Gå til innhold

Mer muskelmasse mindre fettprosent


SleireMid

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvor jeg bør ligge kalorimessig for å øke muskelmasse men samtidig gå ned i fettprosent. Vet jo at man må spise mindre en det man forbruker for å gå ned i vekt. Men lurer på om noen har noe tips for å bygge muskler samtidig som man går ned i fettprosent? og evt om noen har noe kostholdsplan/ tips på hva man bør spise i løpet av en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
På 12.7.2019 den 21.54, 19-91 skrev:

Sjekk ut Jeff sine videoer - han forklarer veldig bra :) 

Dette var ti minutter med rein bullshit.  Han sier absolutt ingenting som ikke alle vet. Kaloriunderskudd, hvilke, proteininntak etc. 

Hver eneste person han viste før og etter-bilder av var utrente personer med veldig lav muskelmasse, og det er almenkunnskap at utrente nybegynnere vil kunne bygge muskler i kaloriunderskudd en viss periode før det stopper opp (Og da brenne fett samtidig) 

Dette er et salgstriks, og det er helt sikkert ikke mangel på folk som går fem på. 

Men å påstå at "Bulk/Cut-metoden" er piss og at folk går rundt feite halve året for å fremheve denne "Metoden" ? For en svindler han er som lurer lettlurte folk på denne måten.

Utrente personer vil kun bygge muskler en kort periode i kaloriunderskudd, derfra gjelder de samme biokjemiske og fysiske lover som er hovedregelen for alle og enhver: Overskudd kreves for å bygge muskelmasse, og underskudd for å brenne fett.

Det er en grunn til at alle som driver med dette på ulike  nivåer sverger til bygge-faser og cutte-faser, det går fint an å gjøre dette og holde en helt OK form året rundt, så lenge man har en liten grad av selvdisiplin når man er i kalorioverskudd.

La meg sette det litt i perspektiv: Selv ikke de som dedikerer hele livet sitt til dette, samt store deler av sitt budsjett på store mengder med dopingmidler, greier ikke å legge på seg betydelig mengde med muskelmasse i kaloriunderskudd. Selv for de er det ikke optimalt å bygge muskler når de er i kaloriunderskudd, så mye styrer energimengden. 

Så ikke prøv å fortell TS at han kan gjøre det, ikke aner jeg hva slags nivå han opererer på, men det er neppe høyt mtp. at han i det hele tatt spør om dette. Man skal være meget utrent og ute av form for at man skal kunne bygge muskelmasse i kaloriunderskudd. Og det vil bare vare en kort stund før pluss og minus blir gjeldende igjen. 

Mannen i videoen går også langt på vei for å argumentere for at man bør ligge i kaloriunderskudd året rundt, noe som er total idioti, og vil for 99/100 føre til at de krasjer totalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2019 den 13.10, SleireMid skrev:

Hei, jeg lurer på hvor jeg bør ligge kalorimessig for å øke muskelmasse men samtidig gå ned i fettprosent. Vet jo at man må spise mindre en det man forbruker for å gå ned i vekt. Men lurer på om noen har noe tips for å bygge muskler samtidig som man går ned i fettprosent? og evt om noen har noe kostholdsplan/ tips på hva man bør spise i løpet av en dag. 

Først, les hva jeg skrev ovenfor. 

For å svare deg direkte: Du er 172, 80kg og trener 6-7 gang pr uke og er aktiv ellers sånn også ?

Det sier meg ikke så mye, ikke vet jeg hvor lenge du har trent, din kroppskoposisjon/fettprosent, etc.

Men la oss ta utgangspunkt i at du ikke har begynt med styrketrening nå nettop, og at du har hatt fremgang siden du begynte. 

Du vil ikke bygge muskler og brenne fett samtidig. Det er kun mulig hvis du er særdeles utrent og helt nybegynner, eller hvis du har gjort alt feil den perioden du har trent og ikke lagt på deg noe muskelmasse av betydning. 

Selv ikke de som har drevet på med dette i mange år, og bruker store mengder med dopingpreparatet for egen fremgang, greier å bygge betydelig muskelmasse i kaloriunderskudd. 

Ikke dermed sagt at man skal dirtybulke og se ut som en vannbalong halve året for så å leve på en krigsfangediett resten av halvåret for å få strandkroppen. Det finnes mange grader man kan gjøre dette på, men kalorioverskudd for å bygge og kaloriunderskudd for å brenne fett vil du ikke komme unna. Uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, NoBro skrev:

Dette var ti minutter med rein bullshit.  Han sier absolutt ingenting som ikke alle vet. Kaloriunderskudd, hvilke, proteininntak etc. 

Hver eneste person han viste før og etter-bilder av var utrente personer med veldig lav muskelmasse, og det er almenkunnskap at utrente nybegynnere vil kunne bygge muskler i kaloriunderskudd en viss periode før det stopper opp (Og da brenne fett samtidig) 

Dette er et salgstriks, og det er helt sikkert ikke mangel på folk som går fem på. 

Men å påstå at "Bulk/Cut-metoden" er piss og at folk går rundt feite halve året for å fremheve denne "Metoden" ? For en svindler han er som lurer lettlurte folk på denne måten.

Utrente personer vil kun bygge muskler en kort periode i kaloriunderskudd, derfra gjelder de samme biokjemiske og fysiske lover som er hovedregelen for alle og enhver: Overskudd kreves for å bygge muskelmasse, og underskudd for å brenne fett.

Det er en grunn til at alle som driver med dette på ulike  nivåer sverger til bygge-faser og cutte-faser, det går fint an å gjøre dette og holde en helt OK form året rundt, så lenge man har en liten grad av selvdisiplin når man er i kalorioverskudd.

La meg sette det litt i perspektiv: Selv ikke de som dedikerer hele livet sitt til dette, samt store deler av sitt budsjett på store mengder med dopingmidler, greier ikke å legge på seg betydelig mengde med muskelmasse i kaloriunderskudd. Selv for de er det ikke optimalt å bygge muskler når de er i kaloriunderskudd, så mye styrer energimengden. 

Så ikke prøv å fortell TS at han kan gjøre det, ikke aner jeg hva slags nivå han opererer på, men det er neppe høyt mtp. at han i det hele tatt spør om dette. Man skal være meget utrent og ute av form for at man skal kunne bygge muskelmasse i kaloriunderskudd. Og det vil bare vare en kort stund før pluss og minus blir gjeldende igjen. 

Mannen i videoen går også langt på vei for å argumentere for at man bør ligge i kaloriunderskudd året rundt, noe som er total idioti, og vil for 99/100 føre til at de krasjer totalt. 

Det er helt riktig at utrente kan bygge på underskudd i begrenset periode, noe jeg antok TS var i og med at han selv spurte om dette, som du også påpekte. 

Som han sier i videoen; dette gjelder hvis du vil gå ned i vekt og da må man ligge i kaloriunderskudd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, 19-91 skrev:

Det er helt riktig at utrente kan bygge på underskudd i begrenset periode, noe jeg antok TS var i og med at han selv spurte om dette, som du også påpekte. 

Som han sier i videoen; dette gjelder hvis du vil gå ned i vekt og da må man ligge i kaloriunderskudd

Problemet er at han snakker som om man kan bygge og brenne samtidig året rundt, han nevner ikke ett sted at dette er en prosess som vil stanse opp ganske hurtig hos samtlige. 

I tillegg forsøker han (Sikkert med suksess) å selge denne selvfølgeligheten som sitt eget treningsopplegg under et fancy navn. 

Klarer ikke å ta han seriøst når han disser "Alle de feite idiotene" som bulker og cutter. Det er en grunn til at denne metoden er den som fortsatt sverges til av de aller fleste idag også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...