Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en bekjent som etter mange år med anoreksia har nå klart å komme seg opp til ei normal kroppsvekt, men som har sultet kroppen veldig syk. Jeg mener jeg har hørt at å starte opp med styrketrening vil hjelpe å gjøre kroppen friskere, selv om problemet er benskjørhet.

Har dere noen tanker/kunnskaper omkring etter dette temaet? Jeg skal prate med noen av de treningsfolka på studioet, men kanskje dere også har kunnskaper her?

Fortsetter under...

Jeg ville forhørt meg med lege/fysioterapeur/kvalifisert helsepersonell før jeg ville tatt i mot råd på dette forumet eller fra personlige trenere. Dette gjelder kanskje spesielt PT'er, da folk ofte tror at disse er altvitende innen trening og helse, og derfor stoler blindt på dem. Når det kommer til helsespørsmål, snakk med noen som er kvalifisert

Jeg ville forhørt meg med lege/fysioterapeur/kvalifisert helsepersonell før jeg ville tatt i mot råd på dette forumet eller fra personlige trenere. Dette gjelder kanskje spesielt PT'er, da folk ofte tror at disse er altvitende innen trening og helse, og derfor stoler blindt på dem. Når det kommer til helsespørsmål, snakk med noen som er kvalifisert

Enig, medisinske spørsmål må tas med lege/helsepersonell. Hvis hun har sultet seg til benskjørhet vil jeg tro hun har et hjelpeapparat rundt seg som hjelper henne, også med fysisk aktivitet tilpasset hennes behov og begrensninger.

....Jeg vet ikke om det var mitt innlegg dere siktet til (?), siden dere frarådet å ta imot "råd" fra dette forumet?

Man skal helt klart være forsiktig med å ta imot "råd" fra personer man ikke vet hvem er eller hvilken kunnskap de innehar. Men det finnes også mange flinke mennesker her og de som er seriøse ville heller ikke gitt ut råd i histen og pisten. Når det gjelder helserelaterte spørsmål, så pleier det (etter min erfaring) ofte å anbefales å ta kontakt med lege. Men jeg ser ikke noe galt i å gi "veiledning" og utveksle erfaringer....

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...