Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke noe å være redd for, alle oppegående mennesker skjønner at nybegynnere ikke løfter like mye som de som har vært der noen vintre før. selvsagt hvis du bare sprader rundt mellom vektene uten mål og mening kan noen sikkert irritere seg litt over det, men går du inn med en god holdning og en solid plan er det ikke noe å være redd for.

Personlig trener jeg alltid med tyggis og min egen musikk på øret så eneste gangene jeg faktisk ser på hva andre driver med er hvis de har verdens styggeste teknikk, da ser jeg på og håper de skader seg forran meg, eller hvis jeg ser en flott jente. Ellers driter jeg fult i hva andre gjør,bare de ikke snakker til meg mens jeg løfter eller er i veien.

I dag var jeg ordentlig tøff! Selv om jeg hadde et par forsøk hvor jeg avbrøyt i siste liten og hoppet inn i sirkeltrenings delen så klarte jeg det på 3. forsøk (i dag var det mage der!) og fant en ledig plass. Jeg turte atpåtil å spørre en muskelbunt om hjelp, han hjalp gledelig til. Jeg forklarte at jeg syntes det var skummelt, men det skulle jeg ikke tenke på. Og var det noe jeg lurte på var det bare å spørre:D En fin erfaring!:thumbsup: Gleder meg faktisk til neste trening:)

I dag var jeg ordentlig tøff! Selv om jeg hadde et par forsøk hvor jeg avbrøyt i siste liten og hoppet inn i sirkeltrenings delen så klarte jeg det på 3. forsøk (i dag var det mage der!) og fant en ledig plass. Jeg turte atpåtil å spørre en muskelbunt om hjelp, han hjalp gledelig til. Jeg forklarte at jeg syntes det var skummelt, men det skulle jeg ikke tenke på. Og var det noe jeg lurte på var det bare å spørre:D En fin erfaring!:thumbsup: Gleder meg faktisk til neste trening:)

:thumbsup:

Så bra! Steg for steg :) Kan jeg spørre om hva du spurte han om?

Selv hadde jeg styrkerommet sammen med tre gutter i kveld. Tror nok det er verst i begynnelsen, da driver man ennå og lurer på hvor og hvordan man skal gjøre alt, og blir litt distrahert av andre folk i tillegg. Vil jo ikke stå oppi andre og svette og pese :p

Min løsning i kveld var å skru opp musikkvolumet og se rett frem under øvelsene :thumbsup:

• 2 uker senere...

In fact, jeg tror de fleste gutter som ser på jenter i styrkedelen selv tenker "jøss", mens jentene tenker "hva gjorde jeg galt nå?" ;)

Haha, jeg får virkelig håpe det! Syns det var skikkelig kleint igår da jeg var å trente og tenkte bare "å herregud, nå ler de av meg" hoff. :p

Annonse

Uansett hvor lite en gutt eller jente løfter, så er det ingen som ser ned på personen eller syns det er feil at de er i frivektavdeling. Det er heller helt motsatt. Alle har startet et sted, også de store biffe gutta ;) De aller fleste er også veldig villige til å hjelpe med spotting, teknikk tips eller råd ang trening, så bare å spørre ivei :) Ikke vær redd for å svette og pese heller, da gutter faktisk blir mer imponert av at en jente trener skikkelig, man er jo tross alt på trening!

Jeg hater å trene på nye steder, jeg løfter tungt og har trent mye, men kommer jeg til ett nytt sted, føler jeg meg skikkelig utafor.

Samtidig så er jeg den som alltid hjelper nye folk på gymmet, vet hvor kjipt det er å være ny.

Sier til alle, spesielt jenter, at de må komme seg inn på frivektrommet, og at alle har startet som ferske...

Så er jeg like redd selv :p

Kjenner meg så absolutt igjen! :) Det tok lang tid før jeg turte å prøve meg i knebøy- eller benkpresstativet. Løfte alt for tunge stenger opp på nakken, bodypump style, for the win.... (og holde på å tryne bakover samtidig).

Etterhvert får du garantert dreisen på ting, og da er det utrolig stas å sprade inn i frivektsavdelingen, løfte opp et par tunge, utføre øvelsene dine med god teknikk - og observere at brøleapen ved siden av utfører sine øvelser helt feil. ;) (jeg oppfordrer ikke til å ha en arrogant holdning, men skal ikke legge skjul på at det er litt gøy når man oppdager at de "skumle" gutta ikke nødvendigvis er kongene av styrkerommet likevel.)

Må innrømme at jeg fortsatt kvier meg litt, hvis det er øvelser jeg utfører for første gang! Har blitt et par pinlige moments der jeg ikke har fått det til for fem øre, men jeg tenker bare "so what", og ler litt av det isteden. Ingen er perfekte, og øvelse gjør mester.

Er det fler som gjerne ville hatt hele styrkesalen for seg selv uten andre til stede?

Jeg anser meg som en litt sjenert person i omgivelser hvor jeg ikke kjenner så mange. På treningssenteret kjenner jeg ikke de som trener i styrkesalen, og jeg er veldig glad når jeg finner en usjenert "krok" for meg selv hvor jeg kan ta fram kettlebellsene og trener for meg selv.

"Alle" som er rundt løfter tunge vekter, ser ut som noen muskelbunter, brøler og pumper til den store gullmedaljen! Og jeg, jeg løfter på en liten kule på 8 kg:D

Jeg vet jo at det vil bedre seg etterhvert, men hvis jeg f.eks skal trene etterpå i dag, fredag ettermiddag så vet jeg at det vil være mange mennesker der. Det er det også i morra, om jeg ikke er der på helt ugunstige tider da... Jeg kan ikke akkurat si at jeg storgleder meg:p

Neste uke blir det trening på dagtid, da er det som regel bare pensjonister der, og det passer meg ypperlig:rofl:

Er det fler som har erfaringer på sperrer??:)

Jeg har ikke sperrer der nei, men jeg kan ikke helt se for meg at folk tenker så veldig mye over hva andre gjør. Ja, det hender at jeg stirrer under pausene mine, men enten så stirrer jeg fordi jeg er imponert eller fordi jeg bare er i min egen verden og ser rett gjennom personen. Har aldri tenkt negativt over jenter som løfter lett eller åpenbart er nybegynnere. Alle har vært der en gang. Og bare det at en jente trener styrke i frivektsrommet er allerede imponerende. Ikke mange av oss der dessverre. Men har faktisk blitt flere og flere sist året! :)

Kjenner meg så absolutt igjen! :) Det tok lang tid før jeg turte å prøve meg i knebøy- eller benkpresstativet. Løfte alt for tunge stenger opp på nakken, bodypump style, for the win.... (og holde på å tryne bakover samtidig).

Etterhvert får du garantert dreisen på ting, og da er det utrolig stas å sprade inn i frivektsavdelingen, løfte opp et par tunge, utføre øvelsene dine med god teknikk - og observere at brøleapen ved siden av utfører sine øvelser helt feil. ;) (jeg oppfordrer ikke til å ha en arrogant holdning, men skal ikke legge skjul på at det er litt gøy når man oppdager at de "skumle" gutta ikke nødvendigvis er kongene av styrkerommet likevel.)

Må innrømme at jeg fortsatt kvier meg litt, hvis det er øvelser jeg utfører for første gang! Har blitt et par pinlige moments der jeg ikke har fått det til for fem øre, men jeg tenker bare "so what", og ler litt av det isteden. Ingen er perfekte, og øvelse gjør mester.

Har løftet aktivt styrkeløft ett år, enda er jeg redd :oops: men er generelt redd for alt jeg..

Er redd for nye ting uansett hva jeg gjør, kanskje jobbe litt med hodet mitt også, ikke bare kroppen :p

Det er jo f.eks. alltid morsomt når jenter jeg trener med løfter tyngre i frivektsområdet enn gutter som har trent i flere år. Da er det plutselig de som forsvinner veldig raskt :D

Mange synes jenter som våger seg inn på vektrommet blir omtalt som tøffe. Kanskje enda større sperrer for oss gutter som er pingler og nybegynnere...

Mange synes jenter som våger seg inn på vektrommet blir omtalt som tøffe. Kanskje enda større sperrer for oss gutter som er pingler og nybegynnere...

Det har du rett i, har egentlig ikke tenkt på det. Trøsten er at vi er mange, uansett kjønn, som synes det er litt skummelt ;)

Annonse

Har løftet aktivt styrkeløft ett år, enda er jeg redd :oops: men er generelt redd for alt jeg..

Er redd for nye ting uansett hva jeg gjør, kanskje jobbe litt med hodet mitt også, ikke bare kroppen :p

+ 1:p alltid tankekjør før man skal noe nytt..

Jeg bor på et knøttlite sted, der alle kjenner alle, så jeg har i grunnen ingen redsel slik det er nå. Men til høsten skal jeg begynne på studier i Stavanger, så da blir det nok å trene en del der eller i Sandnes, blir litt smånervøs av å tenke på det ja:p Men men, bare å hoppe i det. Jeg tror det første jeg gjør blir å få en time eller to med PT på det stedet jeg skal trene, så kommer jeg liksom "i gang" på en ok måte:)

Kjenner meg så igjen!

Byttet treningssenter for en måned siden, og de to første gangene jeg var der brukte jeg sikkert halvparten av tiden på å bli kjent med senteret, finne vektene osv. Her er det eget "jentehjørne", problemet her er at det er få manualer og ikke så mange å velge mellom, så måtte bare manne meg opp å ta turen bort til pumpehjørnet. Det går over - så snart du har blitt kjent med apparater og kommet inn i programmet ditt :-) Det gjorde det iallefall for min del. Tror de fleste har kjent på denne følelsen i forbindelse med førstegangsinnmelding eller bytte av senter. Ja, så er det jo gøy å se at gutta faktisk syns det er hyggelig med litt balanse når det kommer til kjønn :-)

Er det fler som gjerne ville hatt hele styrkesalen for seg selv uten andre til stede?

Jeg anser meg som en litt sjenert person i omgivelser hvor jeg ikke kjenner så mange. På treningssenteret kjenner jeg ikke de som trener i styrkesalen, og jeg er veldig glad når jeg finner en usjenert "krok" for meg selv hvor jeg kan ta fram kettlebellsene og trener for meg selv.

"Alle" som er rundt løfter tunge vekter, ser ut som noen muskelbunter, brøler og pumper til den store gullmedaljen! Og jeg, jeg løfter på en liten kule på 8 kg:D

Jeg vet jo at det vil bedre seg etterhvert, men hvis jeg f.eks skal trene etterpå i dag, fredag ettermiddag så vet jeg at det vil være mange mennesker der. Det er det også i morra, om jeg ikke er der på helt ugunstige tider da... Jeg kan ikke akkurat si at jeg storgleder meg:p

Neste uke blir det trening på dagtid, da er det som regel bare pensjonister der, og det passer meg ypperlig:rofl:

Er det fler som har erfaringer på sperrer??:)

Kjenner meg veldig godt igjen! Litt "skummelt" nå, men satser på at det blir bedre etterhvert. Greit å vite at det er flere som har det slik.;)

Det er mye tøffere med jenter som faktisk tar i et tak og trener skikkelig med frivekter, enn dem som driver og balanserer på fitnessballene. Nå må du og huske at de gutta som brøler og løfter 980 kg i markløft, i all hovedsak har full forståelse for at du som jente, ikke løfter like masse som dem. Husk at du trener for deg selv, og ikke for andre! :)

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...