Gå til innhold

Hvordan er DINE prioriteringer?

Anbefalte innlegg

Som tobarnsfar, med kjerring, hund, hus og stasjonsvogn, står utfordingene i kø for å få til dagens treningsøkt uten at det skal gå ut over resten av familien. Jeg føler meg egoistisk når jeg må tilrettelegge dagen etter mine måltider og treninger. Har forøvrig ordnet det slik at jeg nå stikker på trening etter at kidzn er lagt, hunden har fått sin tur og alle "arbeidsoppgaver" i huset er utført. Det blir seine treninger, men for meg er det den beste løsningen og den eneste måten å få prioritert treningene mine på. Det er selvsagt ikke alle som er i samme situsajon som meg, men hvordan er DINE prioriteringer i løpet av en dag for du skal rekke over alt?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5008-hvordan-er-dine-prioriteringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er tobarnsmor med samboer, katt, hus og stasjonsvogn ;)

Kan vel si at jeg er litt heldig, siden jeg jobber 2 - 3 dager i uka, men har også mitt eget kommende firma å drive med. Så jeg har en fulltidsjobb,men den er veldig fleksibel.

Jeg trener stort sett ved 10 tida på dagen. Trener 5 dager i uka. Jeg er forsåvidt den som tar de fleste arbeidsoppgavene i huset og trives godt med det.

Kan også legge til at samboern min trener 5 dager styrke i uka selv så dårlig samvittighet for å trene mye slipper jeg å ha. Ikke noe man burde ha uansett forsåvidt, men jeg veit om en del som har det for det.

Trening og trening er ulike saker...

Altså - for noen oppleves det som et overskuddsfenomen og en hobby og om en prioriterer det høyt så får en gjerne dårlig samvittighet overfor tja, kone, barn, Gud og hvermann... Omtrent slik som trådstarter er inne på. Forståelig og de fleste har nok "kjent" litt på akkurat det innimellom. Men - så er det også noen som får en klar melding fra legen foreksempel - "Om du ikke tar skjeien i en annen hånd og prioriterer trening, kosthold og livsstil, så vil det kunne gå deg riktig ille..." Da er det ikke fullt så vanskelig å prioritere lenger.

:)

Selv var jeg en av dem som aldri hadde tid til å trene - kone, barn, jobb, rehabilitere hus, spille , øve og holde gang på band og spillejobber... Ikke underlig så ble det nettopp slik til slutt at legen bøyde seg over skrivebordet sitt, så meg i øya og sa det som det var - dette går rett ad undas om ikke du legger om. Vel - klart jeg la om! Bare så trist at det er så mange som venter såååå lenge med å prioritere de grunnleggende forutsetningene for et bra liv - og det er nettopp kosthold, fysisk aktivitet og livsstil. Det er kult å leve et liv som rock`n roller, spise junk, drikke cola, øl og det som verre er - men det er nå trivelig om det er litt overskudd igjen til å stemme gitaren også, da.

Just my five censts.

Trening og trening er ulike saker...

Altså - for noen oppleves det som et overskuddsfenomen og en hobby og om en prioriterer det høyt så får en gjerne dårlig samvittighet overfor tja, kone, barn, Gud og hvermann... Omtrent slik som trådstarter er inne på. Forståelig og de fleste har nok "kjent" litt på akkurat det innimellom. Men - så er det også noen som får en klar melding fra legen foreksempel - "Om du ikke tar skjeien i en annen hånd og prioriterer trening, kosthold og livsstil, så vil det kunne gå deg riktig ille..." Da er det ikke fullt så vanskelig å prioritere lenger.

Selv var jeg en av dem som aldri hadde tid til å trene - kone, barn, jobb, rehabilitere hus, spille , øve og holde gang på band og spillejobber... Ikke underlig så ble det nettopp slik til slutt at legen bøyde seg over skrivebordet sitt, så meg i øya og sa det som det var - dette går rett ad undas om ikke du legger om. Vel - klart jeg la om! Bare så trist at det er så mange som venter såååå lenge med å prioritere de grunnleggende forutsetningene for et bra liv - og det er nettopp kosthold, fysisk aktivitet og livsstil. Det er kult å leve et liv som rock`n roller, spise junk, drikke cola, øl og det som verre er - men det er nå trivelig om det er litt overskudd igjen til å stemme gitaren også, da.

Just my five censts.

Godt poeng! vi har alle ulike livssituasjoner som vi må prioritere utfra!

Jeg er tobarnsmor med samboer, katt, hus og stasjonsvogn ;)

Kan vel si at jeg er litt heldig, siden jeg jobber 2 - 3 dager i uka, men har også mitt eget kommende firma å drive med. Så jeg har en fulltidsjobb,men den er veldig fleksibel.

Jeg trener stort sett ved 10 tida på dagen. Trener 5 dager i uka. Jeg er forsåvidt den som tar de fleste arbeidsoppgavene i huset og trives godt med det.

Kan også legge til at samboern min trener 5 dager styrke i uka selv så dårlig samvittighet for å trene mye slipper jeg å ha. Ikke noe man burde ha uansett forsåvidt, men jeg veit om en del som har det for det.

Nesten samme kvardag vi da, Jane:) Du har i hvertfall ordnet deg bra!

Annonse

Med 125% skole, 25% jobb, "fulltids revyartist" (haha, det hørtes way fancy ut) og som medlem i en studentforening har jeg mer enn nok å henge fingrene i, men får allikevel tid til å trene 5-6 ganger i uken.

Jeg mener at mine eksepsjonelt gode multitasking-egenskaper gjør at jeg rekker alt jeg vil i løpet av dagen. Fitnessboggen kombineres med alt fra forelesninger til teatersport, mat kan fint spises under forelesningen, oppgaver kan gjøres mens jeg chatter på facebook, pensum kan leses på jobb og en treningsøkt er aldri så digg som rett opp under eksamen!

Noen dager blir litt vel lange, men jeg trives da :)

Med 125% skole, 25% jobb, "fulltids revyartist" (haha, det hørtes way fancy ut) og som medlem i en studentforening har jeg mer enn nok å henge fingrene i, men får allikevel tid til å trene 5-6 ganger i uken.

Jeg mener at mine eksepsjonelt gode multitasking-egenskaper gjør at jeg rekker alt jeg vil i løpet av dagen. Fitnessboggen kombineres med alt fra forelesninger til teatersport, mat kan fint spises under forelesningen, oppgaver kan gjøres mens jeg chatter på facebook, pensum kan leses på jobb og en treningsøkt er aldri så digg som rett opp under eksamen!

Noen dager blir litt vel lange, men jeg trives da :)

Ja det er også som Jane sier, det handler om planlegging. Og det virker som om "vi som liker å trene" nesten utelukkende greier å få til ei treningsøkt om vi har bestemt oss for det:)

Treninga kommer vel ganske langt framme i prioriteringene mine, til mammas stooooore irritasjon (jeg bor ikke hjemme engang), og min dårlige samvittighet for hunden min:oops: . Har heldigvis en kjæreste som prioriterer treninga endel (over meg :p) Jobber rundskift så blir litt asosialt til tider og..

Jeg må si jeg "gruer" til å stifte familie og sånn. Bli voksen med andre ord. Mine priorteringer går som følger. Jobb, trening og alt som følger med, venner/familie og til slutt kjærlighetslivet. Skal sies at jeg ikke har funnet en som er like ivrig som meg når det kommer til trening. Det er veldig motiverende å se at det er mange helter her som får til å trene og spise riktig selv om de har full jobb, famile og et hjem :)

Full jobb, 2 barn m 15 mnd mellomrom, sitter i styre i barnehagen og foreldreutvalget, er litt nazi på at mat til trolla er hjemmelaga så krever dagen mye planlegging og prioriteringer..

Men går å trener alt i fra 5-7 dager i uka men går da etter at jeg har lagt de for kvelden, ofte ute en lørdag her og der og da går jeg ut etter at de er lagt og står opp sammen m de på morgenene.

Tidsklemme - Hva er det :p

Nei da, men ser at man må ha struktur og vilje til å komme seg på treninger..

Heldigvis er jeg duracell så er ikke noe å si på energinivået..

Annonse

Tja liker å tro at jeg lever i mine øyne ett nesten perfekt liv x) Er nok ganske egoistisk men blir fort det nå man er enslig over laaang tid:p

Jobbe (7-15), trene (1530-1630/1700), resten av kvelden er prioritert til mat og slappe av. I helgene blir dt litt mer besøk til venner osv. Ikke prioritert tid til det i uka. Men er evig takknemlig for min situasjon som tilater meg å leve slik, ser maaange andre har MYE mer stressende hverdag.

Tja liker å tro at jeg lever i mine øyne ett nesten perfekt liv x) Er nok ganske egoistisk men blir fort det nå man er enslig over laaang tid:p

Jobbe (7-15), trene (1530-1630/1700), resten av kvelden er prioritert til mat og slappe av. I helgene blir dt litt mer besøk til venner osv. Ikke prioritert tid til det i uka. Men er evig takknemlig for min situasjon som tilater meg å leve slik, ser maaange andre har MYE mer stressende hverdag.

Word!

jeg jobber som regel 10-18 og trener fysisk 1-2 timer før jobb, og teknisk trening for idretten min på kveldstid, og hver helg er jeg ute og konkurrerer....så jeg er egoist og elsker livet mitt :)

Jeg er fulltidsstudent med 3 fleksible jobber utenom og kjæreste, men føler egentlig ikke jeg har det såå travelt. Sjeldent jeg må droppe noe av det jeg har lyst til. Trener minst 4 dager i uken, og selv om jeg har planlagt faste dager og tider kan jeg forskyve på treningen om det er nødvendig. I motsetning til forelesninger og jobb er treningen noe jeg kan velge tidspunktet på, så prøver være fleksibel der. Foretrekke å trene rett etter forelesning og på søndager (nedprioiterer festing mao). Føler ikke treningen kommer i veien for noe/noen:) Prøver å få en fin balanse mellom studier, jobb og trening. Det meste blir unnagjort før kjæresten kommer hjem fra jobb, så det går sjeldent utover han.

Student, 2 deltidsjobber og 3 frivillige verv. Trass i dette har jeg egentlig aaltfor god tid. Tidvis kan jeg legge inn ei ekstra økt om dagen, bare får å bruke tiden til noe istedenfor å sitte foran TV'en eller PC'en (blir nok av tid til det utenom og). Liker ikke å sove lenge om morgenen, så ender opp på alt fra 5 til 8/9 økter i uka. Ellers liker jeg det best når jeg har mye å gjøre. Jo mer som står på timeplanen - dess mer effektiv blir jeg. Rart det der, men jeg liker livet mitt om dagen! Det handler bare om prioriteringer. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...