Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ønsker kun å trene obliques, så tenkte mer på øvelser som gikk kun på den muskelgruppen slik at andre deler av magen ikke trenes.

Takk for svar, gutter. ;)

Det tør jeg faktisk påstå kommer til å bli meeeeeget vanskelig!

Skyt meg hvis jeg tar feil :p

Er det bare meg som er av oppfatningen av at øvelser som bøyer / roterer ryggraden noe særlig ikke er optimalt? Kjernen skal skabilisere, så vet ikke om jeg ville trent i noe annet enn en nøytral, stabil posisjon. Woodchoppers kan bli trøblete da, og i alle fall windshield wipers som vrir ryggen.

Pallot press, woodchopper, pallot pull, standing rotational lift, windshield wipers, barbell rainbow, power twist, medicine ball twist, turkish getup, bent press, windmill, suitcase deadlift, one hand famers walk

For å nevne noen:)

Annonse

Pallot press, woodchopper, pallot pull, standing rotational lift, windshield wipers, barbell rainbow, power twist, medicine ball twist, turkish getup, bent press, windmill, suitcase deadlift, one hand famers walk

For å nevne noen:)

Klarer å se at man skal kunne få sterkere obliques av det, men at man bygger de større? Mjæææææ. Bevis gjerne at jeg tar feil, men mine begynte hvertfall ikke å vokse får jeg løfta tunge baseøvelser.

Klarer å se at man skal kunne få sterkere obliques av det, men at man bygger de større? Mjæææææ. Bevis gjerne at jeg tar feil, men mine begynte hvertfall ikke å vokse får jeg løfta tunge baseøvelser.

Størrelsen bestemmes av utførelse, progresjon, motstand og kosthold:)

Men sant som du sier, kommer ingen vei uten tunge baseøvelser;) Men det håper jeg alle har i sine treningsprogram før man spør om spesifikke øvelser:)

Jeg fikk først tydelige obliques etter at jeg begynte med woodchoppers/ oblique twist. Men mark står på programmet det også:)

Det kan vel nevnes at det ikke er øvelser jeg gjør ofte, men jeg synes det er en fin extra øvelse hvis jeg har litt tid og energi til overs på slutten av ei økt.

Har selv fått mye mer fremtredende obliques etter en vinter hvor det meste av mageutholdenhetstreningen har bestått av øvelser med fokus på sidene. Medisinballtvist, sideliggende situps, skrå situps, sideliggende bekkenhev etc etc. Men dette ligger altså på tresifret repsantall og skal kanskje ikke ha noe å si for muskelvekst. Så bør det sies at jeg i samme periode gikk en del ned i vekt, og kjenner også putene i midten en del bedre(men der ligger fortsatt en del fett og skjuler).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...