??:wub::D

Jeg personlige synes man skal ha litt armer og rygg også som jente, den perfekte kroppen i mine øyne er noe mellom Bikini og BF:D om det går ann?:huh:

Jeg tror Vanessa Tib har kroppen du tenker på. Google den. Den synes jeg er perfekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Please share??:wub::D

Jeg personlige synes man skal ha litt armer og rygg også som jente, den perfekte kroppen i mine øyne er noe mellom Bikini og BF:D om det går ann?:huh:

Selvsagt!! :)

Tror også bestemt at det er to ganske forskjellige måter å trene på. Hvis ikke lurer jeg på hvorfor jeg ikke har bikinikropp? :D Jeg for min del blir fort litt "firkantet", har større armer/skuldre og bredere rygg enn de smekre bikinidamene. Tror også cardioen er veldig avgjørende, jeg er ikke så god på det når det ikke er fjellsesong!

Jeg kommer uansett til å prøve meg på mer "bikini style" på et eller annet tidspunkt, bare for å teste. Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt!! :)

Tror også bestemt at det er to ganske forskjellige måter å trene på. Hvis ikke lurer jeg på hvorfor jeg ikke har bikinikropp? :D Jeg for min del blir fort litt "firkantet", har større armer/skuldre og bredere rygg enn de smekre bikinidamene. Tror også cardioen er veldig avgjørende, jeg er ikke så god på det når det ikke er fjellsesong!

Jeg kommer uansett til å prøve meg på mer "bikini style" på et eller annet tidspunkt, bare for å teste. Blir spennende!

Coool:cool:

Jeg trenger å bygge mer skulder og rygg, ifht beina som har kommet seg veldig. Så jg må nok vente litt før jeg også prøver en bikini style:p men... jeg HATER kardio. Liker ikke følelsen av verken å jogge eller sykle...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså nå mente jeg, at jeg godt kunne kosa meg med hu der, om jeg var en gutt;)

Haha, i See! Den ser jeg! ;)

Ja, løping og sykling liker ikke jeg heller. Tar veldig korte intervaller på mølla. Med det finnes

mye annen type kardio trening, kettlebells kan blant annet brukes til det! For ikke å snakke om gode gamle

spensthopp ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, i See! Den ser jeg! ;)

Ja, løping og sykling liker ikke jeg heller. Tar veldig korte intervaller på mølla. Med det finnes

mye annen type kardio trening, kettlebells kan blant annet brukes til det! For ikke å snakke om gode gamle

spensthopp ol.

Åååneei spensthopp??? :sick: Uff... må nok piske meg selv til å like denne kardioen...:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååneei spensthopp??? :sick: Uff... må nok piske meg selv til å like denne kardioen...:eek:

Hehe.. Ja, alt er ikke like gøy, men man når ikke

slike mål ved å ikke piske seg selv. Men hvis du hater det så mye er det jo en ide å kanskje starte å gå på noen timer på sats. Kanskje ikke like effektivt som intervalløping, men bedre en

ingenting. I tillegg til styrketrening så klart (som er det viktigste!):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...