Gå til innhold

Mest effektivt..


MILF in progress..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Intervaller er en bra start, men burde ikke kjøres mer enn 1-2 ganger i uka(dvs med en høy intensitet). Kjenner selv jeg blir utrolig fort sjuk de ukene jeg overdriver med intervalløktene.

De andre dagene kan du evt kjøre lengre(30 min) og på moderat intensitet.

Vil også ha en del styrketrening inn i bildet ;)

*Er du nybegynner eller trent en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent gruppetimer (spinning, Corebar og step) siden oktober. Men er ganske fersk på "egentrening"..Har egentli variert litt mellom intervall og vanlig løping på tredemølle fram til nå. Synes det er litt "skummelt" å bevege meg ut på styrketreningen. Vet egentli ikke helt hvordan jeg skal begynne på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trent gruppetimer (spinning, Corebar og step) siden oktober. Men er ganske fersk på "egentrening"..Har egentli variert litt mellom intervall og vanlig løping på tredemølle fram til nå. Synes det er litt "skummelt" å bevege meg ut på styrketreningen. Vet egentli ikke helt hvordan jeg skal begynne på det..

Du kan for eksempel kjøre på med noe slikt tre ganger i uka:

-knebøy 4 sett

-chin ups 3 sett

-markløft 4 sett

-benkpress 3 sett

-militærpress 2 sett

-stående tåhev 3 sett

Det finnes mange andre programmer å velge i også.

Sett deg inn i teknikken på forhånd: http://fitnessbloggen.no/ovelser/

Frivektsavdelingen er mer effektiv enn gruppetimer og ikke så skummel som du tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har trent gruppetimer (spinning, Corebar og step) siden oktober. Men er ganske fersk på "egentrening"..Har egentli variert litt mellom intervall og vanlig løping på tredemølle fram til nå. Synes det er litt "skummelt" å bevege meg ut på styrketreningen. Vet egentli ikke helt hvordan jeg skal begynne på det..

Alle har vært ferske en gang, så det trenger du ikke bekymre deg over :)

Jeg er ikke eksperten på trening her inne, men hvis du leser litt rundt her på Fitnessbloggen vil du få mye nyttig informasjon gjennom ulike artikler.

Kan jo først linke deg disse:

http://fitnessbloggen.no/styrketrening-er-mer-enn-a-bygge-muskler/

http://fitnessbloggen.no/jenter-muskelvekst/

Som du skjønner er jeg fan av styrketrening :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det best med tunge vekter og få repetisjoner, eller litt lettere vekter og mange repetisjoner?

Men her på Tren så er det alltid så mange gutter/menn som er på frivektsavdelingen, der er alltid fult. Så det er virkelig skremmende å tenke på å bevege seg bort og prøve seg fram blant tusenvis av vekter og teknikker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tunge vekter er mest hensiktsmessig med tanke på at du skal bli en milf innen sommeren ;)

Ikke skremmende å bevege seg på frivektsområdet, jeg tipper at 9 av 10 menn med glede vil hjelpe deg om det er noe du lurer på.

---

PS: Tunge vekter krever teknikk, så begynn lett, få hjelp med teknikken. Når teknikken sitter, kan du legge på mer vekter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...