Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

knebøyen min? :p knebøy e den dårligste øvelsen min >< ligger på 3x6 på 80kg å d har jeg gjort i de siste 6mnd... vill ikke videre opp. :mad:

Hvor mange kg på stanga er urelevant ift teknikk der det er der en får utbytte av øvelsen - grunnen til at jeg spør er jo på bakgrunn av bein(knekk)pressen din, og det er jo ufattelig å burke så mange timer og penger på trening hvis en ikke får en dritt ut av det - og her kan du få det gratis :)

Minus at det koster et par kameler :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5087-beinpress/page/2/#findComment-617344
Del på andre sider

Hvor mange kg på stanga er urelevant ift teknikk der det er der en får utbytte av øvelsen - grunnen til at jeg spør er jo på bakgrunn av bein(knekk)pressen din, og det er jo ufattelig å burke så mange timer og penger på trening hvis en ikke får en dritt ut av det - og her kan du få det gratis :)

Minus at det koster et par kameler :D

hehesant. kan med hånda på hjerte si jeg går til prarllel eller lavere. prøve å gå ass to grass. men jo ytngere d blir jo nermere parallel. men aldri over. + at jeg kjører frontbøy, pga. en nerve som står i klem i hofta og er jævlig ubehaglig i knebøy. ><

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5087-beinpress/page/2/#findComment-617362
Del på andre sider

da har man prøvd på nytt. 200kg vart litt tyngere når man gikk lengere ned:p

Mulig du har dårlig bevegelighet i ankel/hofte. Aller først ville jeg tatt av meg joggeskoene, og erstattet de med sko med harde såler og uten demping. Helene dine letter i bunn. Enten kan du jobbe med ankelmobiliteten gjennom å gjøre egenmassasje m. tennisball, tøying av legger samt ankelmobilisering m. stang over knærne før benøktene dine, eller så kan du flytte benene lenger opp på plata. Om du sliter med hoftemobiliteten vil det hjelpe å vinkle bena litt utover. Kjør egenmassasje på piriformis, rumpa, hamstrings (rumble roller), samt hofteleddsbøyere (skumrulle) og illiotibialbånd før øktene dine. Deretter kjører du noen spidermans og squat to stands. Vil tro du kommer dypere da!

Prøv å spenn opp overkroppen mere! Lag en svai i korsryggen, dra skulderbladene ned og bak, samt skyt brystet frem. Desto dypere du går desto viktigere er dette, hvis ikke vil rumpa lette og du vil runde korsryggen i bunn. Da blir det fort skader.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5087-beinpress/page/2/#findComment-617376
Del på andre sider

Mulig du har dårlig bevegelighet i ankel/hofte. Aller først ville jeg tatt av meg joggeskoene, og erstattet de med sko med harde såler og uten demping. Helene dine letter i bunn. Enten kan du jobbe med ankelmobiliteten gjennom å gjøre egenmassasje m. tennisball, tøying av legger samt ankelmobilisering m. stang over knærne før benøktene dine, eller så kan du flytte benene lenger opp på plata. Om du sliter med hoftemobiliteten vil det hjelpe å vinkle bena litt utover. Kjør egenmassasje på piriformis, rumpa, hamstrings (rumble roller), samt hofteleddsbøyere (skumrulle) og illiotibialbånd før øktene dine. Deretter kjører du noen spidermans og squat to stands. Vil tro du kommer dypere da!

Prøv å spenn opp overkroppen mere! Lag en svai i korsryggen, dra skulderbladene ned og bak, samt skyt brystet frem. Desto dypere du går desto viktigere er dette, hvis ikke vil rumpa lette og du vil runde korsryggen i bunn. Da blir det fort skader.

dette er jo lenge siden jeg spurte om. :p bein pressen nå går så dypt at den stopper på sikkerhetsklossen ;) enda kan jeg gå dypere ;) og bruker ikke joggesko lengere men fivefingers ;) er sinsykt mye bedre ;)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5087-beinpress/page/2/#findComment-617382
Del på andre sider

Annonse

Som Tor Ivar nevner må du ha en enormt god hoftemobilitet for å kjøre dype og gode beinpress. Om hofta løfter seg og korsrygg og rumpe ikke lenger er i kontakt med benken får du all trykket på hele nedre del av korsryggen som ikke er helt ideelt. Flere behandlere (fysioer/naprapater) jeg har snakket med har flere kunder i uken med smerter i rygg og kne (isjias-type som starter i ryggen) som KUN stammer fra "rumpeløft" i beinpress.

Anbefaler deg heller til å holde deg til knebøy, og heller legge til et par sett om du har mer juice i beina ;)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5087-beinpress/page/2/#findComment-617688
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...