Gå til innhold

Trenger hjelp med diet, for å gå ned i fett %


kimz

Anbefalte innlegg

Hei, gutt på 15år (blir 16 snart) trenger hjelp med diet.. for å gå litt ned i vekt. men mest for å gå ned i fett % , vet ikke fett prosenten min nå, trener styrke 5 ganger i uka og 1 dag med cardio, har trent 4-5 månder med serriøs trening bra kosthold osv, har litt muskel masse men synes ikke så godt siden fette dekker det.

-77kg,181cm høy, takker for hjelp på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kim Andre.

Først syntes jeg det er flott at du er opptatt av kosthold i kombinasjon med trening. Det er en positiv og fin ting. Tatt i betraktning din unge alder syntes jeg fokuset ditt burde fortsette på kosthold og riktig trening. Syntes ikke en på 15, snart 16 skal tenke så mye på fettprosent enda. Mye skjer i kroppen til en på 15 år på det biologiske plan. Etter det jeg kan se på høyde og vekt er dette rimelig proposjonalt ville jeg tro. Om du fortsetter fokuset på riktig kosthold og god trening vil nok resultatene komme etterhvert skal du se.

Dette er kun min mening :)

Lykke til med treninga videre:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fettprosenten din vil automatisk droppes om du bare fortsetter på det nivået du gjør nå. Det fettet du har på kroppen nå, vil om 1 år være transformert til harde muskler om du trener godt og spiser riktig! Ikke tenk på å senke fett% når du er såpass ny innen treningen, da vil du bare se ut som en spiker med litt markerte muskler. Fokuser heller på å bygge på det du allerede har :) Gi det tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m1: kesam + 40 gram havregryn 1 ss udos (428 kcal)

m2: 200 gram torsk + 225 gram broccoli (229 kcal)

m3: 200 gram torsk + 225 gram broccoli (229 kcal)

m4: 200 gram torsk + 225 gram broccoli (229 kcal)

m5: kesam + 40 gram havregryn (368 kcal)

før trening: 5 gram kreatin + 5 gram glutamine (30 kcal)

etter trening: 1 scoop whey tech + 4 riskaker

m6: 200 gram torsk + 225 gram broccoli (229 kcal)

noe jeg har tenkt på, skal ta bort kreatin,glutamine. og skal bruke whey 80 istede for whey tech.

tilsammen 1957KCAL blir kansje noen endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m1: kesam + 40 gram havregryn 1 ss udos (428 kcal)

m2: 200 gram torsk + 225 gram broccoli (229 kcal)

m3: 200 gram torsk + 225 gram broccoli (229 kcal)

m4: 200 gram torsk + 225 gram broccoli (229 kcal)

m5: kesam + 40 gram havregryn (368 kcal)

før trening: 5 gram kreatin + 5 gram glutamine (30 kcal)

etter trening: 1 scoop whey tech + 4 riskaker

m6: 200 gram torsk + 225 gram broccoli (229 kcal)

noe jeg har tenkt på, skal ta bort kreatin,glutamine. og skal bruke whey 80 istede for whey tech.

tilsammen 1957KCAL blir kansje noen endringer.

Når du spiser akkurat det samme, er det noen grunn til at du sprer det ut over flere måltider? Hadde det vært meg hadde jeg like gjerne tatt alt det der i to eller tre måltider og fått med meg litt av fordelene ved å faste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

holder forbrenningen i gang..

hmm

Forbrenningen din holdes ikke igang av at du spiser ofte..

Jeg synes kostholdet ditt virker skikkelig stress, du spiser 6 små og ikke-mettende måltider. jeg hadde ikke klart å spise slik hvertfall, men folk er jo forskjellige. Jeg ville endra det til 2 eller 3 måltider, men det er jo min mening.

Ellers er jeg helt enig med Johan :) Spis sunt og tren skikkelig, så kommer formen etterhvert. Diett og telling av kalorier synes ikke jeg er noe som en 16åring burde henge seg for mye opp i :) Jeg teller aldri kalorier selv, og vil da si at jeg holder meg i grei form :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...