Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Artikkel om ryggtrening, denne artikkelen har alt du trenger å vite;)

De tre standard sett på som beste øvelser for ryggen

- Ro variasjoner

- Markløft

- Chins/Nedtrekk

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/fine_tuning_the_basics_back_training

Artikkel om ryggtrening, denne artikkelen har alt du trenger å vite;)

De tre standard sett på som beste øvelser for ryggen

- Ro variasjoner

- Markløft

- Chins/Nedtrekk

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/fine_tuning_the_basics_back_training[/quote]

Jeg skjønner jeg er på riktig vei, og bare kan fortsette bortover den...

Hva er den beste øvelsen for rygg og skuldre syns dere?

Jeg må ha litt mer input der kjenner jeg.... :p

Spesielt rygg!!

Chins i det uendelige med alle mulige grepsvariasjoner. Da begynte det så skje saker og ting med ryggen min. Så fikk det ikke hjelpe at jeg måtte kjøre 8 sett pr gang for å få med meg alle grepsvariasjoner.

For skuldre? Militærpress! Hva ellers :) Kjør tungt (12 reps kan være tung, 3 reps kan være tungt) og konsekvent og målrettett.

Chins i det uendelige med alle mulige grepsvariasjoner. Da begynte det så skje saker og ting med ryggen min. Så fikk det ikke hjelpe at jeg måtte kjøre 8 sett pr gang for å få med meg alle grepsvariasjoner.

For skuldre? Militærpress! Hva ellers :) Kjør tungt (12 reps kan være tung, 3 reps kan være tungt) og konsekvent og målrettett.

Er det så mange grep da? Bredt, vanlig og omvendt?

Har aldri tatt militærpress, så jeg får teste ut det neste gang...

Annonse

Militærpress er H********* klarer ikke å øke der:(

Når du har tatt så mange strikte repetisjoner du klarer kan du jukse deg til et par ekstra repetisjoner ved å "hoppe opp" vekta. Forced reps, half/partial reps osv. er fint for å bryte stagnasjon, men jeg ser i loggen din at du vil ned i vekt og da er det jo ikke så lett å øke uansett.

Ikke gå deg blind på for mange øvelser nå. Du skriver selv at du er nybegynner og det aller viktigste for en nybegynner er progresjon i de store øvelsene.

Trener du markløft, knebøy, benkpress/hantelpress, skulderpress/militærpress, roing og chins/nedtrekk så vil alle musklene i kroppen bli trent. Det finnes gode alternativer for de fleste av disse øvelsene dersom du har spesielle grunner for ikke å kunne trene dem, men en haug av isolasjonsøvelser og spesialiseringsøvelser er et dårlig alternativ.

spent på å prøve det altså... sitter, eller står du?

jeg tar den ståendes, var det ikke slik at hvis man sitter er dette vanlig press m stang?:meh:

Anyways.. Jeg prøvde å hoppe litt i går og jeg må hoppe allerede på rep nr 2:eek: 25 x 3 er min MAX

Ikke gå deg blind på for mange øvelser nå. Du skriver selv at du er nybegynner og det aller viktigste for en nybegynner er progresjon i de store øvelsene.

Trener du markløft, knebøy, benkpress/hantelpress, skulderpress/militærpress, roing og chins/nedtrekk så vil alle musklene i kroppen bli trent. Det finnes gode alternativer for de fleste av disse øvelsene dersom du har spesielle grunner for ikke å kunne trene dem, men en haug av isolasjonsøvelser og spesialiseringsøvelser er et dårlig alternativ.

Neida, jeg bare liker å lære jeg... jeg har noen grunnleggende øvelser som jeg vil fortsette med, men innimellom er det greit å prøve ut noe nytt ;) Jeg starta å trene styrke i okt/nov, men jeg har alltid likt å lære. Sette meg inn i de tingene jeg driver med..

Jeg gjør det du skriver, bortsett fra skulderpress/militærpress. Jeg har et fint program nå, men jeg skulle gjerne ha utvidet horisonten etterhvert... See?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...