Gå til innhold

Anbefalte innlegg

post-233-1444083441754_thumb.jpg

Jeg sitter faktisk med denne serien foran meg på tv-skjermen..og hver gang den står på så tenker jeg "hva med mødrene?". For normalen i iallefall denne serien er mindre pene mødre. Nå skal jeg ikke drive å med uthenging av folk og si at kvinnfolk som ikke er større enn "size 0" er stygg osv.. men disse mødrene har ikke utseende på sin side..lever de gjennom døtrene sine? Hvorfor gjør de dette mot barna sine? Noen ser jo ut som de liker det, men nå mødrene må bestikke barna sine med leker hvis de gjør sånn og sånn på scenen, da kan det umulig være den mest spennende fritidsaktiviteten til ungene?

For å ikke snakke om pengeforbruket. De bruker jo mange tusen dollar på en konkurranse.

post-233-14440834416954_thumb.jpg

post-233-14440834417285_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5240-lille-miss-amerikaog-m%C3%B8drene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Lurer på hvordan barna blir når de blir tenåringer, ung voksen..og som foreldre selv.

tenkte på det samme selv..

Merker på hun min på 4,5 hvor opptatt hun er av klær, hår og utseende.. Jeg kan ikke nevne sånne ting om meg selv (eks si jeg må stripe håret, ordet tjukk, diett, +++) de får m seg alt..

Kan du tenke deg da en som er oppvokst m utseende som nr1 kvalitet??

tenkte på det samme selv..

Merker på hun min på 4,5 hvor opptatt hun er av klær, hår og utseende.. Jeg kan ikke nevne sånne ting om meg selv (eks si jeg må stripe håret, ordet tjukk, diett, +++) de får m seg alt..

Kan du tenke deg da en som er oppvokst m utseende som nr1 kvalitet??

Jeg vet. Jeg har yngre søsken og hvis de får med seg at vi sier negative ting om oss selv så blir de også slik. Bror min på 9 år fokuserer helt utrolig mye på hva han har på seg, hvordan håret er og "kan ikke spise det for da blir jeg tjukk". Seriøst? Du er NI år. Samme med søstera mi. Hun er 7 år. Hun er enda verre enn han.

Det er en ting at jeg fokuserer på kroppen, men for meg handler det om styrketrening og ikke bli minst mulig, de vil være tynn fordi da er du pen. Det er bare feil at små barn skal tenke sånn. Og dette er barn som ikke blir utsatt for at du skal være sånn og sånn hjemme..men som får med seg ting fra tv, blader, på skolen osv. Hvordan blir de barna i de konkurransene da?

Annonse

Jeg vet.

Kjenner til det..

har en gutt på tre som ikke skal ha treningsbukse hvis ikke det er på trening, han skal ha håret sånn og sånn osv...

Hvis han hadde bestemt selv så hadde alle sko vært puma eller adidas, voks i håret hver dag osv..

Så tror unger blir nok selvbeviste disse dager, uten at man pusher de sånn som Miss jentene blir..

Uff jeg synes dette er ille... Jeg jobber på Wow som er en klesbutikk for jenter 7-14, men har jo også små jenter på bare 6 år som får klær der av mødrene sine som er smått nok. Så ser jeg barna står der og studerer seg selv i speilet, foreldrene som ber datteren sin slutte å dra inn magen sin og prøver å få barna sne til å skjønne at de er fine som de er! Og småjenter som står og sier de er for tjukke... Jeg blir rett og slett lei meg, jeg kan ikke huske at jeg sto å dro inn magen og kalte meg selv feit da jeg var nede i 6års alderen?

Jenter har ikke en barndom lengre på grunn av alt dette hysteriet om å være perfekt. Det trenger ikke å være bare mødrene som pusher på - samfunnet i seg selv ødelegger for dem. Og ikke minst alle disse bloggerne som er på topplistene, som disse jentene ser opp til. Barbiedukker hele gjengen.

Det er trist at det skal være slik.. når jeg gikk på barneskolen så var sminke et ikke-tema, og i friminuttene sprang alle rundt i skogen og lekte "krig" og butikk. Godt å tenke på at utseende og alt det der ikke ble et tema før på ungdomsskolen:)

Jeg tenkte på utseendet veldig tidlig og det var supernegativt for meg. Jeg hadde det alt annet enn bra av å være så fokusert på hva jeg hadde på meg og hvordan jeg så ut. Det er først NÅ at jeg kan si med hånden på hjertet at jeg trives med meg selv, jeg har fortsatt øyeblikk hvor jeg tenker teit og ikke er fornøyd, så jeg synes det er skremmende at små barn er enda verre enn hva jeg var. De må få et negativt press på seg..

Jeg er veldig negativt til mitt eget utseende, og nettopp derfor kommer jeg til å være ekstra påpasselig med å ikke overføre noe slik til mine barn. Jeg var også tidlig ute med å bry meg om utseende, og jeg håper jeg kan gjøre noe for å unngå at mine barn får det slikk\...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...