Drangevåg Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg er en gutt på 20 år. Har aldri trent noe spesielt målrettet før nå etter ferien, så da kom progresjonen relativt raskt. Problemer er at kroppen min vil ta mer i markløft, mens armene min såvidt et sterke nok til å holde vekten jeg allerede bruker. Så spørsmålet blir vel egentlig: Er det noen som har noen vetige tips til hvordan jeg kan trene opp statisk styrke i underarmene/grepet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Mer mark? Evt bare statiske hold? Rett og slett holde tung vekt oppe over tid. F.eks last på stanga mens den henger på stativet, ta den av og bare hold den så lenge du kan? Om du sliter med svette, glatte hender eller mye vannblemmer, kjøp litt kalk/magnesium å gni inn hendene med først Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nano Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hehe, samme problem. Skulle i dag ta på mer vekt under strake markløft, men klarte ikke mer enn 3 reps på grunn av at hendene glapp hele tiden. Det gjør vondt og underarmene klarer ikke å holde igjen. Litt kjedelig at hendene blir slitne når det er ben jeg trener Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hehe, samme problem. Skulle i dag ta på mer vekt under strake markløft, men klarte ikke mer enn 3 reps på grunn av at hendene glapp hele tiden. Det gjør vondt og underarmene klarer ikke å holde igjen. Litt kjedelig at hendene blir slitne når det er ben jeg trener Om målet ikke på noen måte er å kjøre tung mark eller trene gripestyrken så er jo løsningen ganske enkel så du får trent baken selv om grepet svikter: Reimer Pads Hansker Magnesium/kalk (Vant med at dette er lov, men sjekk det opp) F.eks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opheliia Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Om målet ikke på noen måte er å kjøre tung mark eller trene gripestyrken så er jo løsningen ganske enkel så du får trent baken selv om grepet svikter: Reimer Pads Hansker Magnesium/kalk F.eks Kan være viktig å sjekke ifh til studioet du trener på (hvis du trener på studio og ikke hjemme) ang bruk av magnesium/kalk. Jeg vet at der jeg trener er dette ikke lov. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Kan være viktig å sjekke ifh til studioet du trener på (hvis du trener på studio og ikke hjemme) ang bruk av magnesium/kalk. Jeg vet at der jeg trener er dette ikke lov. Sant, redigerte ang det, men var en grunn til at det stod som sistevalg, tror de fleste vil slå seg til ro med et par drareimer eller noe slike PF Pads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinglo Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Hva med å prøve tommellås? Låsegrep? Grepstrening? Man bør igrunn ikke dra mer med i markløft enn det man klarer å holde i hendene... Grepstreningstips: Hold vektskiver mellom tommel og resten av fingrene (på den glatte delen) Grip fatt i en chinsstang, og bli hengende så lenge du klarer Statisk hold med tunge vekter justwannabeswole 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars Thyholdt Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Farmers walk er en fin øvelse å trene grepet med. Bare ta noen relativt tunge vekter og gå rundt et så åpent sted som mulig (selv bruker jeg squashrommet som er rett ved siden av styrkerommet der jeg trener). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drangevåg Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 Tusen takk for mange gode tips. Får prøve meg litt fram jeg da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Keegil Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Bruk alternert grep på tunge løft, hvis du ikke gjør det allerede. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinglo Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Tommellås er et alternativt. Vondt, men effektivt, og snilt for ryggen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marte83 Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 har sliti mye med samme problemet, men fant ut at med kalk ble det mye lettere. var glatt 25kg opp det gitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drangevåg Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2011 Kanskje jeg burde prøve kalk og da Det Asle sa om å bytte på hvilken hånd som har over/under grep har iallefall gjort at eg gikk opp 15 kilo (forløpig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Kanskje jeg burde prøve kalk og da Det Asle sa om å bytte på hvilken hånd som har over/under grep har iallefall gjort at eg gikk opp 15 kilo (forløpig) Som sagt det finnes slik "flytende" kalk/magnesiumgreie som du kan snike på hendene om gymmet er streng ang vanlig pga at det støver litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.