Gå til innhold

Markløft grep


Admira

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg klarer ikke å skifte grep jeg... :p

Høyre MÅ være over og venstre MÅ være under..

Jeg prøvde å skifte grep i dag, men det gikk IKKE. Og jeg har omvendt av deg... venstre over,høyre under!!

Jeg har trent omvendt grep i omtrent 10 år og det uten å veksle, ryggen min er ikke noe skjev

Så da er det godt å lese det over her.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over/under kan by på problemer, spesielt om man fra før er litt usymmetrisk.

Dobbelt overhånds til grepet glipper, låsegrep om man klarer det deretter og reimer etter det synes jeg fungerer fint.

Hvor mener du det kan skape asymmetri? Armene eller ryggen/skuldrene? Er dette basert på personlig erfaring eller har du en kilde på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Interresant. Var det supinert side du fikk problemer på?

Forstår ikke helt hvordan avstanden fra tyngdepunktet kan bli større, mener du at det skjer en rotasjon av vekten (på horisontalplanet)? Dette er såklart uheldig hvis det skjer.

En ting man må tenke på er at alle fingrene i hånden er ikke like sterke. Det er gjerne kombinasjonen tommel, pekefinger og langfinger som utgjør mesteparten av kraften. Dette må man ta i betraktning når man plasserer hendene med mixed grep, den ene hånden må muligens være nærmere stangas midtpunkt enn den andre for at vekten skal bli likt fordelt.

En annen utfordring som kan oppstå er at albuen på supinert side nærmer seg knærne mer enn albuen på pronert side gjør, og hvis dette fører til at man "unngår" albuen med kneet på den ene siden, kan det nok føre til asymmetri i hofter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...