Gå til innhold

Markløft grep


Admira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har mye bedre utviklet brachioradialis på høyre hånd enn venstre. Kan det ha sammenheng med at jeg alltid har kjørt overhåndsgrep (pronert) på høyre hånd og underhåndsgrep (supinert) på venstre? Høyre underarm har forsåvidt alltid vært større selv før jeg begynte å trene, men hvordan trenes underarmene ved supinert kontra pronert grep på mark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine 2cent!

Start med overhånd frem til det blir tung, så bytt til mixed.

Om man kan bli skjev eller ikke av mixed vet jeg ikke om jeg vil gå med på men, det kan nok være lurt å bytte på veien du "mikser" grepet.

Personlig må jeg holde samme hver gang jeg er oppe mot maks men, kan bytte fra når det blir tungt med overhånd og opp mot 80-90%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye bedre utviklet brachioradialis på høyre hånd enn venstre. Kan det ha sammenheng med at jeg alltid har kjørt overhåndsgrep (pronert) på høyre hånd og underhåndsgrep (supinert) på venstre? Høyre underarm har forsåvidt alltid vært større selv før jeg begynte å trene, men hvordan trenes underarmene ved supinert kontra pronert grep på mark?

Pronert grep gir litt dårlige arbeidsforhold for biceps brachii, og brachioradialis må dermed ta litt over. Dette er veldig merkbart i f.eks. bicepcurls med pronert grep (dersom du av en eller annen grunn skulle prøve det), men også merkbart i pullups (pronert) vs. chins (supinert).

Om det dermed er markløften som har forårsaket ubalansen skal jeg ikke uttale meg som. Jeg tror som nevnt tidligere at faren for å utvikle merkbar muskulær ubalse er liten, men det er nok også individuelt mtp. at alle har litt forskjellige muskelfester, proporsjoner, mobilitet og fleksibilitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mulig så ble jeg enda mer forvirra av å lese denne tråden...

Så jeg fortsetter med omvendt(?) grep.

Er bare å trene med omvendt grep, men kan være smart å veksle på hvilken hånd som er over/under. Er visstnok en mulighet for å bli skeivtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om mulig så ble jeg enda mer forvirra av å lese denne tråden...

Så jeg fortsetter med omvendt(?) grep.

Ble klokere:) kjør på m omvendt, men veksl på grepet.. Jeg valgte i dag å veksle etter hvert sett, i stedet hver repetisjon på grunn av jeg mista konsentrasjonen hvis jeg skulle tenkte på hendene hehe:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...