Gå til innhold

Liten Case - Markløft


Drangevåg

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 20 år. Har aldri trent noe spesielt målrettet før nå etter ferien, så da kom progresjonen relativt raskt. Problemer er at kroppen min vil ta mer i markløft, mens armene min såvidt et sterke nok til å holde vekten jeg allerede bruker.

Så spørsmålet blir vel egentlig: Er det noen som har noen vetige tips til hvordan jeg kan trene opp statisk styrke i underarmene/grepet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer mark? Evt bare statiske hold? Rett og slett holde tung vekt oppe over tid. F.eks last på stanga mens den henger på stativet, ta den av og bare hold den så lenge du kan? Om du sliter med svette, glatte hender eller mye vannblemmer, kjøp litt kalk/magnesium å gni inn hendene med først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, samme problem. Skulle i dag ta på mer vekt under strake markløft, men klarte ikke mer enn 3 reps på grunn av at hendene glapp hele tiden. Det gjør vondt og underarmene klarer ikke å holde igjen. Litt kjedelig at hendene blir slitne når det er ben jeg trener :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, samme problem. Skulle i dag ta på mer vekt under strake markløft, men klarte ikke mer enn 3 reps på grunn av at hendene glapp hele tiden. Det gjør vondt og underarmene klarer ikke å holde igjen. Litt kjedelig at hendene blir slitne når det er ben jeg trener :p

Om målet ikke på noen måte er å kjøre tung mark eller trene gripestyrken så er jo løsningen ganske enkel så du får trent baken selv om grepet svikter:

Reimer

Pads

Hansker

Magnesium/kalk (Vant med at dette er lov, men sjekk det opp)

F.eks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om målet ikke på noen måte er å kjøre tung mark eller trene gripestyrken så er jo løsningen ganske enkel så du får trent baken selv om grepet svikter:

Reimer

Pads

Hansker

Magnesium/kalk

F.eks ;)

Kan være viktig å sjekke ifh til studioet du trener på (hvis du trener på studio og ikke hjemme) ang bruk av magnesium/kalk. Jeg vet at der jeg trener er dette ikke lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være viktig å sjekke ifh til studioet du trener på (hvis du trener på studio og ikke hjemme) ang bruk av magnesium/kalk. Jeg vet at der jeg trener er dette ikke lov.

Sant, redigerte ang det, men var en grunn til at det stod som sistevalg, tror de fleste vil slå seg til ro med et par drareimer eller noe slike PF Pads ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å prøve tommellås? Låsegrep? Grepstrening? Man bør igrunn ikke dra mer med i markløft enn det man klarer å holde i hendene...

Grepstreningstips:

Hold vektskiver mellom tommel og resten av fingrene (på den glatte delen)

Grip fatt i en chinsstang, og bli hengende så lenge du klarer

Statisk hold med tunge vekter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Kanskje jeg burde prøve kalk og da :)

Det Asle sa om å bytte på hvilken hånd som har over/under grep har iallefall gjort at eg gikk opp 15 kilo (forløpig) :)

Som sagt det finnes slik "flytende" kalk/magnesiumgreie som du kan snike på hendene om gymmet er streng ang vanlig pga at det støver litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...